Lada 2107 projekti, myyty!
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Nyt kone on läjässä, akku tyhjä niin ei lähtenyt käymään. Nyt latauksessa eli huomenna saa toivon mukaan käymään. Jäähdytinnestettä vuotaa sieltä lämppärille tulevan putken liitoksesta vesipumppuun, sille pitää jotain tehdä ettei vuoda enempää. Huomenna sekin.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Eipä ollut vika tyhjässä akussa eikä siinä että kone pitää erikseen maadoittaa. Akku ladattu ja kone maadoitettu kumityynyn mutterin alle ja sulakerasian viereen pultin alle pellille hiottuun kohtaan. Maadoittaa siitä hyvin. Startin rele vain naksuu, ei starttaa. Startin herätejohto, millainen se on? APUA! Äkkiä mielellään että pääsis koittaa laittaa kuntoon. 
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Startin herätejohto on sellainen ohuehko tavallinen johto, saattaapi olla punaisen värinen ja menee vakiona samassa johtonipussa joka menee akun vierestä alaspäin mm. laturille ja startille. Sinulla on ilmeisesti siinä autossa erillinen starttirele koska kuulet releen naksahduksen, vai voisiko se olla sittenkin startin solenoidi joka siellä naksahtaa? Tarkista nyt kuitenkin se herätejohto että onko se startin takana edes kiinni.
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Mihin kohtaan starttia se noin tulee kiinni kun on vähän vaikea etsiä tuolta kun ei ole mitään muistikuvaa mihin se tulee?destor kirjoitti:Startin herätejohto on sellainen ohuehko tavallinen johto, saattaapi olla punaisen värinen ja menee vakiona samassa johtonipussa joka menee akun vierestä alaspäin mm. laturille ja startille. Sinulla on ilmeisesti siinä autossa erillinen starttirele koska kuulet releen naksahduksen, vai voisiko se olla sittenkin startin solenoidi joka siellä naksahtaa? Tarkista nyt kuitenkin se herätejohto että onko se startin takana edes kiinni.
Rele se on kun naksuu, kun se ottaa irti niin ei naksu enää. On siinä lokasuojassa tai siinä, sulakerasian etupuolella.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Se herätejohdon paikka löytyy kyllä sormin tunnustelemalla, se on siinä startin syylärinpuoleisessa päädyssä, semmonen tavallinen lattaliitin. Tarpeeksi syvälle kun kurottautuu konetilaan hyvän valon kanssa, niin sen juuri ja juuri näkee 
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Selvä juttu. Lähden tästä kohta etsimään sitä ja toivon mukaan löydän ja saan kuntoon. Sitten vaan toivomaan että toi lähtee käyntiin.Jokari kirjoitti:Se herätejohdon paikka löytyy kyllä sormin tunnustelemalla, se on siinä startin syylärinpuoleisessa päädyssä, semmonen tavallinen lattaliitin. Tarpeeksi syvälle kun kurottautuu konetilaan hyvän valon kanssa, niin sen juuri ja juuri näkee
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Ei kolise hihnapyörä. Tarkistettu on. En mä tota konetta enää uusiksi avaa, tulee varmasti halvemmaksi vaihto. Jos löytäis jostain TC:n, Ladan oman 1700i:n taikka sitten 1600/1500 ehjän lohkon.destor kirjoitti:Anna olla viikko tai pari jäissä ja ota uudestaan työn alle, tulee sitä oikeata mekaniikkaa sitten opittua. Ei tuo mikään kiva homma ole että noin koettelee mutta ei siinä kovin pahaa vikaa ole kun kerta käy. Tarkista se hihnapyörä nyt kuitenkin, jos se siellä kolisee.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Tule kuuntelemaan ääntä mitä kone pitää ja sano sitte. Jos autonasentaja koulutukseeltaan oleva ihminen on epäillyt laakereita niin epäilisin kyllä että siellä se vika on.Jokari kirjoitti:Miten musta vaan tuntuu ettei siellä laakereissa mitään vikaa ole...
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Alle 50e et saa mitään toimivaa konetta tuohon, mukaanlaskettuna siis kuljetuskustannukset. TC:tä jos havittelet niin rahaa palaa useampi satanen, 300e niin voit ehkä saada jonkun TC:n. Ladan isolohkoa (1700) ei monesta paikkaa alle 100e saa ruiskuineen. Elikkä näin äkkiseltään laskettuna kaikki halvin on korjata tuo nykyinen, sillä summalla ei toimivaa isohkoa konetta mistään saa.
Mitenkäs koneen ääni muuttui tuon remontin jälkeen, ilmeisesti jakopään rallatus tai rahina loppui ja kolina jäi? Vai alkoiko kolina remontin jälkeen vasta?
Onko tämä autonasentajan koulutuksen saanut henkilö tehnyt paljonkin autohommia että tietää mistä puhuu?
Mitenkäs koneen ääni muuttui tuon remontin jälkeen, ilmeisesti jakopään rallatus tai rahina loppui ja kolina jäi? Vai alkoiko kolina remontin jälkeen vasta?
Onko tämä autonasentajan koulutuksen saanut henkilö tehnyt paljonkin autohommia että tietää mistä puhuu?
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Täällä Laitilassa olis 100e lähtöhinnalla Theman ruiskuTC. Kyllä se on kallista kanssa kun joutuu kampiakselin hiottamaan ja siihe uudet laakerit. Ei pärjää 50eurolla.destor kirjoitti:Alle 50e et saa mitään toimivaa konetta tuohon, mukaanlaskettuna siis kuljetuskustannukset. TC:tä jos havittelet niin rahaa palaa useampi satanen, 300e niin voit ehkä saada jonkun TC:n. Ladan isolohkoa (1700) ei monesta paikkaa alle 100e saa ruiskuineen. Elikkä näin äkkiseltään laskettuna kaikki halvin on korjata tuo nykyinen, sillä summalla ei toimivaa isohkoa konetta mistään saa.
Mitenkäs koneen ääni muuttui tuon remontin jälkeen, ilmeisesti jakopään rallatus tai rahina loppui ja kolina jäi? Vai alkoiko kolina remontin jälkeen vasta?
Onko tämä autonasentajan koulutuksen saanut henkilö tehnyt paljonkin autohommia että tietää mistä puhuu?
Rallatus ja rahina loppui. Kolina jäi.
On. Ollut kuusi vuotta niissä hommissa aikoinaan, nykyään on pelkkä asentaja. Ennenkin korjannut Ladoja. Isäni kyseessä siis.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com