kokemuksia liikenteestä

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Nonnis kirjoitti:Kaikesta jotkut on valmiita käräjöimään :shock:
Ameriikan malliin ollaan menossa... Ei hyvä.
Eikös sekin pykälä jo poistunut, että auton kuljettaja joutuu korvaamaan jos roiskii kurat jalankulkijan päälle?
.
maurichia

Viesti Kirjoittaja maurichia »

noose01 kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Kaikesta jotkut on valmiita käräjöimään :shock:
Ameriikan malliin ollaan menossa... Ei hyvä.
Eikös sekin pykälä jo poistunut, että auton kuljettaja joutuu korvaamaan jos roiskii kurat jalankulkijan päälle?
mutta kyllä noissa autoilioissakin vikaa löytyy kun jotkut eivät edes täällä meilläpäin väistää yhtään jalankulkioita tai pyöräiliöitä. kerrankin olin aamulla bussi pysäkille kävelemässä ja sieltä joku pappa tuli jollain korollalla ja kun minun takaa tuli auto samalla kohtaa kun pappakin oli melkein minun kohdalla niin eikös se pappa väistä sitä vastaantulevaa autoa siihen ihan valkoisen viivan viereen ellei renkaat menny päällekkin kivahan siinä oli kun se corolla meni reilusti alle metrin päästä minusta. ja sitten kerran olin polkupyörällä liikkeellä ja joku amis jollain honda crx tulee takaata eikä yhtään viitsinyt väistää oli se kiva kun se tuli vielä 80 aluella ainakin sen 120 tai siltä se vauhti näytti kun muihin autoihin vertasi ja siitä olen varma että ylinopeutta sillä oli melko runsaasti. sitten vielä viime kesänä olin tällä kertaa ihan pihassa vain kun kuulin todella rajun kiihdytyksen ääniä siitä yhdeltä suoralta sitten äänet lakkasivat ja menimme kaverin kanssa tien viereen katsomaan kun odotimme niitä hulluja motoristeja ketkä kesäisin täällä vanhan helsingintien suorilla käyvät kaahaamassa kawasaki ninjoineen 150 lasissa ja keula pystyssä mutta sitten sieltä tulikin nissan skyline (tumman sinine) noin 60km/h sitten siinä ihmettelimme ja kun meidän talon kohdalta alkoi uusi suora niin ei se kerennyt mennä edes 500m eteenpäin kun sillä oli jo lasissa ainakin 150km/h kyllä siinä oli vähän äimänkäkenä hetken kun nuo eivät ole kauhean yleisiä mielestäni suomessa ja jos nyt tarkkoja ollaan niin tuo on ensimmäinen livenä näkemäni skyline... :) mutta ainakaan kiihtyvyydessä ei ollut ongelmia se taisi olla se nissan skylinen gt-r tai joku tuommoinen
EDIT: eli se oli tuommonen nissani mutta tumman sinisenä http://www.wallpaper.net.au/wallpaper/a ... an%20Nismo%
20Skyline%20GT-R%20Z%20Tune%203%20-%201024x768.jpg oli muuten todella hienot nuo takavalot ilta hämärässä
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Ainakin Turussa suurin osa kuskeista on täysiä idiootteja. Kyllä minä sen ymmärrän että jos joku seisoo tien reunassa niin sitten ei välttämättä pysähdytä, mutta kun täällä on ihan normaalia että kadun jo puolessavälissä olevan edestä ajetaan kautta profeetan parran :evil:

Veemäisintä hommassa on se, että kun on jalkamiehenä ei ole autoa mukana että vois käydä tekemässä asiakaspalautuksen torven ja käsimerkin kera!

