pyörän pultit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Niinno, en mä kyllä laittais sata jaolla olevia vanteita mutta kukin tyylillään.. :wink:
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

ei ne oo mistään PERÄKÄRRYSTÄ vaan AUTOSTA :!: :!: :!:

ja takana on levikepalat ja eessä kahdet. :)
21013 2300tic
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

ja on ihan helppoa tuhota ne kierteet :)
onnistuu vaikkei yrittäiskään :)
21013 2300tic
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ja pultit oli tietysti orkkikset takana varmaankin, vai? Tämä pitää saada selville :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

joo-o kyllä ne OLI orkkikset, mutta EI OO ENÄÄN :)
21013 2300tic
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Noniin sitähän minäkin, eli taaskaan jaolla ei ollut mitään tekemistä renkaan irtoamisen kanssa. Kyllähän kierteet korkkaavat helposti jos pultti ei ole tullut kokonaan läpi vetarin laipasta ja vielä nojaillaan penkkoihin :lol:

No kyllä pitemmillä pulteilla pysyy varmana kiinni :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10495
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ralli lada kirjoitti:ei ne oo mistään PERÄKÄRRYSTÄ vaan AUTOSTA
niin ooppelissahan on kyseinen jako
ja tiepalvelun mukaan useiten hinattu = peräkärry
enkä minä tässä mitenkään älähdä vaan ihmettelen miksei voi käyttää oikealla jaolla olevia vanteita
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

pressa kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:ei ne oo mistään PERÄKÄRRYSTÄ vaan AUTOSTA
niin ooppelissahan on kyseinen jako
ja tiepalvelun mukaan useiten hinattu = peräkärry
enkä minä tässä mitenkään älähdä vaan ihmettelen miksei voi käyttää oikealla jaolla olevia vanteita
Tätä nyt ei varmaan ole sanottu kuin 264049599 kertaa, mutta ei noita riittävän isoja, 98:n jaolla olevia vanteita kauhiasti ole markkinoilla. Kyllä niitä löytyy muttei mitenkään helposti. Toki isolla rahalla saa mitä tahansa. Kyllä minäkin mieluummin käyttäsin oikealla jaolla olevia, mutta kun satkun jaolla olevat siistit vanteet kumeineen tuli hommattua, niin miksen laittaisi alle.

Sitäpaitsi säästin tässä noin 70-80€ verrattuna siihen että oisin pyöräyttänyt orkkisvanteille uudet 175/70/13 kumit. Toki tuo olisi ollu huomattavasti pitkäikäisempi ratkaisu, olisivat kelvanneet vaikka siihen seuraavaankin Ladaan. Mutta jotain tavallisuudesta poikkeavaa täytyy aina kokeilla :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

ladan jako on helppo muuttaa sataseksi poraa 13,5mmreiät vanhoihin reikiin levittää 1mm ulkolaitaan päin ja laittaa läpilyötävät pultit niin kyllä rupes kestämään pultteja saa erimittasia makso jotain 40e kaikkiin pyöriin+mutterit minä tilasin nisulalta noi pultit.Reiät on porattava jyrsinterällä poralla ei saa 100jakoon levitettyä.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Mage »

kyllä ne pultit irtoo joiltakii useammi ja koiltakii tuski koskaa :) iteltää o irronnu muutama kerta :? ku ne orkkispultit o jotai todella haurasta tai ainakii 20 vuodes haurastun nii menee kierteet iha paskaksi ja sitte jos niitä ei saa kunnolla varsinkaa korjattuu nii ei niitte tarvi olla ku vähä paskana ne kierteet nii joha se syö kierteet vastakappaleestakii vaik ois mitä materiaalia
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

vetoakselin laippakin on aika pehmeää ainetta, pora pystyy hyvin.

mielestäni saabin pultit ja mutterit on paremmat kuin ladan :)
on rengas helpompi nostaa paikalleen :)
ja meiltä on viikossa irronnu kolme rengasta :(
21013 2300tic
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ette kiristä niitä varmaa :lol: :wink:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

aina on vedetty niin tiukkaan kun saa :shock:
ja ei ole mieidän vika jos ryssät ei osaa tehdä tarpeeksi kovia laippoja.
21013 2300tic
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

ralli lada kirjoitti:aina on vedetty niin tiukkaan kun saa :shock:
ja ei ole mieidän vika jos ryssät ei osaa tehdä tarpeeksi kovia laippoja.
Riippuu kyllä ihan kiristäjän voimistakin kuinka piukkaan vedetään. Ellei käytössä ole esim. pulttipyssyä.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

varmasti saan vedettyä ne tarpeeksi TIUKKAAN ristikkoavaimella täysin manuaalisesti :!:

laitoin muuten pari uutta kuvaa tänään lada galleriaan
21013 2300tic
Vastaa Viestiin