Ei ole yhtä puuta. En tiedä vanhemmista Ladoista mutta omassa -92 takavedossani tuo satula koostuu itse siitä satulasta ja kahdesta sylinteristä, jotka ovat vastakkain tuon satulan molemmin puolin. Nuo sylinterit lähtevät satulasta irti ja niitä saa erikseen ostettua mm. Motonetistä. Satulalla voidaan toki tarkoittaa koko roskaa mäntineen ja mm. Alfamerin korjausoppaassa todetaan, että sylintereitä ei tulisi irroittaa satulasta. Tämä on kuitenkin täysin mahdollista mutta yleensä ainakin jarrulevyn sisäpuolella oleva sylinteri on *täysin* jämähtänyt satulan runkoon. Noiden sylintereiden uusiminen ainakin Motonetin hintojen perusteella on myös kallista touhua (n. 40 euroa per sylinteri ja näitä siis menee luonnollisesti kaksi per satula)Midi^ kirjoitti:Siis yhden tapin sain irti mutta toista irrottaessa murtu tuo.
Eikös tuo olekkaan yhtä "puuta" koko satula?
Jos saan oman Ladani vielä henkiin ja katsastuksesta läpi, niin ajattelin hankkia itänaapurista uudet täydelliset satulat. Näitä täälläkin aikoinaan mainostettiin että joku on niitä myynyt 50 per pari... ja alkuperäisiä tehdasuusia. Heti laittaisin eurot kouraan mikäli Tampereen seudulta saisin moiset!