Kokemukia Belaruksesta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemukia Belaruksesta
Kyseinen moottorihan on valmistettu lisenssillä minskin moottoritehtaalla. Itse pääsin kyseisen traktorin näkemään viime kesänä, on se kyllä todella iso. Vaikuttavan näköiset oli myös 12 siipiset paluuaurat.
Re: Kokemukia Belaruksesta
Kuvasarja työkoneista yms. Hiidenmaalta - sisältää mm. MTZ- tekniikkaa:
http://fotoalbum.ee/photos/reymo1995/sets/121294/
http://fotoalbum.ee/photos/reymo1995/sets/121294/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Kokemukia Belaruksesta
enolla noita on pari ollut. ensimäinen oli takaveto ja sittenmmin tuli vesipyssy nelikko, kummatkain pelaneet moitteetta. nelikon koe laudassa lukee "poltoaineen loputtua sammuta moottori" liekkö käänös kukkanen tai maahatuojan huumori. appi ukkolla taas ei tilallaan muita olekkaan (n.5-6 kpl) ja jokunen osina, viron puolelta on osia kovasti noihin tuohunnu sillon harvon kun on tarvittu
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Kokemukia Belaruksesta
Viimeisimmässä Koneviesti-lehdessä oli aika monta sivua juttua Belaruksen historiasta ja Suomen maahantuonnista.
Re: Kokemukia Belaruksesta
Toihan olisi mielenkiintoinen juttu saada luettavaksi jos Tramppas viitsisi skannata tänne. Samoin jos joltain löytyisi vanhoja Belaruksen esitteitä.
Maahantuojan sivulta löytyi uuden 3-sarjan esite
Offtopic: Belarusta ei itseltä löydy (wanha DB), mutta aikoinaan Virosta ostettu Neuvostoliiton raunioilla v.90 (Valko-Venäjän SNT) Minskin moottoritehtaalla valmistettu ilmakompressori - imutuotoltaan 700L, paineenalainen 550L. Kompura myytiin ilman sähkömoottoria ja on itse varustettu 4kW neuvostovalmisteisella sähkömoottorilla, joka on hieman kintahalla ton pyörittämiseen mutta jaksaa kuitenkin. Alkuperäinen "painekatkaisin" oli pelkkä ylivuotoventtiili, joten toi tuli kyllä tuunattua
painekatkaisimella mallia Biltema. Kompura on saanut meillä lempinimen "Lukasenka". 
Maahantuojan sivulta löytyi uuden 3-sarjan esite
Offtopic: Belarusta ei itseltä löydy (wanha DB), mutta aikoinaan Virosta ostettu Neuvostoliiton raunioilla v.90 (Valko-Venäjän SNT) Minskin moottoritehtaalla valmistettu ilmakompressori - imutuotoltaan 700L, paineenalainen 550L. Kompura myytiin ilman sähkömoottoria ja on itse varustettu 4kW neuvostovalmisteisella sähkömoottorilla, joka on hieman kintahalla ton pyörittämiseen mutta jaksaa kuitenkin. Alkuperäinen "painekatkaisin" oli pelkkä ylivuotoventtiili, joten toi tuli kyllä tuunattua


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemukia Belaruksesta
Tässäpä näitä...vauhdilla skannattuja, mutta kyllä niistä selvän saa
MTZ-tehtaan historiaa
Belarus tänään
Belarus-tulkki muistelee
MTZ-tehtaan historiaa
Belarus tänään
Belarus-tulkki muistelee
Re: Kokemukia Belaruksesta
Suuri kiitos Tramppakselle. Onpahan todella hienot jutut. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemukia Belaruksesta
Aika erikoinen MTZ-50 -puolitelat ja kyntökitkoilla

Ja nelivetona MTZ-52


Ja nelivetona MTZ-52
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemukia Belaruksesta
Miten voi tuon näkösessä traktorissa olla ykskään lasi ehjänä
,_,/ukka

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Kokemukia Belaruksesta
papalla on 525 progressi.se on kyllä hyvä mettähommissa.kakstoiminen nostolaite on kätevä.jos painuu niin eiku pölli alle ylyhä.siinon kuorma-auton ketjut etupääs,se menee melekein puuhun!
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Kokemukia Belaruksesta
Tänään kävi eräs liettualainen opettaja tms kertomassa
belaruksella tehdystä biodiesel kokeilusta. Oli ollut sen verran
korkea viskositeetti ilmeisesti että oli polttoaineensuodatin revennyt
totaalisesti. Venäjältä oli sitten löytynyt tukevampi suodatin ja oli
ruvennut kestämään. Venäläiset ylimitoittaa kuulemma laitteensa noin
kolme kertaa "liian" tukeviksi.
belaruksella tehdystä biodiesel kokeilusta. Oli ollut sen verran
korkea viskositeetti ilmeisesti että oli polttoaineensuodatin revennyt
totaalisesti. Venäjältä oli sitten löytynyt tukevampi suodatin ja oli
ruvennut kestämään. Venäläiset ylimitoittaa kuulemma laitteensa noin
kolme kertaa "liian" tukeviksi.

Re: Kokemukia Belaruksesta
Tuossapa viikonloppuna jututin kaveria, joka oli ostanut alkukesästä (600€:lla) jonkun ilmajäähdytteisen Repaluksen (425?) Alpatrossi tai jotain.
Oli vuosimallia -88 ja ihan loppuunajettu. Ei öljyä yhtään vaihteistoissa, kone kalkattanut (4 kk laakerissa parin millin toimintavälys), startti mykkä, jakolaatikon ja nostolaitteen kotelot halki useista kohti, tankki revennyt, kartaani poikki, käsijarrun pakka loppu sekä lukuisia tiivistevuotoja. Uudet takarenkaat ja akku kuitenkin
Vaan eipä ollut mies masentunut moisesta. Uudet stanttulaakerit koneeseen (4:sen kaula viilalla hioen ja alikokolaakeri siihen
) ja voimansiirtoon uusia tiivisteitä kapallinen. Kotelot ja tankki hitsattu kuntoon. Startti kunnostettu vanhat osat sorvaten. Kartaani oli sovitettu Toyota Dynasta ja käsijarrun "uudet" levyt tehty klapisirkkelin teristä sorvaamalla
Pakko kai tämä on käydä itse tsekkaamassa, kun kuullosti niiiin mielenkiintoiselta pikku projektilta...
Oli vuosimallia -88 ja ihan loppuunajettu. Ei öljyä yhtään vaihteistoissa, kone kalkattanut (4 kk laakerissa parin millin toimintavälys), startti mykkä, jakolaatikon ja nostolaitteen kotelot halki useista kohti, tankki revennyt, kartaani poikki, käsijarrun pakka loppu sekä lukuisia tiivistevuotoja. Uudet takarenkaat ja akku kuitenkin

Vaan eipä ollut mies masentunut moisesta. Uudet stanttulaakerit koneeseen (4:sen kaula viilalla hioen ja alikokolaakeri siihen


Pakko kai tämä on käydä itse tsekkaamassa, kun kuullosti niiiin mielenkiintoiselta pikku projektilta...

Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Re: Kokemukia Belaruksesta
Ei Belarus - mutta topikkiin varmaan sopiva MTZ- koneineen.
Eli tällainen neuvostoalkuperää omaava "lumensyöjä" myynnissä Tallinnassa:
http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuu ... t_id=10829

http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuu ... t_id=10829
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemukia Belaruksesta
mickey-69 kirjoitti:
Pakko tunnustaa, että sen verran perverssin vikaa minustakin löytyy, että tuollainen Kirovets olis aika porno....![]()
http://www.youtube.com/watch?v=sTyasYpVrPE
Neuvostoturbon vihellyksen kuulen, äänellään se mielen kohentaa. Ujellus kuin rajun myrskytuulen, sitä desibelipellet koittaa ohentaa.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemukia Belaruksesta
Belarukselta tullut uusi 300-sarja kiinteistötraktoreita:

Belaruksien hinnat euroina Minskissä (FCA)
http://www.nirgos.com/tractors-belarus-price.htm

Belaruksien hinnat euroina Minskissä (FCA)
http://www.nirgos.com/tractors-belarus-price.htm
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»