Kytkin on HUONO

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kuva
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tosiaan, nyt on tullut huolimattomasti luettua käyttikset :oops:

kaikissa 2101, 2102, 2103, 2106 manuaaleissa ikään katsomatta näyttäisi olevan teksi:
Joka 10000 ajokilometrin jälkeen tarkastetaan nestepinnan korkeus säiliössä, tarpeen vaatiessa lisätään nestettä täyttöaukon alareunaan saakka. Nesteenä käytetään jarrunestettä
mutta harmaa kansisissa kanttilamppuisten manuaaleissahan lukeekin:
Joka 10000 ajokilometrin jälkeen tarkastetaan nestepinnan korkeus säiliössä, tarpeen vaatiessa lisätään nestettä täyttöaukon alareunaan saakka. Nesteenä käytetään jarrunestettä
Joka viiden käyttövuoden jälkeen suositellaan jarruneste vaihdettavaksi uuteen
ja valkoisilla kansilla olevissa kanttimallien manuaaleissa lukeekin, muuten sama mutta toisessa kappaleessa:
Kahden käyttövuoden jälkeen suositellaan jarruneste vaihdettavaksi uuteen
Uudet Ladat ja/tai jarrunesteet on kai huonompia kun vaihtoväliä on lyhennetty :wink:

Mutta noi onkin ihan vaan suosituksia, onko huoltokirjaan merkityssä huolto-ohjelmassa merkintää kytkimen nesteen vaihdosta :? (pilkun viilausta)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
wilma=lada
Viestit: 74
Liittynyt: 23.1.2004 11:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja wilma=lada »

jarrunesteethän ainakin täytyy vaihtaa ns. parin vuoden välein mut kuka se jaksaa ja haluaa tehdä ohjekirjan mukaan siellähän on jo pallonivelien yms. rasvaus 10 000km välein mutta onhan tota silikonijarrunestettäkin jota ei tarvitse vaihtaa koskaan mutta se maksaa!ja kun noita jarruremppoja tulee kuitenkin määrätyin väliajoin niin silloin ne voi vaihtaa.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Tota uusinta olen käyttänyt määräaikaishuolloissa. Siellähän jarrunesteen vaihtotarve määritellään mittaamalla sen kosteuspitoisuus. Ei ainakaan vielä kolmen käyttövuoden jälkeen ole vaihdettu. Se huoltokirjaan pantu aika on vedetty varman päälle. Ei se tietenkään pahaksi ole, vaikka sitä noudattaakin. Samalla, kun sen tekee, voi herkistää jarrupalat (jos saa tapit irti), eli poistaa jarrusatulasta töhnät ja jarrupalojen reunoista mahdollinen ruoste.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Itse olen tullut toimeen Ladan kytkimen kanssa säätämällä sen oikein ja sitten opettelemalla käyttämään sitä. Käyttämään niin, että lähtö sujuu kuin automaatti-mersulla, kytkintä turhaan luistattamatta. Tällöin se ei ravistakaan. Nyt lähtemistä on taas joutunut reenaileen. Talvella siihen ei joutunut kiinnittämään huomiota, kun takapyörien sutiminen poisti nykäisy-efektit automaattisesti. Valitettavasti myös länsi-autolla ajaminen kadottaa perstuntuman Ladan kytkimeen ja taas saa opetella ~5 kertaa liikkeellelähtöä, ennenkuin sen taas osaa kunnolla.
Vastaa Viestiin