Nokkaketjun kiristys ja siitä seuranneet ongelmat!
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Nokkaketjun kireys?
Niinpä se näyttää, käy vajailla pytyillä. Puolan puoleen se juttu alkaa kääntyä. Ainakin yks pytty pelistä pois ellei kaksi. Aion vaihtaa ensin 2-3 puolan kohta ja katsella tilannetta.
Minähän pyörittelin konetta tulpanjohdot irti kuten sanottua ja vielä täysi käynnistysyritys ilman kolmosjohtoa. Onneksi on varapuolat ja toivottavasti ehjät. Palaan asiaan.
PS: Jokari on varmaan iltavuorossa kun ei ole päässyt kommentoimaan. Varmaan kymmenen jälkeen taas kuullaan. Toivottavasti.
Minähän pyörittelin konetta tulpanjohdot irti kuten sanottua ja vielä täysi käynnistysyritys ilman kolmosjohtoa. Onneksi on varapuolat ja toivottavasti ehjät. Palaan asiaan.
PS: Jokari on varmaan iltavuorossa kun ei ole päässyt kommentoimaan. Varmaan kymmenen jälkeen taas kuullaan. Toivottavasti.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
Re: Nokkaketjun kiristys ja siitä seuranneet ongelmat!
Kinkkistä. Vaihdoin puolat ristiin ja rastiin ja vieläpä suorasytytyksen ohjausyksikön. Ei apua. Voihan olla että tältä voorumilta ostamani puolapaketti eli jalusta+puolat 2kpl+suorasytkäohjausyksikkö, eivät olleet toimivat. Uskallanko ottaa toimivasta koneesta puolan tai molemmat kokeiluun? Enpä uskalla. Nyt on odotettava ammattilaisten tai ammattimaisten amatöörien kommentteja ja neuvoja.
Pakkaanpa lelut kasaan tältä illalta ja alan laittaa tulia vesipadan alle. Niin tai kitkemään kasvimaata ennen kuokkimista. Onhan noita hommia. Tällaisessa puuhamaassa eivät mukavat pikkurojektit lopu. No tämä ei kuulu tämän otsikon alle. Seuraan tätä kuitenkin tänään jos ideoita Teiltä joltakin ponnahtaa.
PS: Korostan vielä, että pyörittelin konetta startilla tulpanjohdot irti ja maadoittamattomana. Tulpat olivat kokonaan pois. Lisäksi irti pyritettäessä olivat kolme anturipiuhaa ilmanputsarin tai alta. Jokari ainakin tietää mistä piuhoista on kysymys. Hän niitä minulle neuvoi, mutten siinä niitä mieleeni tarpeeksi tarkkaan saanut painettua.
Rattoisaa lauantai-iltaa.
Pakkaanpa lelut kasaan tältä illalta ja alan laittaa tulia vesipadan alle. Niin tai kitkemään kasvimaata ennen kuokkimista. Onhan noita hommia. Tällaisessa puuhamaassa eivät mukavat pikkurojektit lopu. No tämä ei kuulu tämän otsikon alle. Seuraan tätä kuitenkin tänään jos ideoita Teiltä joltakin ponnahtaa.
PS: Korostan vielä, että pyörittelin konetta startilla tulpanjohdot irti ja maadoittamattomana. Tulpat olivat kokonaan pois. Lisäksi irti pyritettäessä olivat kolme anturipiuhaa ilmanputsarin tai alta. Jokari ainakin tietää mistä piuhoista on kysymys. Hän niitä minulle neuvoi, mutten siinä niitä mieleeni tarpeeksi tarkkaan saanut painettua.
Rattoisaa lauantai-iltaa.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Juu niin saakeli eipäs juontunut mieleen että mokoman sähköauton aivot ei välttämättä ymmärrä tuommoista vatulointia, kärjellinenhän ei tietenkään mokomasta ollut moksiskaan kun nappasin jakajankannen irti.
Starttiahan olisi voinut pyöritellä ilman sytytysvirtaa vetämällä akulta hyppylangan sille apureleelle siinä akun tykönä.
