Niinpä, voisi olla etten nyt olisi tässä jos olisi joku auto tullut liukasta alamäkeä pitkin seitsemääkymppiä kuskin oveen...Flaiman kirjoitti:Onneksi ei kuitenkaan tönäissyt edestätulevien nokkaan.
kokemuksia liikenteestä
Re: kokemuksia liikenteestä
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: kokemuksia liikenteestä
[quote="Pavlovits"]Eikös jos olosuhteet ovat normaalista poikkeavat, pitäisikin pudottaa nopeutta.[/quote]
Niinpä, hyväksyn kyllä tuon "köröttelyn", olen itsekin ajellut esim epämääräisillä renkailla, joilla on syytä ajella rauhallisesti.Puhelimen käyttö olisi syytä kieltää ajon aikana kokonaan, aikaa tulisi olla pysähtyä jos tarvii puhua... Eihän kaikilla voi millään olla riittävää taitoa, kokemusta talviajoon. Itse kuvittelisin vielä pärjääväni huonoissa keliolosuhteissa kokemuksella ja ennekoivalla ajotavalla.
Niinpä, hyväksyn kyllä tuon "köröttelyn", olen itsekin ajellut esim epämääräisillä renkailla, joilla on syytä ajella rauhallisesti.Puhelimen käyttö olisi syytä kieltää ajon aikana kokonaan, aikaa tulisi olla pysähtyä jos tarvii puhua... Eihän kaikilla voi millään olla riittävää taitoa, kokemusta talviajoon. Itse kuvittelisin vielä pärjääväni huonoissa keliolosuhteissa kokemuksella ja ennekoivalla ajotavalla.
warre 353w sedan,
Re: kokemuksia liikenteestä
Samaralla (tai millä tahansa raideleveydeltään kapealla autolla) tuo köröttely on kyllä hyvilläkin renkailla pakollista, kun tiellä on 10 senttiä korkea polanne jonka urat eivät vastaa leveydeltään auton raideleveyttä. Yli kuudenkympin vauhdista autolla on mahdotonta ajaa omalla kaistalla ilman, että se pomppii sivuille täysin holtittomasti ja on vaikea hallita. 
EDIT: Sama pätee toki leveämpiinkin autoihin jos jääpolanteisella tiellä on urat joiden profiili ei pääpiirteittäin oikein vastaa auton raideleveyttä. Eriparirengastus tuntuu entisestään pahentavan asiaa

EDIT: Sama pätee toki leveämpiinkin autoihin jos jääpolanteisella tiellä on urat joiden profiili ei pääpiirteittäin oikein vastaa auton raideleveyttä. Eriparirengastus tuntuu entisestään pahentavan asiaa

☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: kokemuksia liikenteestä
Voi hitsi. Sain peräkontin sulatettua auki ja huomasin, että kolarin seurauksena peräkontin takaseinä oli revennyt irti vasemmasta takakyljestä. Ja satasen sain tuosta kolarista korvauksia, vaikka korjaamisessa on woihan wanha wihtahousu työ. Niskatkin ovat niin jumissa, että piti kipulääkettä ottaa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: kokemuksia liikenteestä
Ei vaan kolarin aiheuttajalta käteisenä. Enkä jaksa tuosta enää taistella. Jostain syystä vain tuli toimittua täysin irrationaalisesti tuon kolarin jälkimainingeissa noiden korvausasioiden kanssa; lienenkö sitten vähän ns. tärähtänyt tuossa kolarissa. Muistikuvia jälkitapahtumista ei kauheasti jäänyt.Lattarauta kirjoitti:Sait satasen vakuutusyhtiöltä?Smoppi kirjoitti:Voi peppu. Sain peräkontin sulatettua auki ja huomasin, että kolarin seurauksena peräkontin takaseinä oli revennyt irti vasemmasta takakyljestä. Ja satasen sain tuosta kolarista korvauksia, vaikka korjaamisessa on kakka työ. Niskatkin ovat niin jumissa, että piti kipulääkettä ottaa.
Noh, kyllä kai tuon satasellakin korjaa. Työnsarkaa on vain jonkin verran.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: kokemuksia liikenteestä
Autokolaria koskien, muisti palailee pätkittäin.
Palautui juuri muistiin se itse kolaritilanne. Se auto ei todellakaan mitään puolta metriä hypännyt eteenpäin sen kolarin seurauksena, vaan ihan kunnolla rymisteli eteenpäin sinne risteävän ajokaistan puolelle. Vasemmalta tulleet autot, joita olin pysähtynyt kolmion taakse väistämään, jarruttivat, koska olin heidän edessään. Ajattelin, että tähänkö tämän auton taru nyt päättyi; leimaa olisi vielä ollut jäljellä vaikka kuinka eikä seuraavallekaan mitään laittamista. Peruutuspeilistä näin peräänajajan, hänellä oli vihainen ilme ja hän viittoi minua ajamaan tien sivuun. Ajoin tien sivuun ja ihmettelin, kun auto kuitenkin liikkui suoraan eikä mikään hangannut mihinkään. Autosta ulos astuessa odotin näkeväni vähintään koko auton peräpään painuneen sisään, joten ihmetys olikin suuri kun ulkoiset näkyvillä olleet vauriot rajoittuivat siihen, että puskuri oli uponnut vasemmalta puolelta koriin muutaman sentin. Tuossa vaiheessa niska ei vielä ollut kipeytynyt.
Muistan peräänajaneesta autosta sen, että se oli iso, musta ja ilmeisesti reilusti Samaraa painavampi. En muista merkkiä enkä korimallia.
Palautui juuri muistiin se itse kolaritilanne. Se auto ei todellakaan mitään puolta metriä hypännyt eteenpäin sen kolarin seurauksena, vaan ihan kunnolla rymisteli eteenpäin sinne risteävän ajokaistan puolelle. Vasemmalta tulleet autot, joita olin pysähtynyt kolmion taakse väistämään, jarruttivat, koska olin heidän edessään. Ajattelin, että tähänkö tämän auton taru nyt päättyi; leimaa olisi vielä ollut jäljellä vaikka kuinka eikä seuraavallekaan mitään laittamista. Peruutuspeilistä näin peräänajajan, hänellä oli vihainen ilme ja hän viittoi minua ajamaan tien sivuun. Ajoin tien sivuun ja ihmettelin, kun auto kuitenkin liikkui suoraan eikä mikään hangannut mihinkään. Autosta ulos astuessa odotin näkeväni vähintään koko auton peräpään painuneen sisään, joten ihmetys olikin suuri kun ulkoiset näkyvillä olleet vauriot rajoittuivat siihen, että puskuri oli uponnut vasemmalta puolelta koriin muutaman sentin. Tuossa vaiheessa niska ei vielä ollut kipeytynyt.
Muistan peräänajaneesta autosta sen, että se oli iso, musta ja ilmeisesti reilusti Samaraa painavampi. En muista merkkiä enkä korimallia.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: kokemuksia liikenteestä
Oisko kannattanu se poliisi... terveisiä vain nimimerkillä paskana oleva kaularanka ikuisesti...
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: kokemuksia liikenteestä
Satasella ei nykyään saa mitään varsinkaan autoilussa.
Kirjoitinkin jo tuolla Vorkkali Variant Piika -kokemuksissa kun PitsaPoika tuli jalkakäytävältä tielle ja puskurista lähti sivusta kämmenen kokoinen pala. Pitsataksin puskuri jätti muovia koko kylkeen, mutta maalit eivät korkanneet eikä pelti lutistunut.
Tästä episodista pyysin 300e. Neuvottelujen jälkeen päädyttiin 250e + Pitsa.
Että satasella päästettiin tuo peräänajaja!
Kirjoitinkin jo tuolla Vorkkali Variant Piika -kokemuksissa kun PitsaPoika tuli jalkakäytävältä tielle ja puskurista lähti sivusta kämmenen kokoinen pala. Pitsataksin puskuri jätti muovia koko kylkeen, mutta maalit eivät korkanneet eikä pelti lutistunut.
Tästä episodista pyysin 300e. Neuvottelujen jälkeen päädyttiin 250e + Pitsa.
Että satasella päästettiin tuo peräänajaja!

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: kokemuksia liikenteestä
Mutta sehän oli vain Lada. Audille korvaustarjous olisi ollut toinen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: kokemuksia liikenteestä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013021 ... 0_uu.shtml
Tuosta tuli ajettua ohi, lieskat ja savuvana näkyi jo pitkältä mutten arvannut että citroen c3 siellä palaa kunnes kohdalle tuli.. hyvin tuli auton sisällekin lämmintä kun ohi ajoi vaikka oli yksi tyhjä kaista välissä.
Tuosta tuli ajettua ohi, lieskat ja savuvana näkyi jo pitkältä mutten arvannut että citroen c3 siellä palaa kunnes kohdalle tuli.. hyvin tuli auton sisällekin lämmintä kun ohi ajoi vaikka oli yksi tyhjä kaista välissä.
Njet problem, normal katastroof 

