Ameriikan malliin ollaan menossa... Ei hyvä.Nonnis kirjoitti:Kaikesta jotkut on valmiita käräjöimään
Eikös sekin pykälä jo poistunut, että auton kuljettaja joutuu korvaamaan jos roiskii kurat jalankulkijan päälle?
mutta kyllä noissa autoilioissakin vikaa löytyy kun jotkut eivät edes täällä meilläpäin väistää yhtään jalankulkioita tai pyöräiliöitä. kerrankin olin aamulla bussi pysäkille kävelemässä ja sieltä joku pappa tuli jollain korollalla ja kun minun takaa tuli auto samalla kohtaa kun pappakin oli melkein minun kohdalla niin eikös se pappa väistä sitä vastaantulevaa autoa siihen ihan valkoisen viivan viereen ellei renkaat menny päällekkin kivahan siinä oli kun se corolla meni reilusti alle metrin päästä minusta. ja sitten kerran olin polkupyörällä liikkeellä ja joku amis jollain honda crx tulee takaata eikä yhtään viitsinyt väistää oli se kiva kun se tuli vielä 80 aluella ainakin sen 120 tai siltä se vauhti näytti kun muihin autoihin vertasi ja siitä olen varma että ylinopeutta sillä oli melko runsaasti. sitten vielä viime kesänä olin tällä kertaa ihan pihassa vain kun kuulin todella rajun kiihdytyksen ääniä siitä yhdeltä suoralta sitten äänet lakkasivat ja menimme kaverin kanssa tien viereen katsomaan kun odotimme niitä hulluja motoristeja ketkä kesäisin täällä vanhan helsingintien suorilla käyvät kaahaamassa kawasaki ninjoineen 150 lasissa ja keula pystyssä mutta sitten sieltä tulikin nissan skyline (tumman sinine) noin 60km/h sitten siinä ihmettelimme ja kun meidän talon kohdalta alkoi uusi suora niin ei se kerennyt mennä edes 500m eteenpäin kun sillä oli jo lasissa ainakin 150km/h kyllä siinä oli vähän äimänkäkenä hetken kun nuo eivät ole kauhean yleisiä mielestäni suomessa ja jos nyt tarkkoja ollaan niin tuo on ensimmäinen livenä näkemäni skyline...noose01 kirjoitti:Ameriikan malliin ollaan menossa... Ei hyvä.Nonnis kirjoitti:Kaikesta jotkut on valmiita käräjöimään
Eikös sekin pykälä jo poistunut, että auton kuljettaja joutuu korvaamaan jos roiskii kurat jalankulkijan päälle?
No itseasiassa lain mukaan tarkoittaa, mikäli joku on ylittämässä tai aloittamassa ylittämisen.Lada-Jussi kirjoitti: ei suojatie tarkoita pakollista pysähtymistä.
joo tossa voi sit tulkita kuka on lähdössä ylittämään ja eihän tietenkään jo tielle astuneen ihmisen eteen ajeta, mutta ei tarvii pysähtyäkään jos on tarpeeksi kaukana ja kun ajaa nopeusrajoituksen mukaan (yleisä siellä missä on suojateitä on myös 40 km/h rajoitus) niin ei se ole kovin täysiä kohti tulemista. se onkin ihan tyhmää että vedetää 80 km/h suojatien kohalle ja lukkojarrutuksella siihen että ihminen pääsee ylittämään.Misha kirjoitti:No itseasiassa lain mukaan tarkoittaa, mikäli joku on ylittämässä tai aloittamassa ylittämisen.Lada-Jussi kirjoitti: ei suojatie tarkoita pakollista pysähtymistä.
Ruotsissahan on kuulemma niin, että jos ei pysähdy jo suojatietä ylittävälle, lähtee kortti kuivumaan, ehkä joku ruotsissa ollut osaa kertoa tarkemmin, samoin käy jos ei pysähdy suojatien eteen pysähtyneen auton vierelle, niinkuin laki sanoo eikä kukaan Suomessa tee.
Lisäks musta on ihan ystävällistä hidastaa jos joku ylittää katua vaikka siitä ehtiskin senhetkisellä nopeudella. Se on hermostuttavaa kun joku ajaa täysillä kohti.
Eikä oikein uskalla pysäyttää suojatien eteen useempi kaistaisella kadulla. Joku tollo kuitenkin vetää viereistä kaistaa pysähtymättä suoraan jalakulkijan päälle. Samoin nuo takapuskurissa kiinni ajavat aiheuttavat hirveitä tuntemuksia persreijän ympärillä, kun ei oikein uskalla jarruun edes koskea. Ovatko olevinaan paljonkin aikaisemmin perillä, kun perseessä kiinni ajavat. Helppo keino tosin on saada turvaväliä, kun väläyttää jarruvaloa. Toinen vaihtoehto on, että peräkontista kaivaa esille sen Ladan kuuluisan rengasraudan...ff8728 kirjoitti:Kyllähän sen tavallisesti näkee kuka aikoo mennä suojatietä kadun yliOlen usein pysäyttänyt ja huitonut kädellä, mene nyt, poikkeuksetta palkka on ystävällinen hymy, kädenheilahdus, ehkä molemmilla päivä pelastettu
Mutta minullhan ei enää olekaan tulipalokiire