Sivu 2/2
Lähetetty: 15.1.2007 16:37
Kirjoittaja jartsa
Laakeri tilattu 62202:n. Oli yllättävän hinnakas ovh. 25€, pienen tinkimisen jälkeen 15€.
Lähetetty: 15.1.2007 17:11
Kirjoittaja Lada-Jussi
minäpä kävin hakemassa Hämeenlinnan Motonetista viimeisen silmälaakerin, Vantaan ja Espoon myymälöissä oli loppu, kuten myös Riston varastossa. Yllättävää oli, että Motonetin laakeri olikin juuri tämä SKF:n 62202, hinta oli jotain 15 ekua ja centtejä päälle.
Lähetetty: 15.1.2007 19:03
Kirjoittaja köhmä
On kuulemma tuplarivinen laakeri ja siksi maksaa nuin paljon. Sais vielä itekkin 15€ sen niin olisin tyytyväinen. Tosin voin myydä kyllä tuon entisen hintaan 5.5€, mutta takuuta en sille uskalla luvata

Lähetetty: 15.1.2007 20:29
Kirjoittaja Lada-Jussi
katottiinpa tuota motonetin laakeria tarkemmin. keskireikä onkin 12 mm ja pitäisi olla 15 mm, eihän se siis Ladaan käy. SKF:n laatikossa lukee kyllä 62202, mutta laakerin sivussa on 62201, että eikun takaisin Motonettiin palauttamaan laakeria, tämä kuulostikin ihan liian hyvältä ollakseen totta. Toisaalta vanha laakerikin todettiin niin hyväksi että mitä sitä vaihtamaan.
Lähetetty: 16.1.2007 10:05
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt mulla on vaikeuksia, kun ite olen tyhmä enkä tajuu juuri mitään ja kaksi Lada specialistia on minua neuvomassa, toinen sanoo että silmälaakeri on vaihdon tarpeessa ja toinen sanoo että ei. Itekään en näkisi vaihtoa tarpeelliseksi varsinkin kun konekin on vain 40tkm ajettu, tosin tiedä sitten tuosta ajomäärän oikeudesta. mutta hyvin laakeri pyörii ja on äänetön. Tietysti kun kone on irti, kannattaa kaikkee mahdollista vaihtaa, mutta kun tuntuu olevan kivenalla nämä laakerit ja ei ne ilmaisiakaan ole.
Lähetetty: 16.1.2007 18:39
Kirjoittaja jartsa
Lada-Jussi kirjoitti:nyt mulla on vaikeuksia, kun ite olen tyhmä enkä tajuu juuri mitään ja kaksi Lada specialistia on minua neuvomassa, toinen sanoo että silmälaakeri on vaihdon tarpeessa ja toinen sanoo että ei. Itekään en näkisi vaihtoa tarpeelliseksi varsinkin kun konekin on vain 40tkm ajettu, tosin tiedä sitten tuosta ajomäärän oikeudesta. mutta hyvin laakeri pyörii ja on äänetön. Tietysti kun kone on irti, kannattaa kaikkee mahdollista vaihtaa, mutta kun tuntuu olevan kivenalla nämä laakerit ja ei ne ilmaisiakaan ole.
Minä ainakin vaihtaisin. Ja jäisihän se vanha "hyvä" laakeri sitten pahanpäivän varalle jos joskus tarvii. Pieni vaiva vaihtaa kun sulla kone irti, mitä jälestäpäin rueta katkoo voimansiirtoo. Marjakankaalla näkyis olevan laakereita vieläkin edullisemmin +postikulut tietenkin.
http://www.konekorjaamo.fi/shop/index.p ... 626&brand=
&order=brand&show=available&search=62202
Lähetetty: 17.1.2007 0:06
Kirjoittaja Jokari
Mut eiks Ladaremonteissa just pidä säästää mahdollisimman paljon ja sit jälkikäteen v*tutus on taas ihan uusissa sfääreissä
Kyllä kaikki vähänkään epäilyttävä kannattaa vaihtaa silloin kun siihen on tilaisuus.