Re: kokemuksia liikenteestä
Täysiä PASKOJA!!!Lattarauta kirjoitti:Renault scenicin myös nähnyt viime talvena palaneena tien varressa...
Rapeita nämä ranskalaiset...
Re: kokemuksia liikenteestä
Noinhan useimmat Ladoistakin ajattelevat.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
Re: kokemuksia liikenteestä
Kukaha kerholainen tuossa pariviikoa sitten ehtooaikaan noin 23.00 korvilla meinasi spinnata suoralalla tiellä mun eestä...
Oli porin suunnasta tulossa ja käänty nokialle päin ennen kankaantaan ramppia...
Oli melko läheltäpititilanne liukkailla vaikka olikin turvaväliä... eriskummallinen tilanne oli.... liekö vaihde mennyt liian pienelle kun perä nakkasi sivulle ykskaks...
autona oli beige 1200L kerhotarralla
Oli porin suunnasta tulossa ja käänty nokialle päin ennen kankaantaan ramppia...
Oli melko läheltäpititilanne liukkailla vaikka olikin turvaväliä... eriskummallinen tilanne oli.... liekö vaihde mennyt liian pienelle kun perä nakkasi sivulle ykskaks...
autona oli beige 1200L kerhotarralla

Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Re: kokemuksia liikenteestä
Kävin makasiinissa ostamassa uudet hanskat. Matkalla sinne taakseni liimautui kyseisen viiden kilometrin matkan aikana kolme idioottia, joilla oli pitkät valot päällä koko ajan. Näistähän pääsee tietysti nelikaistaisella eroon niin, että vaihtaa kaistaa ja jarruttaa ja antaa mennä ohi. Käsittämätöntä, että tuon joutuu noin lyhyellä matkalla tekemään monta kertaa.
Kotiin sieltä tullessa sitten joku valkoinen farmariaudi meni moottori ulvoen oikealta ohi ja melkein osui kylkeen.
Monesti myös yritän ajaa vähän kovempaa päästäkseni perässäroikkujista eroon ja välttääkseni näin peräänajoja. Tällöin pistää jurppimaan jos vaikka nelikaistaisella kaksi urpoa ajaa 60km/h alueella rinnakkain 55km/h nopeudella. Peräänajo ei kyllä ole mitään mukavaa, mutta tämän kaupungin liikenteessä siltä tuntuu toisinaan olevan mahdotonta välttyä. Nopeuden hidastaminenkaan turvaväliä vastaavaksi ei auta, koska perässäajaja ei älyä ottaa väliä eikä aina edes lähteä ohi. Itse pidän kyllä aina turvavälin.
Noita pitkät valot päällä ajelijoita en ymmärrä. Onko heillä lähivalot suunnattu päin hitsi vai eivätkö he osaa käyttää autojensa valoja? Ovatko he niin avuttomia, että eivät huomaa valojensa olevan päin persettä? Harvassa autossa lähivalojakaan on edes kovin hankala säätää. Ja jos oikeasti lähivalot nyt sattuvat siinä omassa kotterossa tillottamaan suoraan edessäolijan hyttiin, niin voisi nyt sen verran huomaavaisuutta osoittaa liikenteessä, että ei ainakaan kovin lähellä ajaisi ketään edelläolijaa.
Kotiin sieltä tullessa sitten joku valkoinen farmariaudi meni moottori ulvoen oikealta ohi ja melkein osui kylkeen.
Monesti myös yritän ajaa vähän kovempaa päästäkseni perässäroikkujista eroon ja välttääkseni näin peräänajoja. Tällöin pistää jurppimaan jos vaikka nelikaistaisella kaksi urpoa ajaa 60km/h alueella rinnakkain 55km/h nopeudella. Peräänajo ei kyllä ole mitään mukavaa, mutta tämän kaupungin liikenteessä siltä tuntuu toisinaan olevan mahdotonta välttyä. Nopeuden hidastaminenkaan turvaväliä vastaavaksi ei auta, koska perässäajaja ei älyä ottaa väliä eikä aina edes lähteä ohi. Itse pidän kyllä aina turvavälin.
Noita pitkät valot päällä ajelijoita en ymmärrä. Onko heillä lähivalot suunnattu päin hitsi vai eivätkö he osaa käyttää autojensa valoja? Ovatko he niin avuttomia, että eivät huomaa valojensa olevan päin persettä? Harvassa autossa lähivalojakaan on edes kovin hankala säätää. Ja jos oikeasti lähivalot nyt sattuvat siinä omassa kotterossa tillottamaan suoraan edessäolijan hyttiin, niin voisi nyt sen verran huomaavaisuutta osoittaa liikenteessä, että ei ainakaan kovin lähellä ajaisi ketään edelläolijaa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: kokemuksia liikenteestä
Törmään lähes viikoittain autoihin joissa korkeudensäätö on kolmosessa (eli silloinhan valot ovat alimmassa asennossa). Outoon autoon kun ihmiset menevät niin nähdessään korkeuden säädön niin pyöräyttävät sen kolmoseen kun luulevat siitä valojen syttyvän. Monessa autossa tuo korkuden säätö on liian näkyvällä paikalla. Toki on korkeudensäätimiä usein rikkikin (siis myös niitä sähköllä toimivia).Smoppi kirjoitti:Onko heillä lähivalot suunnattu päin peppu vai eivätkö he osaa käyttää autojensa valoja? Ovatko he niin avuttomia, että eivät huomaa valojensa olevan päin persettä?