tyhmä kysymys mutta Pitääkö vetää paluuputkiki tankkiin jos laittaa tuon säätimen?pappa- igor kirjoitti:alapuolelle paluu, yläpuolelle ahtopaine ja siihen missä on yks/kaks lähtöö rinnakkain siitä letku/letkut kaasarille/kaasareille ja niiden vastakkeiselle puolelle pumpun painemower kirjoitti:nyt tuli lotuksen ahtojen mukaan säätyvä paineensäädinki. elikkäs kuinkas kaikki ne letkut liitetään siihen.? tai siis mikä mihinki
Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
veikkaisin että tarvitsee laittaa, jos vielä laitat tehokkaan sähköpumpun.
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =308&pos=9
siinä on niitä kysyttyjä kuvia.
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =308&pos=9
siinä on niitä kysyttyjä kuvia.
21013 2300tic
kyllä tarviiZillinger kirjoitti:tyhmä kysymys mutta Pitääkö vetää paluuputkiki tankkiin jos laittaa tuon säätimen?pappa- igor kirjoitti:alapuolelle paluu, yläpuolelle ahtopaine ja siihen missä on yks/kaks lähtöö rinnakkain siitä letku/letkut kaasarille/kaasareille ja niiden vastakkeiselle puolelle pumpun painemower kirjoitti:nyt tuli lotuksen ahtojen mukaan säätyvä paineensäädinki. elikkäs kuinkas kaikki ne letkut liitetään siihen.? tai siis mikä mihinki

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
varmasti parempi on jos laittaa sen kaasarin painepuolelle (jos vaan saa säätöihin hyvin)
MUTTA se ei oo niin yksin kertaista ja tarvii paineistetun kaasarin sen bp-säätimen ja tehokkaamman pensiinipumpun
toisin kuin laittaa kaasarin turbon imupuolelle saa koht helposti toimimaan ja paljon halvemmalla
ja jos on laittamassa kaasarin turpon paine puolelle niin kannattaa mielummin harkita ruiskun hommaamista

MUTTA se ei oo niin yksin kertaista ja tarvii paineistetun kaasarin sen bp-säätimen ja tehokkaamman pensiinipumpun
toisin kuin laittaa kaasarin turbon imupuolelle saa koht helposti toimimaan ja paljon halvemmalla
ja jos on laittamassa kaasarin turpon paine puolelle niin kannattaa mielummin harkita ruiskun hommaamista

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
ei siinä kovin suurta viivettä ole, riippuu ahtoputkien mitasta.blan lada kirjoitti:onko viivettä kaasussa vai.... mitä ahtopaine putkee ootte käyttäeet
mulla on ahtoputki metallinen, paitsi yksi liitos on jotain syylärin letkua.
aluksi oli vahvistettua kumiletkua, mutta imaisi "luttuun" alipaineella.
21013 2300tic
Oikeastaan mikä tahansa ruiskukoneen pumppu soveltuu, helpoin tietysti on pistää joku tankin ulkoinen malli. Esim bilteman pumpuista ainakin tämä soveltuu varsin mainiosti.
Tuotenro
52203
49,00 €
Tuotenro
52203
49,00 €
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
juu ei siinä mitenkään kovin hirveetä viivettä ooblan lada kirjoitti:sillä minä tätä imupuolta suosin kun mulla on lainassa tupla ja ei kehtois hommata semmosta mikä paineen kestää miks tämä ei ole parempi vaihto ehto rallia ajatellen onko viivettä kaasussa vai.... mitä ahtopaine putkee ootte käyttäeet
ainahan noissa turbovehkeissä jonkin moinen viive on vaikka olis alkuperäisesti turbo (tosin noi WRC:eet on oma juttunsa)
jos se turboviive on ongelma nopeuden suhteen niin on kyllä aika huippu urheilua sen muutaman sekunnin voi korjata ajotaidoilla

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
jees. mitäs noi halvemmat versiot on? onko niistä mikään tankin ulkopuolinen ja riittävänä tehokas.? mutta eipä toi 50 e mikään paha hinta uudesta tehokkasta pumpusta oo:DTurbiini kirjoitti:Oikeastaan mikä tahansa ruiskukoneen pumppu soveltuu, helpoin tietysti on pistää joku tankin ulkoinen malli. Esim bilteman pumpuista ainakin tämä soveltuu varsin mainiosti.
Tuotenro
52203
49,00 €
No ei tässä niin tosissaan ajeta.oisko jottain hyviä vinkkejä tahän rakenteluun.START kirjoitti:juu ei siinä mitenkään kovin hirveetä viivettä ooblan lada kirjoitti:sillä minä tätä imupuolta suosin kun mulla on lainassa tupla ja ei kehtois hommata semmosta mikä paineen kestää miks tämä ei ole parempi vaihto ehto rallia ajatellen onko viivettä kaasussa vai.... mitä ahtopaine putkee ootte käyttäeet
ainahan noissa turbovehkeissä jonkin moinen viive on vaikka olis alkuperäisesti turbo (tosin noi WRC:eet on oma juttunsa)
jos se turboviive on ongelma nopeuden suhteen niin on kyllä aika huippu urheilua sen muutaman sekunnin voi korjata ajotaidoilla
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