Ladaa saa sahata puolilämpösenä.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Silloin kun vielä kärsin tuosta ongelmasta käynnistin auton painamalla kaasun hitaasti startin aikana vähän yli puolen välin, sillä se lähti.

Ongelma on selvästi juuri siellä kohokammiossa, avatkaapa ilmanputsari sopivanlaisen seisonnan jälkeen koneen ollessa lämpimäksi ajettu ja ihastelkaa sitä bensahuurua joka siellä vallitsee.
Mikko K

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mistäs tuota teippiä saisi vaikkapa Kouvolan läheisyydestä? Taitaa olla aika arvokasta, luulisin? Ei muuten ole käsipumppua, uudehkon näköinen tuo pumppukin oli. Entä se tiiviste kaasarin väliin? Mistäpä saa ja mitä maksaa, oikea nimike?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Autotarvikeliikkeistä saa lämmöneristysnauhaa pakosarjaan, saattaa vaan olla hinnakasta. Itse en sammutuspeitteen käytöstä tiedä että käryääkö se pahasti ja sopiiko kaikki laadut, mutta jos ne oikeasti käyvät sinne niin siinä on halpa vaihtoehto. Nauha voi olla hankalaa laittaa vakiopakosarjan päälle, joten ehkä se peite olisi parempi. Leveä nauhakin menee tietysti.

Kaasarin alle et edes tarvitse sitä bakeliitti korotuspalaa jos eristät sen pakosarjan hyvin, aloita vaikka siitä niin pääset helpolla.
KALERVO 1963
Viestit: 318
Liittynyt: 12.6.2004 14:30
Paikkakunta: Hämeenperä

Tuttu ilmiö

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

Tuttu asia kaasutin mallin Ladassa lämpösenä kun käynnistää aina saa "sahata"
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

sinne mitään patentteja tarvii tehä, ku oppii sahaamaan oikein niin käynnistäminen onnistuu, ainakin ite olen huomannut että käynnistäminen vaati eri temput jos a) kone on täysin kylmä b) kone on lämmin mutta ajosta on kulunut jo muutamia minuutteja (silloin tää sahaaminen) c) kone on lämmin mutta pysätys on ollut hetkellinen d) ei edes ulkona ole lämmin. ja temput on aina vähän autokohtaisia
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Tuo sammutuspeitto käryää heti ensikäynnistyksen jälkeen, senjälkeen on hajuton.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tämmönen kuuma keli vie kyllä tuon kuumakäynnistymisongelman ihan uusiin ulottuvuuksiin.

Eilen noin 10 min seisonnan jälkeen sai sahata noin 15 sek. Sen jälkeen kävi ihan helvetin huonosti, liikkeelle kun piti lähteä niin kyllä sai niskanikamat aerobiccia, ensin ottaa jenkaa ja kun kytkimen nostaa niin meinaa sammua ja sitten ruopasee 5 m viivat hiekalle...tota rumbaa jatkui 2 kertaa tuon jälkeen, seuraavaksi siihen 10 m päähän kaupan tielle ja seuraavaksi tien risteyksessä :D Tuon jälkeen kyllä lähti käymään. Nuo samat ongelmat tulevat lähes aina kuumakäynnistyksissä...

Aika pirullinen vaiva kylläkin :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mikko K

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Jokari kirjoitti:Tämmönen kuuma keli vie kyllä tuon kuumakäynnistymisongelman ihan uusiin ulottuvuuksiin.

Eilen noin 10 min seisonnan jälkeen sai sahata noin 15 sek. Sen jälkeen kävi ihan helvetin huonosti, liikkeelle kun piti lähteä niin kyllä sai niskanikamat aerobiccia, ensin ottaa jenkaa ja kun kytkimen nostaa niin meinaa sammua ja sitten ruopasee 5 m viivat hiekalle...tota rumbaa jatkui 2 kertaa tuon jälkeen, seuraavaksi siihen 10 m päähän kaupan tielle ja seuraavaksi tien risteyksessä :D Tuon jälkeen kyllä lähti käymään. Nuo samat ongelmat tulevat lähes aina kuumakäynnistyksissä...

Aika pirullinen vaiva kylläkin :?
Totta. Nyt osaan jo suunnilleen käynnisstää sen siten että lähtee suht nopeaan käymään. Mutta silloin odottelen ja annan käydä tyhmäkäyntiä jonkun aikaa ennen kuin lähden liikkeelle, se liikkeellelähtö sammumis ongelma on niin rasaittava :lol:
Kuten eräs muuan ladaharrastaja sanoi: on se kumma kun lada talvella toimii kuin unelma mutta kesällä tulee ongelmat. :D
Yleensä talvella ei autot pelaa :roll:
Vastaa Viestiin