miksi ladaa vihataan???

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Koivisto Matti kirjoitti:ettei kukaan luule, että kaahailen Ladalla ympäri pitäjää ja antaisin ajokäytöksestäni huonoa kuvaa, niin enhän joka kerta sudittele, kun haen poikaa tarhasta. Silloin tällöin tarhan pihalla tai omalla pihatiellä ei juurikaan muuten. Ladani ei ole jokapäiväisessä ajossa, omistamme myös 2 väärän merkkistä autoa, joilla ajetaan jatkuvasti. Mainitsen vaan, että aikoinaan 80 luvulla ajoin Rallia viitisen vuotta joten tieliikeenteessä ei kiinnosta kaahailla ja onhan tässä jo ikääkin kertynyt (42) ja nuoruus takana. Rentoa Ladailua kaikille.
Auton käsittelystä ns. ääritilanteissa voisi mainita että ainakin ennen siihen jopa rohkaistiin autokoulussa. Ei tietenkään liikenteessä vaan suljetulla alueella, esim jäällä. Poliisin Tekniikkakeskus - tai mikä se nykyään on se mikä niiden autot hommaa - testaili aikoinaan Naarajärvellä autoja, voi testailla vieläkin. Siellä oli poliiseille myös noita ajokursseja virka-autoilla mutta myös ihan mitä sattuu siviiliautoilla. Kuulemma yksi harjoitus oli parkkeeraus etuvetoisella siten että etupyörät osuvat takapyörien paikalle ja päinvastoin. Eli auto pyörähtää keskipisteensä kautta ympäri vaakatasossa. Toinen harjoite oli kuulemma sama vauhdista "rotvallin reunaan" siten että kun liike lakkaa, niin renkaiden ja rotvallia markkeeraavan muovinarun välissä on tulitikkulaatikon mentävä rako ja nokka osoittaa tulosuuntaan eikä pyörännavat jääneet rotvalliin. Sama kuulemma tehtiin takavetoisilla - olihan poliisilla tuolloin vissiin kuplavolkkareita ja Ladoja. Yksi puhelinyhtiön mies käänteli kerran sujuvasti etuveto Escorttiaan ahtaassa paikassa keskellä mettää kun niiden kopille oli umpikujatie eikä kääntöpaikkaa. Oli vissiin sitonut romunsa takaosatoon hyvin ja jäi vielä se niiden koppikin ehjäksi.
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Mage kirjoitti:itte alussa epäröin ladaa mut sit hinta sai muuttamaan mieleni :wink:
ja kaveri ku oli kyyvissä ja kokeili nii senkii epäröinnit loppu sille pätkälle
eli mitä tästä huomataa? kai se o sitä "ryssävihaa" mummoni haastaa aina ku siel käyvää nii miks siu piti just ostaa tommone mosse :roll:
Ei tästä ole kauaakaan kun vielä oli paljon mm. rautateillä, lennättimellä, tullilla, poliisilla ja PV:lla Ladoja. PV:llä oli vanha 95 Saab, jossa oli pohjassa reikä. Nuukia kun olivat niin eivät vaihtaneet, vaikka työmiehet valittivat. Sitten kun itse herra sotaherra ajoi jonnekin juhliin (olisiko ollut Itsenäisyyspäivän iltajuhlaan) sillä Saabilla ja oli juhlapuvun m/58 selkämys ravassa niskaan saakka, niin kyllä sitten hankkivat tilalle Ladan. Näin siis -80 luvulla, eikä autossa ollut mitään poliittisesti epäkorrektia.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

maurichia kirjoitti:ladalla pääsee ihan yhtä hyvin kulkemaan kuin vaikka ferrarilla mutta ei ihan yhtä kovaa välttämättä riippuu tietysti ladasta
Ikinä en ole Ferraria ajanut enkä edes halua, mutta silti veikkaan, että Suomen mökkiteillä pärjää Ladalla paljon paremmin ja sienimetsälle mennessä Ferrarilla ei ehkä pääse omin voimin pois. No Ferrarin ostaja tuskin marjastamista ja sienestämistä harrastaakaan ja tietää nämä rajoitukset.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
pressa
Viestit: 10528
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

olen ajanut ferkku 360 modenalla jonka mittarissa oli parituhatta km.
auto oli mielestäni "kulmikas" ajettava koska kytkin ja vaihteisto oli liian on-off tyyppiä minun makuuni tosin olisihan sen hinnalla saanut useita satakymppejä
Vastaa Viestiin