Starttiahan olisi voinut pyöritellä ilman sytytysvirtaa vetämällä akulta hyppylangan sille apureleelle siinä akun tykönä.
En tiedä auttaako mitään mutta voisit koittaa ottaa akun navan irti jotta ruiskuboksi nollautuisi jos siellä on jotakin häikkää. Kengän pitäisi olla irti sen aikaa että se varmasti nollautuu.
Epäilisin että itse se koneen pyörittely ilman tulppia ja antureita ei mitenkään riko boksia taikka muita vehkeitä, mutta jos puolan korkeajännitelähdöstä tai puolanjohdosta valokaari hyppää johonkin noista pienjänniteliittimistä niin ongelmia on takuulla luvassa.
Epäilisin että itse se koneen pyörittely ilman tulppia ja antureita ei mitenkään riko boksia taikka muita vehkeitä, mutta jos puolan korkeajännitelähdöstä tai puolanjohdosta valokaari hyppää johonkin noista pienjänniteliittimistä niin ongelmia on takuulla luvassa.
- PöyhöinKuusaalt
Yrittellään olla ilman kenkää. Boksi, siis tarkoitat varmaan hattuhyllyn yläosassa olevaa, ei ainakaan vikakoodeja antanut. Sehän ei suorasytkänohjausyksiköstä annakaan eikä kai puolistakaan. Piru vie kun nenin "sähläämään". Olisi pitänyt ottaa sytkämoduli ja puolat pois pelistä pyöritellessä startilla. No, sähläämällä ja rikkomalla kai sitä parhaiten oppii. Onneksi ei ole remontilla kiire.
Mutta jos suorasytkämoduli menee niin se on taas se yli 100e että saa varmasti toimivan tilalle. Tältä voorumilta ostamasta paketistani maksoin 40e ja postit. Piti olla toimiva, mutta alan pahasti epäillä. Älkää HyvätIhmiset myykö toimivina osia, joista ette itse tiedä. Tietysti tyhmähän on se joka ostaa ja uskoo, mutta... Kuitenkin ilman luottamusta tällaiset Hyvät voorumit ovat melko turhia. Itse aion edelleen luottaa.
Mutta jos suorasytkämoduli menee niin se on taas se yli 100e että saa varmasti toimivan tilalle. Tältä voorumilta ostamasta paketistani maksoin 40e ja postit. Piti olla toimiva, mutta alan pahasti epäillä. Älkää HyvätIhmiset myykö toimivina osia, joista ette itse tiedä. Tietysti tyhmähän on se joka ostaa ja uskoo, mutta... Kuitenkin ilman luottamusta tällaiset Hyvät voorumit ovat melko turhia. Itse aion edelleen luottaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Jos olet siis pyörittänyt konetta tulpanjohdot irti niin saattaa olla että puola/puolat ottaneet itseensä. Se on vaarana näissä kärjettömissä sytytyksissä jos ei sitä tulpanjohtoa ole maadoitettu mihinkään.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
ei ole foorumin eikä lada kerhon vika jos joku tänne rekisteröitynyt yksityishenkilö on paskaa myynytPöyhöinKuusaalt kirjoitti:mutta... Kuitenkin ilman luottamusta tällaiset Hyvät voorumit ovat melko turhia
täällähän ei ole kuin vain kolmas osa edes kerhon jäseniä eli suurin osa kerhoon kuulumattomia
- PöyhöinKuusaalt
Noh, noh! Enhän minä ketään syytellyt tuossa kommentissani enkä varsinkaan kerhoa tai voorumia. Ei kannata olla liian herkkä kun kerrotaan hieman kokemuksista, yrityksistä ja erheistä. Luottamuksestanihan minä tuossa kirjoitin. Ja tietysti omasta näkemyksestäni siitä, mitä itse pidän myymisen arvoisena ja mitä en.
Tämä nyt menee täysin ohi aiheen, joten jätetäänpä siihen.
Tämä nyt menee täysin ohi aiheen, joten jätetäänpä siihen.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
JaahahJaahah. Nyt sitten alkoin tarkastettuani kaikki liitokset laitella puolia ja suorasytytyksen ohjausyksiköitä ristiin ja rastiin. Aikani kokeiltuani olin havaitsevinani, että peli pyörii runsaalla kaasulla kenties kahdella pytyllä. Hiukan tuntui olevan eroja eri puolakombinaatioiden välillä. Kokeilin eri vaihtoehdoista n. puolet ja käppäsin naapurin MersuMiehen pakeille.
Haasteltiin ja kerroin kaikki erilaiset ketjunkiristys yritykseni ja niiden eri versiot. Startilla kiristimen ulkomutteri auki ja kiinni. Kääntämällä nokasta vastapäivään, mikä muuten oli lähes mahdotonta, kiristinruuvi auki ja kiinni ja mitähän vielä. Noh!
Kommentti oli: Ketju on pompannut jos se pääsi startin kanssa pyöritettäessä löysälle. En siis kokeile enempää puolien ym. sekoitussuhteita vaan seuraavaksi katsotaan jako- ja kampiajoitusmerkit. Eí nyt vaan ensi viikolla. Saan onneksi naapurista apua.
Tänään katsomaan Dion ja Poikien Heaven and Hell.
PS: Onko kukaan saanut ajoituksia menemään sekaisin ketjun kiristelyjen yhteydessä? Miten muuten olette saaneet sekoitettua ajoituksia? Eniten tietysti kiinnostavat ruuttapelit, joita nuo minun kaikki kolme ajovehettä ovat.
Haasteltiin ja kerroin kaikki erilaiset ketjunkiristys yritykseni ja niiden eri versiot. Startilla kiristimen ulkomutteri auki ja kiinni. Kääntämällä nokasta vastapäivään, mikä muuten oli lähes mahdotonta, kiristinruuvi auki ja kiinni ja mitähän vielä. Noh!
Kommentti oli: Ketju on pompannut jos se pääsi startin kanssa pyöritettäessä löysälle. En siis kokeile enempää puolien ym. sekoitussuhteita vaan seuraavaksi katsotaan jako- ja kampiajoitusmerkit. Eí nyt vaan ensi viikolla. Saan onneksi naapurista apua.
Tänään katsomaan Dion ja Poikien Heaven and Hell.
PS: Onko kukaan saanut ajoituksia menemään sekaisin ketjun kiristelyjen yhteydessä? Miten muuten olette saaneet sekoitettua ajoituksia? Eniten tietysti kiinnostavat ruuttapelit, joita nuo minun kaikki kolme ajovehettä ovat.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Totanoin, mun mielestä kampiakselin päässä olevan jakopään ketjupyörän lähellä on sellainen tappi joka estää täysin ketjun hyppäämisen alakerrassa.. Jos jokin hyppäys on käynyt niin se lienee tapahtunut yläkerrassa.
Nyt kun laitat alakerran nollamerkkiin (muistaakseni hihnapyörän etupuolella on valettu "nuoli" kun katsot auton edestäpäin, tämän nuolen pitää osoittaa suoraan ylöspäin ja siinä jakopään suojakopassa on jokin pienehkö vastamerkki tälle myös. Siellä kopan sisällä on tietysti myös tarkat merkit, mutta turha se on purkaa kun ulkoakin se pitäisi nähdä. Samalla katsot että yläkerta eli nokka-akseli menee kanssa nollamerkkiin joka on pieni porattu reiän alku hammaspyörän takana, noin sentti ulkoreunasta sisäänpäin. Se reiänalku kuuluu mennä nokka-akselipukin päällä olevan hainevän kanssa kohdakkain elikkä täysin ylös myös (koska nokka pyörii puolet hitaammin kuin kampura niin tämä tapahtuu vain joka toinen kampuran kierros). Kun olet saanut nämä merkit kohdakkain ja alakerta on täysin kohdallaan niin voit tarkistaa missä asennossa yläkerta on omaan merkkiinsä nähden. Pyöritä aina konetta eteenpäin ettei "pakittamisesta" johtuvat välykset sotke tuota tutkimusta.
