Ohjauksen muutokset

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
J-Tech
Viestit: 100
Liittynyt: 18.5.2006 16:55
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja J-Tech »

Ja pleksi lasit varustettuna etusivu ikkunoiden pikkuisilla "tupakki luukuilla" :D
Loud&Fast
warremies

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja warremies »

Jätin tarkoituksella F-ryhmän säännöt sikseen, koska halusin lukea perustelusi/sääntötulkintasi..

Jos;
"3.3.7

Ohjauksen välityssuhde on vapaa, mutta ohjausvälityksen kotelo on säilytettävä alkuperäisenä. Tehostimen voi poistaa tai lisätä."

niin ethän sinä voi silloin lukea sitä siten, että "Ohjausvälitys on vapaa", koska eihän siinä ole kuin pelkkä välityssuhde mainittu. Säännöthän kyllä sallisivat kohdassa 3.3.2 uusien kiinnitysreikien koneistuksen ja siten tehdyn välityssuhteen muutoksen.

Koko homman pointtihan on nyt siinä, että se TEHDASTEKOISUUS on tärkein asia, eli tavallinen kuluttaja ei saa laillisesti (sääntöjen mukaisesti) tehdä niitä hitsattuja ohjauksen/pyöräntuennan osia (Tieliikennelaissa ja -asetuksessakin on jotakin mainintaa ko.asiasta).

Tuo kääntövarsiasiakin on eräs sellainen, josta täälläpäin on saanut ihan muutamankin kerran keskustella puoleen jos toiseenkin kisoissa ja etenkin kisojen ulkopuolella kanssakilpailijoiden ja teknikkaihmisten kanssa.

En moiti niitä, joilla on lyhemmät kääntövarret tai muita muutettuja pyöräntuennan osia käytössä (täältäkin niitä löytyy).

Takavetoisten Ladojen luokkareissa ei taida olla yhdessäkään mainintaa nopeammasta ohjauksesta, vaikka varmasti jo ensimmäisissä kakkosryhmäläisissäkin ovat tehtaalla luultavimmin käyttäneet lyhennettyjä kääntövarsia.

Ja siinä olen ihan samaa mieltä kuin varmaan kaikki muutkin, että kyllä Suomesskin olisi ihan hyvä ollut jättää voimaan VFTS:n luokkarin käyttömahdollisuus F-ryhmässä, lisää näyttävyyttä ja useamman merkkisiä kilpureita viivalle kun kevyemmällä kopalla kerkiäisi paremmin esim. Toyotankin vauhtiin..
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

TEHDASTEKOISUUS on tärkein asia
Niinhän tuo pykälien mukaan menee.... Tosin kuka pystyy tunnistamaan ns. tehdastekoisen ja sellaisen kääntövarren jonka on asiantunteva alan harrastaja tehnyt tehdasjigissä.... Aivan oikein, ei varmasti kukaan.... :wink:
Takavetoisten Ladojen luokkareissa ei taida olla yhdessäkään mainintaa nopeammasta ohjauksesta


Täytyypi tarkistaa asia vielä illalla.... :?
Ja siinä olen ihan samaa mieltä kuin varmaan kaikki muutkin, että kyllä Suomesskin olisi ihan hyvä ollut jättää voimaan VFTS:n luokkarin käyttömahdollisuus F-ryhmässä, lisää näyttävyyttä ja useamman merkkisiä kilpureita viivalle kun kevyemmällä kopalla kerkiäisi paremmin esim. Toyotankin vauhtiin..
Juuri näin... :D Sitä seikkaa olen vaan suuresti hämmästelly, että millä h**vetin oikeudella Starlettiin saa survoa sen 5k mosan... Suomeen ei Starbaa ole sillä koneella tuotu ja perustanahan on se että moottori täytyy olla kyseisen automallin oma... :shock: :?
Aja millä ajat ja Ladalla loput
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ladaracing pori kirjoitti:Hyvä että sait tiedon muualta.
enää ei tarvitse kuin tehdä ne ohjeen mukaisesti.
ei tarvitsekaan tehdä itse kun hankkii valmiit tehdastekoiset

Kuva

vaikka luokkareissa ei mainintaa olekaan, on näitä kuitenkin käytetty eli originaal
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

jep,fiiatin kääntövarsi näkyy olevan
Avatar
jimi
Viestit: 254
Liittynyt: 31.8.2006 21:29
Paikkakunta: Panttila
Viesti:

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja jimi »

Niin onko joku lukenut sen sääntökirjan kokonaan, niissä F-ryhmän sääntöjen alussahan sanotaan seuraavaa:

3.Sallitut muutokset ja lisäykset
Ryhmässä A sallittujen muutosten ja lisäysten lisäksi ovat voimassa seuraavat määräykset.

