Nappis ruiskuksi

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

ladajussi puhuu asiaa
ei täällä foorumilla kannata tapella miten asia on
kun menee suoraan konttorilta kysyyn niin pääsee paljon pienemmällä vaivalla

ja ei kyllä kannata ruveta tekniikan vaihtoon ollenkaan jos ei ota laki asioista ollenkaan selvää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
katastrofv

Viesti Kirjoittaja katastrofv »

Jees, näin aion tehdä, käyn molempien autojen rekisteriotteen kera konttorilla ja selvitän asian heti alkuvuodesta. Ja jos ne ovat sitä mieltä, että tarvii katin ja hiilipömpelit, niin tottahan minä ne laitan. Alkoi ehkä eniten ottaa hermonpäälle se ainainen "käsitelty 10 kertaa, käytä hakua" valitus.
Aina ei haut pelaa, hakusanat väärät, tai tuloksia tulee 500 eikä jaksa millään kahlata kaikkia läpi. Ja vallankin kun oli lähinnä tarkoitus kysellä käytännön kokemuksia niiltä, jotka ovat kyseisen operaation tehnet, että osais välttää virheitä. Mites muuten toi nopeusmittarin vaijeri, siellä kun on välissä se nopudentunnistusanturi, käykö se vaijeri suoraan vaihtamalla vaan nappikseen?
Ja lopuksi vielä pussihousumiehille; auto tulee pysymään orkkiskuosissa päältä ja sisältä, enkä aio mitään peruuttamatonta autolle tehdä.
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

[quote="katastrofv]. Mites muuten toi nopeusmittarin vaijeri, siellä kun on välissä se nopudentunnistusanturi, käykö se vaijeri suoraan vaihtamalla vaan nappikseen?
[/quote]

hmm. minulla ei ole ollenkaan mitään nopeuden tunnistimia. 1200s:n mittarin vaijeri sielä on. onko sillä suurikin merkitys? Ajamaan en oo vielä tolla omalla rakennelmalla päässyt eikä se etes käy kaikilla pytyillä.
Lada 1200s/1700cc
katastrofv

Viesti Kirjoittaja katastrofv »

Jotenkin se varmaan liittyy siihen, että ruiskuhan katkaisee polttoaineen syötön moottorijarrutuksessa, niin ilmeisesti se saa tuolta anturilta sitten jotain tietoa koska saa taas syöttää? Mutta voihan olla, että se pelaa ihan kierrosluvun mukaankin?
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Kannattaakohan tuota 1700i konetta värkätä ensinkään? Eikös siihen moottorin antureiden, ruiskun ja sytytyksen osien löytyminen ole aika kiven alla? Siis jos jotakin menee rikki, niin varaosia ei löydy välttämättä edes Deltasta. Venäjällä näitä ei kai koskaan ole ollut?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Pysähtyykö nopeus moottorijarrutuksessa???????
Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää ennenkuin kirjoitatte neuvojanne muille.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

Ladaracing Pori kirjoitti:Pysähtyykö nopeus moottorijarrutuksessa???????
Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää ennenkuin kirjoitatte neuvojanne muille.
pysähtyyhän se kun aikansa moottorijarruttelee :D :D :D :D (ylämäkeen)

ei se kyllä siihen vaikuta se anturi
ja oikeesti onko järkeä edes laittaa mitään ykspiste ruiskua :?:
tuplat vaan niin pääsee helpommalla noitten antureiden kanssa
ja pääsee sääteleenkin useemmin noita tuplia :D
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

START kirjoitti:
Ladaracing Pori kirjoitti:Pysähtyykö nopeus moottorijarrutuksessa???????
Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää ennenkuin kirjoitatte neuvojanne muille.
pysähtyyhän se kun aikansa moottorijarruttelee :D :D :D :D (ylämäkeen)

ei se kyllä siihen vaikuta se anturi
ja oikeesti onko järkeä edes laittaa mitään ykspiste ruiskua :?:
tuplat vaan niin pääsee helpommalla noitten antureiden kanssa
ja pääsee sääteleenkin useemmin noita tuplia :D
Onko järkeä laittaa mitään tuplia? nelipisteruisku se on nykyaikaa. kaikki vaan ostamaan venäjältä ruiskukansia. (siis ne joilla budjetti riittää, kaikilla se ei riitä etes tupliin)
eli tehköön kaikki semmosen polttoaineen syötön minkä haluaa/pystyy.
Lada 1200s/1700cc
jiipee

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Minä en kyllä lukenut mistään viestistä että nopeus pysähtyy moottorijarrutuksesta. Nopeusanturi tekee juuri tuon, että se katkaisee polttoainesyötön moottorijarrutuksessa auton liikkuessa. Se myös vaikuttaa polttoaineensyöttöön ja sytytysennakkoon auton liikkuessa. Ruisku toki toimii ilman nopeusanturia, mutta vikakoodi tulee ja ohjainyksikkö toimii oletusarvoilla. Mitä tulee siihen kysymykseen nappiksen nopeusmittarinvaijerin sopimisesta nopeusanturiin, niin mulla sopivat yhteen ihan hyvin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

peltoautoissa ei kai paljon väliä mitä antureita on kiinni, voihan ton 1-piste ruiskun laittaa toimimaan vaikka kuten kaasuttimen, pumpulla vaan bensaa ruiksuyksikköön ja kaasupolkimella päästelee sitä imusarjaan, silti voi sanoa että "mulla on tuunattu ruisku larsseeniin"
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
katastrofv

Viesti Kirjoittaja katastrofv »

ei kai tässä kukaan mitään peltoautoa ollut rakentamassa, vaan ihan tieliikenteeseen.
Ja jiipeelle kiitos, oli viissin ensimmäinen asiallinen vastaus tässä topicissa, muutenkin tuntuu, että täällä kaikki menee offtopiciksi ja vi##uillaan, kuten ladaracing pori, vaikkei asiasta mitään tiennytkään...
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

???????? Vai vit#uiluksi sitä sanotaan asiavirheitä korjataan.
Ehkäpä jotain tietoa löytyy täältä mutta jakaako sitä täällä on eri asia.
Kuunnelkaa peltotuunaajien virityskerhoa vain siellä on tieto ja taito.
Viimeksi muokannut ladaracing pori, 28.12.2006 23:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Ladan systeemeistä en mene takuuseen, mutta usein tuo syötön katkaisu on hoidettu yksinkertaisesti EGAS eli sähköiseltä kaasupoljinanturilta. Toiminta suunnilleen päinvastainen kuin "kick downilla".

En minä ainakaan tajua, että miten syötön katkaisu voi olla linkitettynä ajoneuvon nopeuteen? Jonkunlainen viive siinä ainakin silloin on pakostakin oltava.

Mekaaninen syötön katkasu on yksinkertasin ja varmin, mutta helevatan kömpelö sekä epäkäytännöllinen. Tämä tarkoittaa katkaisinta ruiskusulakkeen välillä, jota ohjataan siis käsin :idea:
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
katastrofv

Viesti Kirjoittaja katastrofv »

Eli, kaasupoljin ylhäällä ja auto liikkeessä pykälä päällä, se moottorijarruttaa, eikö? Eli moottori ei saa "kakkua", eihän? Eli se tarvii nopeus anturilta tietoa, koska auto on melkein pysähdyksissä ja saa taas antaa bensaa tyhjäkäynnin vaatiman määrän, ettei kone sammu. Näin ainakin itse olen ymmärtänyt nopeusanturin toiminnan. Ja aika järkeenkäypä selitys mun mielestä. Ruisku siis katkaisee polttoaineen syötön moottorijarrutuksessa, mutta kytkee sen takaisin päälle ennenkuin auto pysähtyy, jottei kone sammuisi, jos ei kukaan vielä ymmärtänyt.
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

^Joo siis tottahan tuo on. En vain tajunnut, että tuosta oli kysymys. Onhan tuota tosiaan tullu itekkin kokeiltua joskus. Olikohan jossain uudehkossa Skodassa 20 km/h paikkeilla kun syöttö kytkeytyi päälle, saatto olla enemmänkin vauhtia jollain isommalla vaihteella, en muista tarkalleen!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Vastaa Viestiin