Tein muuten hyvää karmaa ladakunnalle, tyttöystävä kuuli että työkaveri oli tosi kiitollinen ku punanen Lada päästi sen kadun yli paikassa jossa kukaan ei koskaan pysähdy 8)

No, okei, onhan noita punaisia Ladoja muillakin, mutta olen taatusti pysähtynyt useampaankin otteeseen siinä kohdassa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei sitä viitti autoa pysäyttää sen takia että joku saattaa olla tulossa tien ylitse, menee bensaa ja jarruja kuluu kun turhaa pysäyttelee, jos joku on mennäkseen tien yli niin sit pysähdytään tai löysätään vauhtia, ei suojatie tarkoita pakollista pysähtymistä. yleensä vähän höllään kun näen jonkun palloilemassa suojatien lähistöllä ja katon onko se menossa vai ei, mutta yleensä kukaan ei lähe yli ennen kuin pysäyttää koko auton. Tietysti tarvittaessa pysäytetään jos joku on suojatiellä. Samaa periaatetta noudatan kun itse kävelen annetaan autoille joustava mahdollisuus liikkkumiseen, sillai luonto pelastuu
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Kyllähän sen tavallisesti näkee kuka aikoo mennä suojatietä kadun yli :?: Olen usein pysäyttänyt ja huitonut kädellä, mene nyt, poikkeuksetta palkka on ystävällinen hymy, kädenheilahdus, ehkä molemmilla päivä pelastettu :) Mutta minullhan ei enää olekaan tulipalokiire :!:
warre 353w sedan,
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Lada-Jussi kirjoitti: ei suojatie tarkoita pakollista pysähtymistä.
No itseasiassa lain mukaan tarkoittaa, mikäli joku on ylittämässä tai aloittamassa ylittämisen.

Ruotsissahan on kuulemma niin, että jos ei pysähdy jo suojatietä ylittävälle, lähtee kortti kuivumaan, ehkä joku ruotsissa ollut osaa kertoa tarkemmin, samoin käy jos ei pysähdy suojatien eteen pysähtyneen auton vierelle, niinkuin laki sanoo eikä kukaan Suomessa tee.

Lisäks musta on ihan ystävällistä hidastaa jos joku ylittää katua vaikka siitä ehtiskin senhetkisellä nopeudella. Se on hermostuttavaa kun joku ajaa täysillä kohti.

Vähän sama ku osoittelis ladatulla aseella ihmisiä. Inhottavaa, vaikkei ketään aikoisikaan ampua.

Virossa oli kuulemma ollu joku laaja kampanja jossa kehotettiin pysähtymään jalankulkijoille ja muuten asiakaspalvelijoina kohtuu yrmeät virolaiset pysähteli kiltisti vaikka palloili ihan muualla ku suojatiellä.

Niin sen pitäisikin olla, ei autoilijoilla mitään yliajo-oikeutta ole.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Soppaan kun lisätään vielä kamikaze-jalankulkijat ja vanhukset jotka eivät kuule eivätkä näe yhtään mitään (tai eivät edes viitsi katsoa sivuille) niin johan on mukavaa olla autolla liikkeellä.
.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Misha kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti: ei suojatie tarkoita pakollista pysähtymistä.
No itseasiassa lain mukaan tarkoittaa, mikäli joku on ylittämässä tai aloittamassa ylittämisen.

Ruotsissahan on kuulemma niin, että jos ei pysähdy jo suojatietä ylittävälle, lähtee kortti kuivumaan, ehkä joku ruotsissa ollut osaa kertoa tarkemmin, samoin käy jos ei pysähdy suojatien eteen pysähtyneen auton vierelle, niinkuin laki sanoo eikä kukaan Suomessa tee.

Lisäks musta on ihan ystävällistä hidastaa jos joku ylittää katua vaikka siitä ehtiskin senhetkisellä nopeudella. Se on hermostuttavaa kun joku ajaa täysillä kohti.
joo tossa voi sit tulkita kuka on lähdössä ylittämään ja eihän tietenkään jo tielle astuneen ihmisen eteen ajeta, mutta ei tarvii pysähtyäkään jos on tarpeeksi kaukana ja kun ajaa nopeusrajoituksen mukaan (yleisä siellä missä on suojateitä on myös 40 km/h rajoitus) niin ei se ole kovin täysiä kohti tulemista. se onkin ihan tyhmää että vedetää 80 km/h suojatien kohalle ja lukkojarrutuksella siihen että ihminen pääsee ylittämään.

eli tässä ongelma taitaa olla lähinnä liian suurissa ajonopeuksissa, jos auto kiitää ylinopeutta jo pidemmän matkan päässä niin en mä ainakaan tielle hyökkäis jalkasin
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tänään törmäsi eräs Bemari Wille Traktorin takapalkkiin kun liikennevaloissa annoin tietä suojatietä ylittäville.Kuten arvata saattaa oli Raahen rautaruukin U-palkki kestävämpää kuin Baijerilainen läkkipelti.Autosta meni maski halki,lokasuojan pää lommolle ja ajovalo kieroon.Kolarin syy kiire ja liian lyhyt turvaväli.Poliiseja ei kutsuttu kun auto oli vanha ja autoilija päätti itse korjata vaurion.
aropupu

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Tuossa pari päivää sitten kun olin porhaltamassa Lahdesta Nastolan suuntaan Villähteen tietä niin joku rattiääliö liimautui takapuskuriin kiinni vaikka mullakin oli melkein 70 nopeus,60 alue...Siinä oli sitten vähäsen noita lätäköitä tiellä niin ajelin yli jos sattui kohdalle...Muutaman vesikylvyn jälkeen tämä takana tuleva tajusi jo jättää hieman enemmän väliä :lol: :lol: Vielä kun puuttuu nuo kuraläpät takaa niin kyllä sitä vettä lentää :P

Tänä aamuna samalla tiellä ajelin taas sellaista 70 niin rahtari liimautui vuorostaan takapuskuriin kiinni...Eikö edes rekka-/kuorma-autokuskit ymmärrä turvavälistä tuon taivaallista... :shock:

En tarkoita tietenkään että kaikki on samanlaisia mutta näitä on olemassa..
Jyrki-boy

auto vaikuttaa ja paljon

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Talven ajot Samaralla sai kaikki intomielisesti ohittamaan paikassa, kun paikassa. Nyt ajoautona on Fiat Coupe, jota ohittamaan ei lähde, kun harvat. Monet tulevat lähelle, toteavat tilanteen ja jäävät ajamaan perässä. Samaralla ajaessa olisi ohi suihkijoita ollut vaikka kuinka paljon.

Jyrki-boy
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tänään jouduin jonkun hullun micrakuskin ahdistelemaksi...seuras kuin hai laivaa monen monta kilometriä ja ajo niin perseessä kiinni että hyvä kun näky taustapeilistä sen tuulilasin kokonaan :?

Risteyksistä lähdettäessä oli kyllä pienet skabat pystyssä...kerrankin pysty nakittamaan ladalla jonkun...kyllä näytti äijä polkevan micraa ku tulpatonta mopoa, kun ei kauheasti jäänyt ladasta vaikka vedin urku auki :twisted:

Ehän minä provosoidu ollenkaan, enhän :oops:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
BA3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Tossa se nähdään... Jokari ottaa kaikki haasteet vastaan :!: Hemmetin hullut, kortti lähtee kohta kuivumaan :!: :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Ladisti

Viesti Kirjoittaja Ladisti »

ff8728 kirjoitti:Kyllähän sen tavallisesti näkee kuka aikoo mennä suojatietä kadun yli :?: Olen usein pysäyttänyt ja huitonut kädellä, mene nyt, poikkeuksetta palkka on ystävällinen hymy, kädenheilahdus, ehkä molemmilla päivä pelastettu :) Mutta minullhan ei enää olekaan tulipalokiire :!:
Eikä oikein uskalla pysäyttää suojatien eteen useempi kaistaisella kadulla. Joku tollo kuitenkin vetää viereistä kaistaa pysähtymättä suoraan jalakulkijan päälle. Samoin nuo takapuskurissa kiinni ajavat aiheuttavat hirveitä tuntemuksia persreijän ympärillä, kun ei oikein uskalla jarruun edes koskea. Ovatko olevinaan paljonkin aikaisemmin perillä, kun perseessä kiinni ajavat. Helppo keino tosin on saada turvaväliä, kun väläyttää jarruvaloa. Toinen vaihtoehto on, että peräkontista kaivaa esille sen Ladan kuuluisan rengasraudan...

-ex-ladisti-
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Lisäpakkivalo on näppärä apu, kun joku ajaa perseessä kiinni. Etenkin pimeällä ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin