Sivu 8/103
Lähetetty: 8.2.2006 20:14
Kirjoittaja Lada-Jussi
Tänään moottoritiellä poliisitkin ajoi 120 km/h ohitse, eikä ollut hälytysajo menossa
Lähetetty: 9.2.2006 9:46
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Viime tiistaina kävimme(Samaralla) erään tutun kartanolla pyhärannassa. (Uudenkaupungin vieres) Paluumatkalla ajoin nopeusrajoituksen mukaan 70km/h. Edessä oli loiva ylämäki joka kaartui vas, ja näkyvyys huono. Tiellä oli myös keltainen viiva mutta silti takaa tuli Mazda 6 jonka oli pakko mennä ohi. Runsaan kilometrin päässä oli liikennevalot ja siellä tämä Mazda sitten seisoi punasissa ja odotti valonvaihtumista. Me saavutimme sitten tämän Mazdan ennen kuin valo vaihtui vihreäksi. Mitähän tuon Mazda kuskin päässä on?
Lähetetty: 9.2.2006 10:12
Kirjoittaja noose01
Meinaatko että siellä olisi jotain??

Lähetetty: 9.2.2006 13:09
Kirjoittaja Midi^
Jaska HKI kirjoitti:
-sumuvalot on aina päällä jos sellaisia autossa on.
Tää kyllä on kumma juttu, mikähän siinä on niin

pitää sumareita päällä aina ja ikuisesti.
Sitten ihmetyttää se että kun ajelee pikku hiekkateitä vastaantulijat ei ikinä väistä kunnolla, ite saa ajella melkein penkkaan.

Ja tämä siis kaikilla autoilla millä oon ajanu, Fiat, Alfa Romeo, Lada, volkkari ja ford....
Lähetetty: 9.2.2006 18:18
Kirjoittaja Eetvartti
Vaan kuulkaas tätä. tuossa pari viikkoo sitten ajelin sodankylästä rolloon päin . potuttaa vieläki kun en ollu ladalla liikkeellä. alla oli siis chrysler grand voyaer 2.5 td. mutta se siitä. ajelin normaalista 80 km/h ja eiköhän ala tulla porssen takavalot vastaan ja hiljensin. porsset ajeli 60km/h hissukseen no nakkasin 4:lle ja eikun eelle siinä sitte kattelin niin olihan niitä perkule 6 kpl. ja kaikki ihka uusia vielä saksankilvissä. siinä kun vaan ois oma larpatsooni ollu alla ja kun kerta todistajiakin oli kyydissä.

että tämmöstä
Lähetetty: 19.2.2006 20:31
Kirjoittaja Jokari
Tänään oli kyllä aivan helvetin liukasta, melkeinpä pahin päivä tänä talvena. Ja mä en vieläkään ymmärrä mihin ihmeeseen noilla länsiautoilijoilla on kiire, motarilla on 80 rajoituksena (ihan tarpeeksi) ja vaikka ajaa itse reilua 90:ä niin porukka paahtaa ihan woihan wanha wihtahousu vauhtia ohi...ei mikään ihme että peltiä ryttääntyy
Tänään kyllä tosiaan Lada tuntu tehokkaalta kun kolmosellakin löi runtua

No joo tulihan sitä vähän harjoitettua ovi edellä ajamista. Täytyy vaan käydä jarruttelemaan risteyksiin jo todella kaukaa, meinas livahtaa pitkäksi jo yhdessä vaikka jarruttelin todella aikaseen

Lähetetty: 19.2.2006 20:54
Kirjoittaja destor
Kummasti ihmiset tuppaavat liikennevaloihin jotka sijaitsevat ylämäessä, jäädäkseen tolpan juurelle sutimaan valojen vaihtuessa. Siinä voisi ennakoida ja hidastaa tai pysähtyä jo kauemmas ettei mene edes siihen jyrkkään kohtaan väkisin tyrkylle.
Liukasta oli kyllä, työmatkalla tuli vedettyä vähän pidempi luisu loivassa mutkassa 4 vaihteella, mittari näytti jotain yli 100:sen lukemia

Todellinen nopeus onkin toinen juttu.
Lähetetty: 19.2.2006 21:07
Kirjoittaja Lada-Jussi
viime yönä kello noin 4 oli helsinki-tampere moottoritiellä varsin hiljaista, Toijala-Kalvola välillä ei näkynyt yhtään autoa missään, lunta satoi, eikä lumessa näkynyt yhtään ajouraa, eikä säkkipimeässä lumipyryssä nähnytkää minne ajoi, piti vaan tähdätä heijasti tolppien välissä, onneksi oli koko tie käytettävissä, väsymyksestä ja kelistä johtuen ei kuitenkaan pystynyt edes ajamaan nopeusrajoituksen mukaan

Lähetetty: 23.2.2006 15:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
tänään moottoritiellä joku nainen ajo Golfilla perässä ohituskaistalla, nopeutta oli jo ylirajoituksen, mutta kiire oli päästä ohi juuri kun olin aikeissa palata takaisin omalle kaistalle, täti tuuppaa oikeelta ohi. ei mitää väliä turvaetäisyydestä juuri ohitettuun autoon nähden. ite kyllä provosoiduin siitä sen verran että otin tuon Golfin jänikseksi ja seurailin sitä, ilmeisesti mittari virhe on mulla satasen vauhdissa jotain neljäkymppiä (80:ssä se on vain 10 km/h) siinä hitaampia ohittaessa vielä perään ilmesty joku vanha Corolla (ekaa etuveto koppaa) toinen ajovalo oli pimeenä ja tehosti valojen toimivuutta vilkuttamalla pitkiä.
parhaiten moottoritiellä siis pärjää kun ajaa nopeusrajoituksen mukaan omalla kaistallaa ja ohittaa hitaammat silloin kun muutaman kilometrin päässä takana ei näy nopeampia, jolloin saa ohituksen suorittaa vapaasti. mut on se ihmeellistä jos nopeusrajoituksen mukaan ajaessa on jotenkin velvollinen lisäämään nopeutta tai kiilaamaan toisten eteen sen takia että jotkut saa ajaa 150 km/h talvinopeusrajoituksilla. tasaista ajonopeutta on vaikea pitää (vitosta turha käyttää

) kun kaahareille pitää olla tilaa. jos ite liittyis noihin 150 km/h ajaviin niin sitten siellä olis perkeleen hidastelijoita tiellä
Lähetetty: 23.2.2006 15:33
Kirjoittaja Nonnis
Jussi osui asian ytimeen. Mä mieluiten kierrän moottoritiet kaukaa. Jos sinne joudun, niin ajan n. 85 km/h eli raskaan kaluston nopeutta myös Ladalla. Tällöin ei tarvii ohitella ketään. Toinen vaihtoehto on ajaa kovempaa kuin kaikki muut. Tällöin kukaan ei ole torpedoimassa ohituksia. Joskus tätäkin vaihtoehtoa tulee harrastettua, saapahan karstat kyytiä.
Lähetetty: 23.2.2006 18:25
Kirjoittaja Jaska HKI
Tänään tein lamppuhommia traktoriin kiinnitetyllä nostokorilla.Eräässä ylämäessä jokin nuori mies veti herneet nenään perässäni ajamisesta ja lähti ohittamaan ylämäessä näkyvyyden ollessa olematon.Kyllähän se 4-veto Subaru hyvin kiihtyy mutta fysiikan lait niitä koskevat hidastumisessa kun vastaan tulee vanhan korisarjan 123 Mersu.Oma vauhtini oli ehkä 25km/t.Nopeusrajoitus 40km/t."Läheltä piti tilanne"
Lähetetty: 23.2.2006 19:50
Kirjoittaja tahko
Lada-Jussi kirjoitti:......
parhaiten moottoritiellä siis pärjää kun ajaa nopeusrajoituksen mukaan omalla kaistallaa ja ohittaa hitaammat silloin kun muutaman kilometrin päässä takana ei näy nopeampia, jolloin saa ohituksen suorittaa vapaasti. mut on se ihmeellistä jos nopeusrajoituksen mukaan ajaessa on jotenkin velvollinen lisäämään nopeutta tai kiilaamaan toisten eteen sen takia että jotkut saa ajaa 150 km/h talvinopeusrajoituksilla. tasaista ajonopeutta on vaikea pitää (vitosta turha käyttää

) kun kaahareille pitää olla tilaa. jos ite liittyis noihin 150 km/h ajaviin niin sitten siellä olis perkeleen hidastelijoita tiellä
Suomessa ei tietääkseni ole se moottoritien vasen kaista mikään ohituskaista, vaan kyllä sielläkin saa ja pitää ohitus saattaa kunnolla loppuun. Mikään pakko ei ole kiihdyttää jos takana vilkutellaan, etenkään jos rajoituksia joutuisi rikkomaan. Kyllä liikenteessä on paljon asennevikaisia kaahareita ja vilkuttelijoita. Tuossa taannoin nuoruudessa kun taajamassa ajeli auto peräpeilissä kiinni, oli pakko pudottaa nopeutta. Perustelin sitä sillä että kun ajaa noinkin lähellä, niin törmäyksen vaara kasvaa ja joudun minimoimaan riskiä hiljentämällä vauhtia. Nykyään en ehkä niinkään enää provosoidu.
Lähetetty: 23.2.2006 19:53
Kirjoittaja tahko
Mikähän siinäkin sitten on että kaikenlaisia työkoneita, pakettiautoja ja raktoreita ym. joilla pitäisi palvella ja helpottaa ihmisen eloa vihataan ja kiusataan joidenkin autoilijoiden toimesta. Sitten on vielä erikseen se Ladaviha.
Lähetetty: 24.2.2006 8:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
Nonnis kirjoitti:Jussi osui asian ytimeen. Mä mieluiten kierrän moottoritiet kaukaa. Jos sinne joudun, niin ajan n. 85 km/h eli raskaan kaluston nopeutta myös Ladalla. Tällöin ei tarvii ohitella ketään. Toinen vaihtoehto on ajaa kovempaa kuin kaikki muut. Tällöin kukaan ei ole torpedoimassa ohituksia. Joskus tätäkin vaihtoehtoa tulee harrastettua, saapahan karstat kyytiä.
kokeilin nyt kahteen otteeseen tuota, ajoin rekkojen imussa koko 70 km, nopeutta oli siinä 80 km/h, meno oli todella rauhallista ja tasaista, pystyi ajamaan jopa vitosella
Lähetetty: 29.3.2006 15:24
Kirjoittaja Nonnis
Tänään sattui hassu tapaus kun olin tulossa Mobiliasta Pravdoja viemästä. Lääkärinkadun liikennevaloissa kun olin pysähtyneinä punaisiin, havahduin puhelustani kun joku koputti oveen. Täti-ihminen seisoi siellä kaistojen välissä, avasi oven ja kysyi kiihtyneenä pystynkö mä todistaan. Ihmettelin mitä, sillä en huomannut mitään kolaria tapahtuneen. "No kun tuo yksi kaahasi kuin hullu". Ihmettelin edelleen että mikä, jolloin akka kertoi että expressbussi oli heittänyt kurat heidän uudelle autolleen ja mun pitäisi todistaa

.
Valot vaihtui vihreelle, sanoin äkkiä joojoo että pääsisin lähteen ja akka poistuisi vaarantamasta liikennettä ja henkeään. No eikös se vielä olisi halunnut puhelinnumeron. "No ota rekkari ylös", tiuskasin ja nostin kytkintä. Saa nähä soitteleeko firmalle sitten.
Siis uskomatonta

. Vai että kurat uuden auton päälle

. Eihän tuolla kura muuten lentänytkään. Eikä expressbussin ajotavassa mitään ihmeellistä ollut. Kaikesta jotkut on valmiita käräjöimään
