Sivu 2/2
Lähetetty: 11.10.2006 13:51
Kirjoittaja Vanja-eno
Sain eilen Skodan nosturille. Kyllä se piruvie on aivan täysin ruosteeton pohjastaan. Iskarit ei vuoda, jarruletkut ehjät, olkatappien ympärillä isot vaseliinipurskeet yms. eli ei sillä tosiaan näytä talvella ajetun.
Ainoat viat toistaiseksi, joiden olemassa olon tiesin jo ostohetkellä, olivat pari vuotavaa letkua. Toinen oli matkustamossa lämppärin kennolta lähtevän letku (vaihdettu jo ehjään) sekä bensatankin ja täyttöputken välissä oleva letku, joka on aivan hapero.
Sellaisen tarvis ehjän...
Muuten vain siistimistä ja pientä perushuoltoa kaipaava peli. Yritän leimata sen mahd. pian ja sitten siitä jollekin oiva kesäauto tai harrastepeli.
Lähetetty: 16.10.2006 21:05
Kirjoittaja oupe
Eipä noi ton korimallin skodat oo yleensäkkään hirveen mätiä ollu.. syynä siinä on se että, eipä noihin takamoottori skodiin ole kilometrejä paljookaan kertynnyt kun, ei niillä kukaan viitti ajella..

on se vaan talvellakin niin hirvee ajaa.. ja kuumana kesäpäivänä keittää..

Lähetetty: 19.10.2006 21:10
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Kukaan ei ole vielä maininnut 130-mallin loistavaa taka-akselistoa.Siinähän ei pyörä taitu alle kovassakaan asfalttisladissa, kun vetarit on kahdella nivelellä ja camper ei muutu sisäänjouston mukana(vrt. muut takamoottorisokotat, fiiatit ja kuplat 1200-1302).Tämä 130-mallihan oli se viimeinen A-ryhmään luokiteltu takatuuppari.Joskus liukastelin talvikelissä 130-Coupella ja kyllä sitä oli mukava viedä ovi edellä.Selvä ero 120-malleihin ajo-ominaisuuksissa(omituisuuksissa).
Lähetetty: 19.10.2006 21:11
Kirjoittaja Vanja-eno
Joo, tässähän on nuo Sladimirin mainitsemat herkut ja 5-vaihteinen loota...
(Sladimirilla on forumin kello muuten tunnin jälessä...

)
No niin, nyt on se viimeinenkin vuotava letku vaihdettu. Samalla säädin käsijarrun ja tsekkasin muutenkin leimaa varten. Päästöt mitattiin ja eipä tarvinnut säädellä. Skoda on otettu käyttöön 26.9.1986 ja 1.10.1986 jälkeen käyttöön otetut autot omaavat tiukemmat päästörajat: Jos tuo Skoda olisi otettu käyttöön 2.10, niin olisi ollut liian tiukat rajat tuolle Skodalle, mutta nyt siis laakista passeli.
Ens maanantaina yritän ehtiä katsastuskonttorille ja sitten myyntiin. Kuka haluaa ostaa

???
Lisää kuvia
TÄÄLLÄ
Lähetetty: 19.10.2006 22:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä muistasin kuulleen että jo 120 Coupessa oli nivelletyt vetarit, sitä joku silloin kertomaan kun omasta Skoda 120 LX:stä katkes vetoakseli kesken ajon. tämä katkeaminen kuulemma aiheutuu juuri tuosta nivelettömyyden aiheuttamasta kuormasta tjsp
Lähetetty: 20.10.2006 21:02
Kirjoittaja rotsi4
Hotrod-versio Skootasta olisi asia..
Meillä oli joskus 120L ajossa..pelasi hyvin koko ajan, eikä muuten keittänyt vaikka isukki päästi täysillä menemään kuumana päivänä.
Lähetetty: 20.10.2006 22:12
Kirjoittaja Vanja-eno
rotsi4 kirjoitti:Hotrod-versio Skootasta olisi asia..
Meillä oli joskus 120L ajossa..pelasi hyvin koko ajan, eikä muuten keittänyt vaikka isukki päästi täysillä menemään kuumana päivänä.
Tuo keittäminen on ihan auton omistajan omaa huolimattomuutta. Ostin Skoda Superin uutena ja minä sekä vaimoni sisko ajoimme sillä yli 300 tkm ilman kansiremonttia ennen kuin meni paaliin. Sitten on ollut isoisäni vanha 120L, jolla oli ajettu 140 tkm ennen kuin se tuli minulle. Mä ajoin sillä 60 tkm lisää eikä tuohonkaan ikinä joutunut kansiremppaa tekemään. Sitten takajarrusylkkä korkkasi ja pilkoin sen varaosiksi uuden auton tieltä. En jaksanu alkaa ulosvetäjän kanssa irrotteleen takarumpua... Tässä vain pari esimerkkiä.
Skodassa on tarkkaa ettei päästä vesivuotojen aiheuttamana nestettä vajenemaan. Tyypillisimmät ja vaikeimmat huomattavissa olevat vuotokohdat ovat lämppärin kennojen letkujen lähdöt ja ilmausletkun liitos syylarissa. Jos osaa tsekata, että nestettä on riittävästi ja että flekti toimii normaalisti, Skodalla ajaa vaikka kuinka pitkään.
Lähetetty: 23.10.2006 17:19
Kirjoittaja Vanja-eno
No niin, nyt on tuore leima Skodassa. Laakista läpi kehuvin kommentein. Ainoa huomautus tuli toisesta jarruvalopolttimosta, joka ei toiminutkaan. Olin unohtanut tsekata sen. No, polttimo vaihtoon ja vot. Nyt myyntiin.
Lähetetty: 23.10.2006 18:33
Kirjoittaja ff8728
Hyvä. Ennen nuorena kun Warren rekisteriotteeseen sain katsastusmiehen leiman, niin kotiin päästyä korkkasin pullon

Lähetetty: 23.10.2006 22:17
Kirjoittaja Mika-75
ladamaster kirjoitti:Kaveri osti joskus silloin ennen tuollaisen suurinpiirtein noilla kilometreillä. Muutaman vuoden aikana oli kaikennäköistä ongelmaa. Autossa ei talvella ollut sen kylmempi kuin ulkonakaan; siksi tuolla Vanjan yksilöllä ei varmaan ole talvea taitettu.
Kyllä meillä ainakin lämpesi kunnolla tuo skoda 120... pitää vaan katsoo että järjestelmässä ei ole yhtään ilmaa ja termari on kunnossa... muistelen että niitä pohjassa meneviä putkia vielä suojattu...