Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Zillinger

Viesti Kirjoittaja Zillinger »

pappa- igor kirjoitti:
mower kirjoitti:nyt tuli lotuksen ahtojen mukaan säätyvä paineensäädinki. elikkäs kuinkas kaikki ne letkut liitetään siihen.? tai siis mikä mihinki
alapuolelle paluu, yläpuolelle ahtopaine ja siihen missä on yks/kaks lähtöö rinnakkain siitä letku/letkut kaasarille/kaasareille ja niiden vastakkeiselle puolelle pumpun paine 8)
tyhmä kysymys mutta Pitääkö vetää paluuputkiki tankkiin jos laittaa tuon säätimen?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

veikkaisin että tarvitsee laittaa, jos vielä laitat tehokkaan sähköpumpun.
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =308&pos=9
siinä on niitä kysyttyjä kuvia.
21013 2300tic
pappa-igor

Viesti Kirjoittaja pappa-igor »

Zillinger kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:
mower kirjoitti:nyt tuli lotuksen ahtojen mukaan säätyvä paineensäädinki. elikkäs kuinkas kaikki ne letkut liitetään siihen.? tai siis mikä mihinki
alapuolelle paluu, yläpuolelle ahtopaine ja siihen missä on yks/kaks lähtöö rinnakkain siitä letku/letkut kaasarille/kaasareille ja niiden vastakkeiselle puolelle pumpun paine 8)
tyhmä kysymys mutta Pitääkö vetää paluuputkiki tankkiin jos laittaa tuon säätimen?
kyllä tarvii :roll:
blan lada

Viesti Kirjoittaja blan lada »

kumpiko vaihto ehto olis parempi turbo laitettuna normaalisti vai kaasari imu puolelle auto olis jäärata käyttöön tulossa
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

varmasti parempi on jos laittaa sen kaasarin painepuolelle (jos vaan saa säätöihin hyvin) :wink:
MUTTA se ei oo niin yksin kertaista ja tarvii paineistetun kaasarin sen bp-säätimen ja tehokkaamman pensiinipumpun
toisin kuin laittaa kaasarin turbon imupuolelle saa koht helposti toimimaan ja paljon halvemmalla
ja jos on laittamassa kaasarin turpon paine puolelle niin kannattaa mielummin harkita ruiskun hommaamista :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
blan lada

Viesti Kirjoittaja blan lada »

sillä minä tätä imupuolta suosin kun mulla on lainassa tupla ja ei kehtois hommata semmosta mikä paineen kestää miks tämä ei ole parempi vaihto ehto rallia ajatellen onko viivettä kaasussa vai.... mitä ahtopaine putkee ootte käyttäeet
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

elikkäs minkäköhän auton bensapumppu sitä nyt kannattais hommata tohon turbo lataan?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

blan lada kirjoitti:onko viivettä kaasussa vai.... mitä ahtopaine putkee ootte käyttäeet
ei siinä kovin suurta viivettä ole, riippuu ahtoputkien mitasta.
mulla on ahtoputki metallinen, paitsi yksi liitos on jotain syylärin letkua.
aluksi oli vahvistettua kumiletkua, mutta imaisi "luttuun" alipaineella.
21013 2300tic
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Oikeastaan mikä tahansa ruiskukoneen pumppu soveltuu, helpoin tietysti on pistää joku tankin ulkoinen malli. Esim bilteman pumpuista ainakin tämä soveltuu varsin mainiosti.
Tuotenro
52203

49,00 €
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

blan lada kirjoitti:sillä minä tätä imupuolta suosin kun mulla on lainassa tupla ja ei kehtois hommata semmosta mikä paineen kestää miks tämä ei ole parempi vaihto ehto rallia ajatellen onko viivettä kaasussa vai.... mitä ahtopaine putkee ootte käyttäeet
juu ei siinä mitenkään kovin hirveetä viivettä oo
ainahan noissa turbovehkeissä jonkin moinen viive on vaikka olis alkuperäisesti turbo (tosin noi WRC:eet on oma juttunsa)
jos se turboviive on ongelma nopeuden suhteen niin on kyllä aika huippu urheilua sen muutaman sekunnin voi korjata ajotaidoilla :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

Turbiini kirjoitti:Oikeastaan mikä tahansa ruiskukoneen pumppu soveltuu, helpoin tietysti on pistää joku tankin ulkoinen malli. Esim bilteman pumpuista ainakin tämä soveltuu varsin mainiosti.
Tuotenro
52203

49,00 €
jees. mitäs noi halvemmat versiot on? onko niistä mikään tankin ulkopuolinen ja riittävänä tehokas.? mutta eipä toi 50 e mikään paha hinta uudesta tehokkasta pumpusta oo:D
blan lada

Viesti Kirjoittaja blan lada »

START kirjoitti:
blan lada kirjoitti:sillä minä tätä imupuolta suosin kun mulla on lainassa tupla ja ei kehtois hommata semmosta mikä paineen kestää miks tämä ei ole parempi vaihto ehto rallia ajatellen onko viivettä kaasussa vai.... mitä ahtopaine putkee ootte käyttäeet
juu ei siinä mitenkään kovin hirveetä viivettä oo
ainahan noissa turbovehkeissä jonkin moinen viive on vaikka olis alkuperäisesti turbo (tosin noi WRC:eet on oma juttunsa)
jos se turboviive on ongelma nopeuden suhteen niin on kyllä aika huippu urheilua sen muutaman sekunnin voi korjata ajotaidoilla :wink:
No ei tässä niin tosissaan ajeta.oisko jottain hyviä vinkkejä tahän rakenteluun.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

aika hankala on mitään hyviä vinkkejä antaa, mutta kysy jos jotain kysyttävää ilmenee. joku minua viisaampi saattaa osata vastaillakin.
minkäslainen kokoonpano sulla olikaan tulossa?
21013 2300tic
blan lada

Viesti Kirjoittaja blan lada »

se turbo on jonniin volvon se on jostain 2,4 tai 2,2 diiselistä minun ymmärtäneeksi. se tulloo 1.5 kanttilamppuun. se peli on puhtaasti ralliaauto kaaret pelit ja pensselit. nyt siinä on avarettu kansi en tiiä mittee se vaikuttaa tehhoihin. lisä tehoja hetaan tällä turbo virityksellä.
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Kohta hakemaan tiivisteet, laakerit ja renkaat koneeseen. Taitaa se mutka eksyä siihen koneen kylkeen vielä :roll:
Vastaa Viestiin