Sivu 2/2

Lähetetty: 6.2.2006 10:23
Kirjoittaja Stefa
Omassa 2107:ssa on hieman rituaaleja :lol:

Konepelti auki, ryypyt kaasareista rautalangalla päälle, Moottorin pyöritystä ilman sytytysvirtoja niin kauan että öljynpaineet nousee. Kaasun pumppausta noin kymmenen kertaa, sitten ihan himpun kaasua, sytysvirrat päälle ja napista käyntiin. Jos kovempi pakkanen niin törähtää vaan ja sammuu -> uusi kaasun pumppaus ja taas starttaus. Jää yleensä viimeistään parin kolmen töräyksen jälkeen käyntiin, jos keli ei ole hirveän kylmä niin jää kerrasta. Sitten vaan hetki ajelua ryypyt päällä ja kun kone on noin 60-asteinen niin pelti auki ja ryypyt pois. Sitten vaan ajoa 8)

Automaattiryypyt noissa nääs, enkä ole niitä tahtonut ottaa käyttöön, enkä muuttaa vaijerillekkaan. Tässä autossa voi peltiä aukoa aina välillä.

Lähetetty: 8.2.2006 18:51
Kirjoittaja sinihelmi
melki viikon seisoi lada kun vanha akku sippasi.olin lentsussa joten tänään hain akun ja niin nätisti hurahti käyntiin.tein lenkin keravalle.hyvin pelasi kantti.

Lähetetty: 8.2.2006 19:42
Kirjoittaja ladoilla radalle
itellä on aina vähä ongelmia ladan startin kaa ku on 2.0 tc ja starttaat ja ottaa puristukset jäykät öljyt ni tökkää melkee kokonaa et pyörii aina puolkierrosta ja töks pyörii töks pyörii töks ja käy.. :lol: :lol: sit yritettiin yhtä ladaa käymää mis on 2 pytyn puristus rengas menny (pytty täynnä öljyä öljyssä bensaa) ja läks se aina pikkuse käymää ja sit yritettii vetää mut tuli vaa laahana ku on vissiin nii kovat puristukset konees :lol: :lol: startti pyöritti vaivalloisesti apuvirran kaa..

Lähetetty: 8.2.2006 20:02
Kirjoittaja destor
Siitä risasta koneesta kannattaa ottaa tulppa pois niin käy helpommin?

Mitenkäs TC lähtee noin muuten talvella käyntiin, jos öljyt on kohdallaan niin laakipeli?

Lähetetty: 8.2.2006 20:22
Kirjoittaja Midi^
Maanantaina oli vähän pidempi kylmäkäynnistys sessio, kärkien vaihdon jälkeen vasta hörähti. :lol:

Lähetetty: 11.2.2006 0:58
Kirjoittaja eqpe
ratsu:

jos on jaksanu käyä laittaan roikan kiinni:
vaihde vapaalle, lyhyt läynnistys ja soli siinä

jos ei oo jne.
vaihde vapaalle, kytkin pohjaan, ryyppy päälle, lyhyt tarttaus, woihan wanha wihtahousu kiroilemista ko solenoidi ei aina toimi kunnolla, kaasupolinta käytetään pohjas, uus tarttaus, ja jos ei vieläkää lähteny niin kaasun pumppauksia ja lyhyitä tarttauksia kunnes käy tai menee hermot

jos ei lähteny eellisellä tavalla, niin:
auto roikkaan ja 15min oottelua ja toimii.


ladaa en oo pitkiin aikoihin pakkasesta käynnistäny, ko on olllu tuola lämpimäs tallis. ny ko siihen ei oo kunnon akkua, niin se vaatii kaks raatoakkua ja akkulaturin, että jaksaa justiin pyörittää konetta -> hörähtää tulille välittömästi ko päästään ensimmäisen puristustahin yli. jollekki viisaalle on tullu neuvvostotasavaltojen liitosa paha moka ko on keksiny, että aletaan tekeen ladoja iliman veiviä. ei näin :cry: :evil:

Lähetetty: 21.2.2006 15:01
Kirjoittaja materox
parikertaa pumppaa kaasua ja starttaa...

roikalle en oo opettanu, enkä opeta!

Lähetetty: 21.2.2006 19:56
Kirjoittaja Nonnis
Idän Ihme 1 kirjoitti:Nii, mitä sitä turhaan lämpösellä autolla liikenteeseen.. eikä se koneen pieni kuluminen ja öljynsyöntikään niin haittaa.. :wink:
No kyllähän lohkolämppäriä/webastoa tms kannattas käyttää jos olis mahdollisuus. Mua säälittää repästä Larppa kylmiltään käyntiin kauheella pakkasella vaikka se lähteekin. No, ehkä ens talveksi sais jo lohkolämppärin... :roll:

Lähetetty: 21.2.2006 20:19
Kirjoittaja Jaska HKI
Tuossa viimeisen pakkasjakson aikana kun etelässäkin oli parikymmentä astetta pakkasta niin annoin Wille-traktorilla virtaa kahdelle 6-koneella varustetulle Diesel-Bemarille.Toisessa oli Webasto vienyt virrat ja toinen ei vaan jaksanut käynnistyä.Molemmat kuljettajat kiittivät suomeksi venäläisiellä korostuksella.On se vain usein on niin että oma maa mansikka,muu maa mustikka...autoissakin meinaan :wink:

Lähetetty: 22.2.2006 13:56
Kirjoittaja materox
ladan osat halvempia ku sähkö.. eikä oo syöny öljyä vielä tähänpäivään mennessä, vaikka startannu aina kylmänä?

KYLMÄkäynnistys

Lähetetty: 22.2.2006 14:23
Kirjoittaja kv60
Kun pakkasmittari kipuaa liki kolmeenkymmeneen, en laita lohkolämmitystä päälle. Siis kääntämään vaan virta-avaimesta, sahaa tovin ja sitten lähtee hiukan hörskyttäen käynti tasaantumaan. (On taatusti Aito kylmäkäynnistys). Mutta kun pidän roikan päässä lauhemmallakin, niin saan esilämmitetyn käynnistyksen. Vitsi vitsi.
Siis kyllä se 110 liki aina roikassa on ja kääntämällä virta-avainta, hörskahtää kivasti käyntiin. Ei tarvi kaasun ja imun kanssa liputella ruiskuvehkeessä.

tiedä nyt

Lähetetty: 3.3.2006 7:04
Kirjoittaja aaap
itellä OLI 2104 farkku tossa jokunen aika sitten :u hyvin se lähti esim: 20- asteessa mutku tuli nää ihan 30- asteet niin ei inahtanutkaan :D :roll: uus akku ja kaikki oli :u noo roikkaan 2 tunniksi , tulos : inahti mutta ei käynnistynyt :twisted: noo tynsin talliin ja annoin olla päivän niin johan alko röhkiin :d mazda 323 jakso kyll lähteä käyntiin 30- asteessa :?

Lähetetty: 3.3.2006 7:48
Kirjoittaja OSmo
Ryyppy, käynnistys, kovaa ajoa.

Lähetetty: 3.3.2006 8:45
Kirjoittaja cassu
Kombi: Avain virtalukkoon, kytkin pohjaan ja startaten. 2 - 4 kierrosta ja käy. Lohkolämmitin käytössä vain jos pakkasta yli 16 astetta.

Axtec: Avain virtalukkoon, kaksi kaasupedaalin pohjaan polkaisua ja startaten. Lähtee hienosti. Ei lohkolämmittelyä.

Lähetetty: 3.3.2006 14:45
Kirjoittaja Jokari
Nyt jos pitäis kylmiltään mennä käynnistelemään tuota beigeä keksintöä melkein viikon seisonnan jälkeen, niin se menisi suurinpiirtein näin; ryyppy melkein täysille, pari polkasua kaasua---> avaimesta kääntöä---> kiroilua kun pyörittää hitusen laiskasti---> lada pärähtää melkein heti tulille---> sammuu kuin seinään---> hurja kaasunpoljentarumba, välillä hörähtelee ja sammuu, tätä keskimäärin 10-15 sek. ---> ja sitten ykskaks se jääkin hörisemään :shock:

Että ei se laakipeli ole, vaikka onkin huollettu ja säädöissään.