Käytettäessä A-ryhmän kit paketteja, tulee niitä käyttää luokitussääntöjen mukaisesti, paitsi niiltä osin kun ryhmän F säännöt sallivat muuta...

Eli F-ryhmä perustuu A-ryhmän luokituksiin tietyin vapautuksin, ja F2-ryhmässähän ei tarvitse välttämättä olla A-ryhmän luokitusta vaan myös vakio-1600-luokan vanhentunut passi kelpaa
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
rallikuski

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja rallikuski »

ladaracing pori kirjoitti:jep,fiiatin kääntövarsi näkyy olevan
mistäs fiiatista toi kääntövarsi nyt sitten on??
Masa

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja Masa »

Moro kuka tuo nykyään venäjältä noita lyhennettyjä kääntövarsia ja nopeampaa ohjaus simpukkaa?
Vai teetkö itse niitä kääntövarsia vielä?
Teetkö niitä hitsaamalla vai takomalla ja sitten porataan uusi kartioreikä?
Missä hinnoissa noi pyörii suurinpiirtein?
Muuten mistä fiatista tuo kääntövarsi on ja kuinka paljon lyhyempi se on kuin ladassa?
T:Masa
Avatar
kappa12
Viestit: 346
Liittynyt: 27.6.2008 13:33
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Vielä tuohon f-ryhmän sääntö asiaan... Ottakaa huomioon että auton tulee olla koko kilpailun ajan tieliikennelakien mukainen, jos ohjauksen osia on hitsattu niin se ei sitä ole... Ja katsastuksessa varma hylky jos sellaisia havaitaan(asiasta jonkunlainen haju muutaman katsastuksen tehneenä)... Ja sitten asiaan... Missä hinnoissa nuo lyhennetyt varret pyörii venäjällä... Vois kans olla käyttöä...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja START »

ei ne nyt niin vaikea ole itse lyhentää.
kun vaan tietäs mitä tahtoo. ite meinasin tehä vielä ainakin yhet erillaiset, tai ehkä paritkin. niin saa vähän kokeilla eri ajatuksia.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
juubo

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja juubo »

minuakin kiinnostaisi nuo ohjauksen muutokset. miten sitä saa mahdollisesti nopeammaksi ja miten enempi pyöriä linkkuun?

juuso.karnaattu@wippies.fi
saa vastata :)
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja veli samara »

http://www.lada-vfts.ru/forum/index.php ... ost&id=846

Löytyipä tuollainen foorumin syövereistä.

Vois käydä kysymässä, että saisko tuollaiset tehtyä ihan normi mustasta cnc-koneen kanssa. Veis vaan orkkis varren malliks ja pyytäis 30mm lyhyempänä sen. Luulis ainakin kestävän, kun on Billet osa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
mixxer

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja mixxer »

Tuossa edellä joku oli linkittänyt fiatin kääntövarren, joka ilmeisesti sopii takavetoladaan? Kellään tietoa, mistä fiiatista tälläisiä kannattais lähteä etsimään?
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

lyhkäsemmät kääntövarret taitaa löytyä polskifiatista ainakin ja ne olkaakselit kannattaa ottaa ja vaihtaa ladaan niin johan paranee keula huomattavasti ja on kestävämmät akselit,sitten kun laitatte niitä lyhennettyjä varsia niin ottakaa huomioon että raidetankolinja muuttuu samalla alkaa pyörät harittamaan kun keula laskee.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Ohjauksen muutokset

Viesti Kirjoittaja START »

juu ei pelkkä lyhentäminen taho toimia.
ja tuleepahan muuten kalliit kääntövarret jos koneistamalla meinaa teettää..
ellei sitten ole sopivasti suhteita, silti aika työläs
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin