
Ohjauksen muutokset
Re: Ohjauksen muutokset
Ja pleksi lasit varustettuna etusivu ikkunoiden pikkuisilla "tupakki luukuilla" 

Loud&Fast
Re: Ohjauksen muutokset
Jätin tarkoituksella F-ryhmän säännöt sikseen, koska halusin lukea perustelusi/sääntötulkintasi..
Jos;
"3.3.7
Ohjauksen välityssuhde on vapaa, mutta ohjausvälityksen kotelo on säilytettävä alkuperäisenä. Tehostimen voi poistaa tai lisätä."
niin ethän sinä voi silloin lukea sitä siten, että "Ohjausvälitys on vapaa", koska eihän siinä ole kuin pelkkä välityssuhde mainittu. Säännöthän kyllä sallisivat kohdassa 3.3.2 uusien kiinnitysreikien koneistuksen ja siten tehdyn välityssuhteen muutoksen.
Koko homman pointtihan on nyt siinä, että se TEHDASTEKOISUUS on tärkein asia, eli tavallinen kuluttaja ei saa laillisesti (sääntöjen mukaisesti) tehdä niitä hitsattuja ohjauksen/pyöräntuennan osia (Tieliikennelaissa ja -asetuksessakin on jotakin mainintaa ko.asiasta).
Tuo kääntövarsiasiakin on eräs sellainen, josta täälläpäin on saanut ihan muutamankin kerran keskustella puoleen jos toiseenkin kisoissa ja etenkin kisojen ulkopuolella kanssakilpailijoiden ja teknikkaihmisten kanssa.
En moiti niitä, joilla on lyhemmät kääntövarret tai muita muutettuja pyöräntuennan osia käytössä (täältäkin niitä löytyy).
Takavetoisten Ladojen luokkareissa ei taida olla yhdessäkään mainintaa nopeammasta ohjauksesta, vaikka varmasti jo ensimmäisissä kakkosryhmäläisissäkin ovat tehtaalla luultavimmin käyttäneet lyhennettyjä kääntövarsia.
Ja siinä olen ihan samaa mieltä kuin varmaan kaikki muutkin, että kyllä Suomesskin olisi ihan hyvä ollut jättää voimaan VFTS:n luokkarin käyttömahdollisuus F-ryhmässä, lisää näyttävyyttä ja useamman merkkisiä kilpureita viivalle kun kevyemmällä kopalla kerkiäisi paremmin esim. Toyotankin vauhtiin..
Jos;
"3.3.7
Ohjauksen välityssuhde on vapaa, mutta ohjausvälityksen kotelo on säilytettävä alkuperäisenä. Tehostimen voi poistaa tai lisätä."
niin ethän sinä voi silloin lukea sitä siten, että "Ohjausvälitys on vapaa", koska eihän siinä ole kuin pelkkä välityssuhde mainittu. Säännöthän kyllä sallisivat kohdassa 3.3.2 uusien kiinnitysreikien koneistuksen ja siten tehdyn välityssuhteen muutoksen.
Koko homman pointtihan on nyt siinä, että se TEHDASTEKOISUUS on tärkein asia, eli tavallinen kuluttaja ei saa laillisesti (sääntöjen mukaisesti) tehdä niitä hitsattuja ohjauksen/pyöräntuennan osia (Tieliikennelaissa ja -asetuksessakin on jotakin mainintaa ko.asiasta).
Tuo kääntövarsiasiakin on eräs sellainen, josta täälläpäin on saanut ihan muutamankin kerran keskustella puoleen jos toiseenkin kisoissa ja etenkin kisojen ulkopuolella kanssakilpailijoiden ja teknikkaihmisten kanssa.
En moiti niitä, joilla on lyhemmät kääntövarret tai muita muutettuja pyöräntuennan osia käytössä (täältäkin niitä löytyy).
Takavetoisten Ladojen luokkareissa ei taida olla yhdessäkään mainintaa nopeammasta ohjauksesta, vaikka varmasti jo ensimmäisissä kakkosryhmäläisissäkin ovat tehtaalla luultavimmin käyttäneet lyhennettyjä kääntövarsia.
Ja siinä olen ihan samaa mieltä kuin varmaan kaikki muutkin, että kyllä Suomesskin olisi ihan hyvä ollut jättää voimaan VFTS:n luokkarin käyttömahdollisuus F-ryhmässä, lisää näyttävyyttä ja useamman merkkisiä kilpureita viivalle kun kevyemmällä kopalla kerkiäisi paremmin esim. Toyotankin vauhtiin..
Re: Ohjauksen muutokset
Niinhän tuo pykälien mukaan menee.... Tosin kuka pystyy tunnistamaan ns. tehdastekoisen ja sellaisen kääntövarren jonka on asiantunteva alan harrastaja tehnyt tehdasjigissä.... Aivan oikein, ei varmasti kukaan....TEHDASTEKOISUUS on tärkein asia

Takavetoisten Ladojen luokkareissa ei taida olla yhdessäkään mainintaa nopeammasta ohjauksesta
Täytyypi tarkistaa asia vielä illalla....

Juuri näin...Ja siinä olen ihan samaa mieltä kuin varmaan kaikki muutkin, että kyllä Suomesskin olisi ihan hyvä ollut jättää voimaan VFTS:n luokkarin käyttömahdollisuus F-ryhmässä, lisää näyttävyyttä ja useamman merkkisiä kilpureita viivalle kun kevyemmällä kopalla kerkiäisi paremmin esim. Toyotankin vauhtiin..



Aja millä ajat ja Ladalla loput
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ohjauksen muutokset
ei tarvitsekaan tehdä itse kun hankkii valmiit tehdastekoisetladaracing pori kirjoitti:Hyvä että sait tiedon muualta.
enää ei tarvitse kuin tehdä ne ohjeen mukaisesti.

vaikka luokkareissa ei mainintaa olekaan, on näitä kuitenkin käytetty eli originaal

-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: Ohjauksen muutokset
jep,fiiatin kääntövarsi näkyy olevan
Re: Ohjauksen muutokset
Niin onko joku lukenut sen sääntökirjan kokonaan, niissä F-ryhmän sääntöjen alussahan sanotaan seuraavaa:
3.Sallitut muutokset ja lisäykset
Ryhmässä A sallittujen muutosten ja lisäysten lisäksi ovat voimassa seuraavat määräykset.
Käytettäessä A-ryhmän kit paketteja, tulee niitä käyttää luokitussääntöjen mukaisesti, paitsi niiltä osin kun ryhmän F säännöt sallivat muuta...
Eli F-ryhmä perustuu A-ryhmän luokituksiin tietyin vapautuksin, ja F2-ryhmässähän ei tarvitse välttämättä olla A-ryhmän luokitusta vaan myös vakio-1600-luokan vanhentunut passi kelpaa
3.Sallitut muutokset ja lisäykset
Ryhmässä A sallittujen muutosten ja lisäysten lisäksi ovat voimassa seuraavat määräykset.
Käytettäessä A-ryhmän kit paketteja, tulee niitä käyttää luokitussääntöjen mukaisesti, paitsi niiltä osin kun ryhmän F säännöt sallivat muuta...
Eli F-ryhmä perustuu A-ryhmän luokituksiin tietyin vapautuksin, ja F2-ryhmässähän ei tarvitse välttämättä olla A-ryhmän luokitusta vaan myös vakio-1600-luokan vanhentunut passi kelpaa
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Ohjauksen muutokset
mistäs fiiatista toi kääntövarsi nyt sitten on??ladaracing pori kirjoitti:jep,fiiatin kääntövarsi näkyy olevan
Re: Ohjauksen muutokset
Moro kuka tuo nykyään venäjältä noita lyhennettyjä kääntövarsia ja nopeampaa ohjaus simpukkaa?
Vai teetkö itse niitä kääntövarsia vielä?
Teetkö niitä hitsaamalla vai takomalla ja sitten porataan uusi kartioreikä?
Missä hinnoissa noi pyörii suurinpiirtein?
Muuten mistä fiatista tuo kääntövarsi on ja kuinka paljon lyhyempi se on kuin ladassa?
T:Masa
Vai teetkö itse niitä kääntövarsia vielä?
Teetkö niitä hitsaamalla vai takomalla ja sitten porataan uusi kartioreikä?
Missä hinnoissa noi pyörii suurinpiirtein?
Muuten mistä fiatista tuo kääntövarsi on ja kuinka paljon lyhyempi se on kuin ladassa?
T:Masa
Re: Ohjauksen muutokset
Vielä tuohon f-ryhmän sääntö asiaan... Ottakaa huomioon että auton tulee olla koko kilpailun ajan tieliikennelakien mukainen, jos ohjauksen osia on hitsattu niin se ei sitä ole... Ja katsastuksessa varma hylky jos sellaisia havaitaan(asiasta jonkunlainen haju muutaman katsastuksen tehneenä)... Ja sitten asiaan... Missä hinnoissa nuo lyhennetyt varret pyörii venäjällä... Vois kans olla käyttöä...
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Ohjauksen muutokset
ei ne nyt niin vaikea ole itse lyhentää.
kun vaan tietäs mitä tahtoo. ite meinasin tehä vielä ainakin yhet erillaiset, tai ehkä paritkin. niin saa vähän kokeilla eri ajatuksia.
kun vaan tietäs mitä tahtoo. ite meinasin tehä vielä ainakin yhet erillaiset, tai ehkä paritkin. niin saa vähän kokeilla eri ajatuksia.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Ohjauksen muutokset
minuakin kiinnostaisi nuo ohjauksen muutokset. miten sitä saa mahdollisesti nopeammaksi ja miten enempi pyöriä linkkuun?
juuso.karnaattu@wippies.fi
saa vastata
juuso.karnaattu@wippies.fi
saa vastata

- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Ohjauksen muutokset
http://www.lada-vfts.ru/forum/index.php ... ost&id=846
Löytyipä tuollainen foorumin syövereistä.
Vois käydä kysymässä, että saisko tuollaiset tehtyä ihan normi mustasta cnc-koneen kanssa. Veis vaan orkkis varren malliks ja pyytäis 30mm lyhyempänä sen. Luulis ainakin kestävän, kun on Billet osa.
Löytyipä tuollainen foorumin syövereistä.
Vois käydä kysymässä, että saisko tuollaiset tehtyä ihan normi mustasta cnc-koneen kanssa. Veis vaan orkkis varren malliks ja pyytäis 30mm lyhyempänä sen. Luulis ainakin kestävän, kun on Billet osa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Ohjauksen muutokset
Tuossa edellä joku oli linkittänyt fiatin kääntövarren, joka ilmeisesti sopii takavetoladaan? Kellään tietoa, mistä fiiatista tälläisiä kannattais lähteä etsimään?
- elmeri racing team
- Viestit: 139
- Liittynyt: 11.12.2005 20:57
- Paikkakunta: lohja
Re: Ohjauksen muutokset
lyhkäsemmät kääntövarret taitaa löytyä polskifiatista ainakin ja ne olkaakselit kannattaa ottaa ja vaihtaa ladaan niin johan paranee keula huomattavasti ja on kestävämmät akselit,sitten kun laitatte niitä lyhennettyjä varsia niin ottakaa huomioon että raidetankolinja muuttuu samalla alkaa pyörät harittamaan kun keula laskee.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Ohjauksen muutokset
juu ei pelkkä lyhentäminen taho toimia.
ja tuleepahan muuten kalliit kääntövarret jos koneistamalla meinaa teettää..
ellei sitten ole sopivasti suhteita, silti aika työläs
ja tuleepahan muuten kalliit kääntövarret jos koneistamalla meinaa teettää..
ellei sitten ole sopivasti suhteita, silti aika työläs
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti