Ladaa saa sahata puolilämpösenä.
Silloin kun vielä kärsin tuosta ongelmasta käynnistin auton painamalla kaasun hitaasti startin aikana vähän yli puolen välin, sillä se lähti.
Ongelma on selvästi juuri siellä kohokammiossa, avatkaapa ilmanputsari sopivanlaisen seisonnan jälkeen koneen ollessa lämpimäksi ajettu ja ihastelkaa sitä bensahuurua joka siellä vallitsee.
Ongelma on selvästi juuri siellä kohokammiossa, avatkaapa ilmanputsari sopivanlaisen seisonnan jälkeen koneen ollessa lämpimäksi ajettu ja ihastelkaa sitä bensahuurua joka siellä vallitsee.
Autotarvikeliikkeistä saa lämmöneristysnauhaa pakosarjaan, saattaa vaan olla hinnakasta. Itse en sammutuspeitteen käytöstä tiedä että käryääkö se pahasti ja sopiiko kaikki laadut, mutta jos ne oikeasti käyvät sinne niin siinä on halpa vaihtoehto. Nauha voi olla hankalaa laittaa vakiopakosarjan päälle, joten ehkä se peite olisi parempi. Leveä nauhakin menee tietysti.
Kaasarin alle et edes tarvitse sitä bakeliitti korotuspalaa jos eristät sen pakosarjan hyvin, aloita vaikka siitä niin pääset helpolla.
Kaasarin alle et edes tarvitse sitä bakeliitti korotuspalaa jos eristät sen pakosarjan hyvin, aloita vaikka siitä niin pääset helpolla.
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 12.6.2004 14:30
- Paikkakunta: Hämeenperä
Tuttu ilmiö
Tuttu asia kaasutin mallin Ladassa lämpösenä kun käynnistää aina saa "sahata"
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
sinne mitään patentteja tarvii tehä, ku oppii sahaamaan oikein niin käynnistäminen onnistuu, ainakin ite olen huomannut että käynnistäminen vaati eri temput jos a) kone on täysin kylmä b) kone on lämmin mutta ajosta on kulunut jo muutamia minuutteja (silloin tää sahaaminen) c) kone on lämmin mutta pysätys on ollut hetkellinen d) ei edes ulkona ole lämmin. ja temput on aina vähän autokohtaisia

- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Tämmönen kuuma keli vie kyllä tuon kuumakäynnistymisongelman ihan uusiin ulottuvuuksiin.
Eilen noin 10 min seisonnan jälkeen sai sahata noin 15 sek. Sen jälkeen kävi ihan helvetin huonosti, liikkeelle kun piti lähteä niin kyllä sai niskanikamat aerobiccia, ensin ottaa jenkaa ja kun kytkimen nostaa niin meinaa sammua ja sitten ruopasee 5 m viivat hiekalle...tota rumbaa jatkui 2 kertaa tuon jälkeen, seuraavaksi siihen 10 m päähän kaupan tielle ja seuraavaksi tien risteyksessä
Tuon jälkeen kyllä lähti käymään. Nuo samat ongelmat tulevat lähes aina kuumakäynnistyksissä...
Aika pirullinen vaiva kylläkin
Eilen noin 10 min seisonnan jälkeen sai sahata noin 15 sek. Sen jälkeen kävi ihan helvetin huonosti, liikkeelle kun piti lähteä niin kyllä sai niskanikamat aerobiccia, ensin ottaa jenkaa ja kun kytkimen nostaa niin meinaa sammua ja sitten ruopasee 5 m viivat hiekalle...tota rumbaa jatkui 2 kertaa tuon jälkeen, seuraavaksi siihen 10 m päähän kaupan tielle ja seuraavaksi tien risteyksessä

Aika pirullinen vaiva kylläkin

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Totta. Nyt osaan jo suunnilleen käynnisstää sen siten että lähtee suht nopeaan käymään. Mutta silloin odottelen ja annan käydä tyhmäkäyntiä jonkun aikaa ennen kuin lähden liikkeelle, se liikkeellelähtö sammumis ongelma on niin rasaittavaJokari kirjoitti:Tämmönen kuuma keli vie kyllä tuon kuumakäynnistymisongelman ihan uusiin ulottuvuuksiin.
Eilen noin 10 min seisonnan jälkeen sai sahata noin 15 sek. Sen jälkeen kävi ihan helvetin huonosti, liikkeelle kun piti lähteä niin kyllä sai niskanikamat aerobiccia, ensin ottaa jenkaa ja kun kytkimen nostaa niin meinaa sammua ja sitten ruopasee 5 m viivat hiekalle...tota rumbaa jatkui 2 kertaa tuon jälkeen, seuraavaksi siihen 10 m päähän kaupan tielle ja seuraavaksi tien risteyksessäTuon jälkeen kyllä lähti käymään. Nuo samat ongelmat tulevat lähes aina kuumakäynnistyksissä...
Aika pirullinen vaiva kylläkin

Kuten eräs muuan ladaharrastaja sanoi: on se kumma kun lada talvella toimii kuin unelma mutta kesällä tulee ongelmat.

Yleensä talvella ei autot pelaa