Kuvat:
http://suprfile.com/get.php?id=7s8z46k
http://suprfile.com/get.php?id=7s90ppt
Tai

Nyt kun laitat alakerran nollamerkkiin (muistaakseni hihnapyörän etupuolella on valettu "nuoli" kun katsot auton edestäpäin, tämän nuolen pitää osoittaa suoraan ylöspäin ja siinä jakopään suojakopassa on jokin pienehkö vastamerkki tälle myös. Siellä kopan sisällä on tietysti myös tarkat merkit, mutta turha se on purkaa kun ulkoakin se pitäisi nähdä. Samalla katsot että yläkerta eli nokka-akseli menee kanssa nollamerkkiin joka on pieni porattu reiän alku hammaspyörän takana, noin sentti ulkoreunasta sisäänpäin. Se reiänalku kuuluu mennä nokka-akselipukin päällä olevan hainevän kanssa kohdakkain elikkä täysin ylös myös (koska nokka pyörii puolet hitaammin kuin kampura niin tämä tapahtuu vain joka toinen kampuran kierros). Kun olet saanut nämä merkit kohdakkain ja alakerta on täysin kohdallaan niin voit tarkistaa missä asennossa yläkerta on omaan merkkiinsä nähden. Pyöritä aina konetta eteenpäin ettei "pakittamisesta" johtuvat välykset sotke tuota tutkimusta.
Kuvat:
http://suprfile.com/get.php?id=7s8z46k
http://suprfile.com/get.php?id=7s90ppt
Tai

- PöyhöinKuusaalt
No niinhän se tuo naapuri sanoi, ettei ensin tarvitse hihnapyöriä irroittaa. Mitenhän minulta tuo edellinen hyvä viesti on jäänyt lukematta kunnolla. Täytyypä hilpasta katsomaan peliä. Minähän olen purkanut kaikki turhan kunnolla edestä pois, joten siellä on selvät sävelet.
Nuapurj lupasi vielä tulla huomenna viisaamaan kunnolla hommaa, mutta on se hyvä tietää jotain vähän edeltäkäsin ettei tarvitse kuljeskella vaan kädet taskussa jalanperässä.
Nuapurj lupasi vielä tulla huomenna viisaamaan kunnolla hommaa, mutta on se hyvä tietää jotain vähän edeltäkäsin ettei tarvitse kuljeskella vaan kädet taskussa jalanperässä.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
Niin, saadaanpa nähdä ovatko kolinat poissa jos ja kun saadaan kone käyntiin. Huomasin tuossa muuten irrotellessani kaikkea turhaa tämän virittelyn edestä että... Irrotin kiilahihnan. Pyörittelin piruuttaan vesipumpun ja laturin pyöriä. Vesipumppuhan kolkottaa melkoisesti. Vesipumpun hihnapyörä oli löysällä. Pyörä pois ja pyörittelyä. Väljää on, muttei suurta kolinaa. Osa noista kolinoista kai saattoi tulla väljästä ketjusta ja osa jopa löysällä olleesta vesipumpun hihnapyörästä. Vai kuulostaako keksityltä tuo hihnapyörän kolina?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
-
Elä ihmeessä säre! Löytyy sitä tetookin!!
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Ihan hyvin voi kolista löysä vesipumpun hihnapyörä, vedät vaan kasatessa ne 3kpl 13mm pulttia tiukkaan kiinni. Hihnapyörä taisi pysyä melko hyvin paikallaan kun laitat kiilahihnan paikoilleen ja vähän ylikireälle, sitten vaan taas vaihde päälle käsijarrun kanssa. Pulttien kiristyksen jälkeen muistat löysätä kiilahihnan sopivalle kireydelle.
- PöyhöinKuusaalt
Joo, kiilahihnan olen aiemmin vaihdellut, mutta tuo kiristysvinkki tuli tarpeeseen. Kiitos destor kovasti kun jaksat viisailla. Naapurille tuli sairaalareissu eikä hän joutanut ainakaan tänään avuksi.
Toisessa topikissa ollut kamojen putoamisen estäminenkin on hyvä ottaa huomioon. Itse sen olen ottanutkin, mutta varmaan muutkin tätä lukevat.
Toisessa topikissa ollut kamojen putoamisen estäminenkin on hyvä ottaa huomioon. Itse sen olen ottanutkin, mutta varmaan muutkin tätä lukevat.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?