Takamoottoriautoja

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Takaa tuuppaava Spatz, ollu Suomessakin.
Googlesta löytyy kuvahaulla. :wink:
Kyllä lähtee..!
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Tatra mainittu, konehan oli tuo hemi V8, pikkuveli nelisylinterinen, ilmajäähdytteinen Tatraplan, myynti aloitettiin Suomessa -52. Tatraplania valmistettiin Skodan tehtailla, Tatroilla oli aivan oma tehtaansa.
Takatuuppari tämäkin Siata Spring, perustuu pitkälti Fiatin takamoottori-
tekniikkaan.
Kyllä lähtee..!
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Em. kaksimoottorinen Warre on tehty tehtaankin toimesta.Netissä olen nähnyt kuviakin.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Taidettiin kysyä volkkarinkin(kuplan) takamoottorisuutta, kyllä tuuppari, kone kokonaisuudessaan taka-akselin takana, Samaraiko tätä tiedusteli? :wink:
Kyllä lähtee..!
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tuo Victoria Spatz oli minulle uusi tuttavuus. Yksisylinterinen 250-kuutioinen takamoottoricabriolet.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Toveri Sladimir kirjoitti:Em. kaksimoottorinen Warre on tehty tehtaankin toimesta.Netissä olen nähnyt kuviakin.
Eisenachissa kokeiltiin lähes kaikkia mahdollisia konstruktioita.Useimpia ei tehty yhtä kappaletta enempää.Projektit tulivat tietoisuuteen vasta DDR:n hajottua ja olivat aikanaan ainoastaan suunitteluosaston tiedossa.Em.kaksimoottorista Warreakaan ei voinut oikein kansantaloudellisin järkisyin perustella.Kaksimoottorisesta Warresta löytyy malli Eisenachin tehdasmuseossa.
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Warreossi kirjoitti: Joo,se oli semmoinen "quatro-projekti".Ei ne saaneet sitä pelittämään kunnolla,ja kaipa se kipattiin johonkin romikseen,kun oli tarpeeks leiketelty ja saatu pilattua lopullisesti.Ne on noi Tuulilasin huumori-projektit(kuten turbo-lada)tuollaisia et ne päätyy sulattoon kun on tarpeeks naurettu.
On tasta jo useampi vuosi aikaa kun "bongasin" tuon Tuulilasin quatro warren Lahdessa hesantien varressa olevassa autopurkaamossa. Sita tuskin kukaan sielta pelasti..
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Pavlovits, sainks' mie nyt sen papukaijamerkin?
Tuli ainaskii Sulle yks' uus' tuttavuus.
Eihän myö merkeist, mutta eikös ollu hyvä kisa taas kerran..kisa , hälläväliä, kunhan saadaan taas uusia juttuja, eiks je?
Kyllä lähtee..!
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

noista ei kai tuotantoautoa ollut lopulta kuin NAMI-moskvitsh 444 eli tuotantonimeltään ZAZ-965 "jalta/zaprojets", kuvalinkistä aukeaa niin ikään tuotantomalli, mutta se ei ole 444 vaan SMZ (nyk. SeAZ) pieniauto, vai miksikä ne tuota kutsui joksikin motokoljakiksi tms.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo ei varmaan tuotantoautoja, eikä edes "zavod" vaan "institut". :wink:

tässä on vähän enemmän juttua noista, mistä noi kuvatkin on:


http://www.zr.ru/show_arch.pl?ida=43441

http://www.zaz.ru/modules.php?name=News ... =0&thold=0
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:joo ei varmaan tuotantoautoja, eikä edes "zavod" vaan "institut". :wink:

tässä on vähän enemmän juttua noista, mistä noi kuvatkin on:


http://www.zr.ru/show_arch.pl?ida=43441

http://www.zaz.ru/modules.php?name=News ... =0&thold=0
vuoden 1958 moskvitsh 444 olisi ohessa
http://www.autogallery.org.ru/k/ma/mos444.jpg

Vuoden 1958 SMZ S3A olisi tuossa
http://www.autogallery.org.ru/k/s/70s3am.jpg

voihan tietysti olla että NAMI on suunnitellut molemmat autotyypit samalla numerolla. mm GAZilla oli kehitteillä kolmiakselinen kuormuri GAZ-33 nimellä joka ensin oli GAZ-AA/MM:n korilla, sitten GAZ-69 muistuttavalla korilla ja vielä GAZ-66 korilla eikä yhdelläkään niistä tullut tuotantoon.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

no tässä natsaa takamoottori ja tuotantoauto - nimittäin ensimmäinen sarjatuotantoauto Venäjältä (siis ennen CCCP:tä) - Jakovleva-Freze vuodelta 1896 :)

http://retro.allvrn.ru/tales/img/first2.jpg

http://retro.allvrn.ru/tales/first.htm

On sitä kapitalistisella Venäjällä osattu joskus autoja tehdä. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Cabriolet vai onko peräti spider
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin