Lada 2107 projekti, myyty!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Osta ehjä käytetty kampi ja laita siihen laakerit, ei mene paljoakaan rahaa ja toimii ihan riittävän hyvin. Ei sillä välttämättä 200tkm ajeta mutta eiköhän se useamman vuoden kestä vaikka liikenteessäkin.

Kun se kone oli auki niin katsoitko laakereita ollenkaan, vaiko vain yhden, vai mitä kaikkea silloin teitte?

Auki se kumminkin kannattaa ottaa niin tietää mitä siihen pitää hankkia ja sen perusteella voi laskea tarkemmin mitä tekee.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

destor kirjoitti:Osta ehjä käytetty kampi ja laita siihen laakerit, ei mene paljoakaan rahaa ja toimii ihan riittävän hyvin. Ei sillä välttämättä 200tkm ajeta mutta eiköhän se useamman vuoden kestä vaikka liikenteessäkin.

Kun se kone oli auki niin katsoitko laakereita ollenkaan, vaiko vain yhden, vai mitä kaikkea silloin teitte?

Auki se kumminkin kannattaa ottaa niin tietää mitä siihen pitää hankkia ja sen perusteella voi laskea tarkemmin mitä tekee.
Yksi laakeri vain katottiin. Olis tarvinnut vaan kattoa ne kaikki, se tässä varmaan eniten hitsit. Ja se kun kerran on koneen ottanut irti, maksanut tiivisteistä itsensä kipeäksi ja nyt pitäisi maksaa uudestaan.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Tuotanoin, jospa avaisit sen koneen alakautta? Itse otin kesällä nappiksesta öljypohjan irti konetta kevyesti paikallaan nostamalla ja korjasin öljypumpun imukaulan. Sieltä voisi ehkä päästä katsomaan mikä siellä on vikana ja saattaisi korjuukin onnistua, jos ei kampi ole pahassa kunnossa. Voihan sen koneen vaikka irroittaakin kokonaisena ja avata pöydällä alakautta ja katsoa tarkemmin mitä siellä on, eipähän tarvitse ostaa yhtään tiivistettä vielä tuossa vaiheessa. Jakopäänkopan tiivisteenkin voi korvata tiivistemassalla jos joutuu sen irroittamaan.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

destor kirjoitti:Tuotanoin, jospa avaisit sen koneen alakautta? Itse otin kesällä nappiksesta öljypohjan irti konetta kevyesti paikallaan nostamalla ja korjasin öljypumpun imukaulan. Sieltä voisi ehkä päästä katsomaan mikä siellä on vikana ja saattaisi korjuukin onnistua, jos ei kampi ole pahassa kunnossa. Voihan sen koneen vaikka irroittaakin kokonaisena ja avata pöydällä alakautta ja katsoa tarkemmin mitä siellä on, eipähän tarvitse ostaa yhtään tiivistettä vielä tuossa vaiheessa. Jakopäänkopan tiivisteenkin voi korvata tiivistemassalla jos joutuu sen irroittamaan.
Onko se kuinka vaikea ottaa pois ja laittaa paikalleen nippuna? Jos hommais uuden kammen, laakerit sun muut tarvittavat. Tuolla myydään-osastolla on toi fiatin kone nyt lahjoituksessa ja kolme muuta konetta joissa joukossa yksi ladan 1500 mikä on paska näin luki. Josko siitä saisi kammen???
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Ihmetyttää muutama asia...

Kone jouduttu avaamaan ihmeellisen kolinan takia.. katottu vaan yks laakeri ja laitettu uusilla tiivisteillä kasaan? Miten se tiivisteillä korjaantuu se kolina?

Kone ollu pöydällä valmiiksi purettuna ni ei ole katsottu kaikkia laakereita ja samalla vaihdettu ne uusiin ja korjauksessa ollut mukana autoasentaja?

Ja mistä olet ostanut tiivisteet jos ovat olleet niin kalliit että olet kipeäksi itsesi maksanut?

-Kimmo
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

khonkonen kirjoitti:Ihmetyttää muutama asia...

Kone jouduttu avaamaan ihmeellisen kolinan takia.. katottu vaan yks laakeri ja laitettu uusilla tiivisteillä kasaan? Miten se tiivisteillä korjaantuu se kolina?

Kone ollu pöydällä valmiiksi purettuna ni ei ole katsottu kaikkia laakereita ja samalla vaihdettu ne uusiin ja korjauksessa ollut mukana autoasentaja?

Ja mistä olet ostanut tiivisteet jos ovat olleet niin kalliit että olet kipeäksi itsesi maksanut?

-Kimmo
Kolinan syyksi osoittautui ketjunlaahain ketjun välissä, mutta ei kuitenkaan näköjään.

Laakereista kuuluisi huomata jos ovat hajonneet, eipä näkynyt mitään. Tuossa vaiheessa kaikki tehty jo itse, asentaja mukana vasta koneen kokoamisvaiheessa. Kyseessä muutenki peltoauton kone.

Tiivisteet eivät ole sinänsä kalliit mutta olen peruskoululainen vielä joyen ei tuota rahaa ole mitään hirveesti!!!! Lukisit vähän kauempaa niin tästä ketjusta niin ei tarvitsisi kysellä.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Olen kyllä lukenut ihan joka viestin tästä ketjusta...

Ehkä kannattaisi jättää autoharrastukset, jos ei ole varaa ostaa tiivisteitä.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

khonkonen kirjoitti:Olen kyllä lukenut ihan joka viestin tästä ketjusta...

Ehkä kannattaisi jättää autoharrastukset, jos ei ole varaa ostaa tiivisteitä.
Edelleenkään peruskoululaisella ei ole hirveesti rahaa laittaa autoon kun pitäis säästää siihen tulevaan ajoautoonkin! Joko ymmärsit?
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

khonkonen: Koneessa oli nokkaketjun laahain palasina, ja sen korjaamisen jälkeen luultiin koneen olevan ehjä. Laakerivikaa ei osattu epäillä, jäkikäteen ajetellen olisi pitänyt epäillä.

Nuorelle työttömälle vaikkapa 30e:kin on suuri raha.

RussianTUNER: Itse vaihdoin joku aika sitten nuo 1700 ja 1200 koneet kokonaisina "ristiin" ja eipä se taida juurikaan erota siitä jos kansi olisi irti ja niin edespäin. Painaahan se vähän enemmän, mutta sama idea siinä on kuitenkin. Tällöin kyllä lienee parasta irroittaa laatikko kokonaan autosta jotta ei joudu konetta tähtäämään kytkinakseliin takaisin laitettaessa kun se on vähän hankalempaa tuon painon myötä vaikka kyllä onnistuukin. Voisihan tuosta ilmaisesta ladan 1500 koneesta kammen saadakin, jos on ehjä niin mikä jottei. Hae ainakin se ladan kone äkkiä niin saat varaosia, eiköhän noilla jo yhden toimivan koneen rakenna jo lähes pelkillä laakerikuluilla.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

destor kirjoitti:khonkonen: Koneessa oli nokkaketjun laahain palasina, ja sen korjaamisen jälkeen luultiin koneen olevan ehjä. Laakerivikaa ei osattu epäillä, jäkikäteen ajetellen olisi pitänyt epäillä.

Nuorelle työttömälle vaikkapa 30e:kin on suuri raha.

RussianTUNER: Itse vaihdoin joku aika sitten nuo 1700 ja 1200 koneet kokonaisina "ristiin" ja eipä se taida juurikaan erota siitä jos kansi olisi irti ja niin edespäin. Painaahan se vähän enemmän, mutta sama idea siinä on kuitenkin. Tällöin kyllä lienee parasta irroittaa laatikko kokonaan autosta jotta ei joudu konetta tähtäämään kytkinakseliin takaisin laitettaessa kun se on vähän hankalempaa tuon painon myötä vaikka kyllä onnistuukin. Voisihan tuosta ilmaisesta ladan 1500 koneesta kammen saadakin, jos on ehjä niin mikä jottei. Hae ainakin se ladan kone äkkiä niin saat varaosia, eiköhän noilla jo yhden toimivan koneen rakenna jo lähes pelkillä laakerikuluilla.
Täytyy hakea pois noi kaikki koneet tuolta. Loput sitten vaikka romuraudaksi, kyllä nekin jotain painaa. :wink: Kiitti tosta koneenirroitus vinkistä täytyy kaveri pyytää lauantaina avuksi ja nostaa pois. :P
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ei muutakun tsemppiä tohon koneen laittoon :!:
hyvä tulee!!
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

'aatee' kirjoitti:ei muutakun tsemppiä tohon koneen laittoon :!:
hyvä tulee!!
Joo tsemppiä kyllä tässä tarvitaankin. :lol: Sais tulla tolla sitte kuntoo, niinkuin varmaan tuleekin. Uko puheli että voi olla männäntappikin tullut väljäksi. :roll:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Tiedän kyllä, että koululaisella on rahat tiukalla.

Mutta jos kone on jo purettu osiksi niin kaikkien laakereiden tarkistus ei maksa mitään. Ja jos on mahdollisuus käyttää autoasentajan apua hyväksi niin kannattaa käyttää.

Eihän nyt tuo runkolaakeri sarjakaan ihan kauheita olis maksanut, et ois vaikka koittanu tehdä porukoille jotain töitä et ois saanu vähän rahaa.

Tiedän kyllä ihan omasta kokemuksesta, että raha on tiukilla, mutta tiedän myös kokemuksesta, että säästäminen on kallista, jos säästää väärässä paikassa kuten tässä tehtiin.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

khonkonen kirjoitti:Tiedän kyllä, että koululaisella on rahat tiukalla.

Mutta jos kone on jo purettu osiksi niin kaikkien laakereiden tarkistus ei maksa mitään. Ja jos on mahdollisuus käyttää autoasentajan apua hyväksi niin kannattaa käyttää.

Eihän nyt tuo runkolaakeri sarjakaan ihan kauheita olis maksanut, et ois vaikka koittanu tehdä porukoille jotain töitä et ois saanu vähän rahaa.

Tiedän kyllä ihan omasta kokemuksesta, että raha on tiukilla, mutta tiedän myös kokemuksesta, että säästäminen on kallista, jos säästää väärässä paikassa kuten tässä tehtiin.
Kyllä. Näin se menee, säästin väärässä paikkaa mutta tekemällä oppii ja virheistä myös. No kone taas pois, uusi kampi ja laakerit josko sitten toimis kolinoitta. :roll:

Ei porukoille kannata töitä tehdä, antavat muutenki jo kuulema liikaa rahaa eivätkä he varsinkaan tykkää kun laitan tohon Ladaan rahaa. :lol:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Juu sama homma oli mullakin sillon aikanaan, et porukat ei tykänny ku ladaa laitoin. Hommasin sit itelle töitä koulun ohelle ja laitoin ladan ajoon. tosin oli sillon jo melkeen 18 eli kortti jo melkeen taskussa.

Tänään purin juuri yhden ladan koneen jossa oli kans säästetty (koulupoika jolla ei rahaa) ja katsottu vain yksi laakeri alapäästä. Sattu just se laakeri olemaan hyvä jonka katsoi. Oli leikannu 2 pytyn kiertokangen laakeri kiinni koneen kasaamisen jälkeen ekassa startissa ja hakkas lohkon palasiksi, väänsi kiertokangen, rikko männän, ja väänsi kampiakselin. Ehjää osaa jäi vain kansi.

Eli siinä säästettiin 15 minuuttia tarkistuksessa ja 30 euroa rahassa ja menetettiin koko kone.
Lukittu