Alkunykäys

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Lada Scandinavia

Alkunykäys

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tuota olen nyt kiinittänyt huomiota, että kun lähden esim. risteyksestä niin siinä vaiheessa, kun olen kykimen nostanut niin moottori tekee sellasen niin kuin tukehtumisen ja sitten nykäsee eteenpäin. Tämä toistuu vain liikkeellelähdössä. Onko kellään kokemusta tällaisesta ja voiko tämän korjata? Kyseessä on Samara 1.5 -90 kaasarikone.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

kyseessä on ilmeisesti viivalle hyytymisilmiö
eli kaasuvivusto antaa löysää moottorin kallistuessa kun kytkin ottaa kiinni
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Toisin sanoen moottorin tukikumit voisi korvata jäykemmillä?
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

Liian pieni ensiöpuolenpääsuutin!
arpati

Viesti Kirjoittaja arpati »

audiq kirjoitti:Liian pieni ensiöpuolenpääsuutin!
Joo varmaan sekin mutta lisäksi ne paskat orggiskumit vaihtoon :lol: On paljon kivamoi ns "lähettää" kun on jäykemmät kumit... No koko koppa kyllä tuntuu sitten heiluvan kun kone käy joutokäyntiä kylmänä :roll:
124/2101 practical beauty
Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Elikkä, liikahtaako kone hieman ohjaamoon päin? Jos liikahtaa, niin testi mielessä sitten pitää laittaa joku pattinki koneen ja korin väliin, että ei tapahdu liikettä.
Martigan
Viesti:

koneen kääntyminen

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Kone liikkuu akselin varassa sivuttain. Eikös se ollut niinpäin, että vastasuuntaan kampiakselin kiertoon nähden. Samara poikittaismoottorisena liikkuu ns. edestakas.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
samara88

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Mites se vaikuttaa, kun Samara on vaijerikaasulla eikä millään vivustolla? Minusta tuo vika on lähinnä "ominaisuus" kaasari-Samaroissa, ainakin sen kokemuksen perusteella, mitä itselläni on ollut noita kaasarikoneellisia Sammyjä. Tietysti Samaraan on saatavilla, tai ainakin aikaisemmin oli, tukikumien jäykennyssarjaa. Itse ainakin pariin autoon olen hankkinut ja asentanut sellaisen sarjan, pitäisi saada paikallisesta Deltasta. Tosin kehottaisin perehtymään mieluummin tuon kaasarin toimintaan, eli suutinten yms. perusteellinen puhdistaminen ja säätöjen tarkistaminen. On taidettu tuo Samara ruuvata melko pienelle syönnille, kun ilmenee tuota nykimistä.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo kyllä minun mielestä Samara88 on oikeasta päästä puuhun nousemassa. :wink: On mullakin noita kaasariSamaroita ollut ja eroja on "ominaisuuksissa" varmasti jo käyttömekanismin perusteella.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
pressa

jos kaasu on vaijerilla niin sillon ei tuo moottorin kallistuminen vaikuta
samarai
Lada kerhon jäsen

pressa kirjoitti:jos kaasu on vaijerilla niin sillon ei tuo moottorin kallistuminen vaikuta
ei tossa LS:n kysymyksessä mistään moottorin kallistumisesta kai mainittu. :roll:
pressa

ei mainittu kallistumisesta
mutta monessa autossa jossa on oikea kaasuvivusto ei vaijeri
niin juuri moottorin kallistuminen koriin nähden tekee tuon hyytymisilmiön
samarai
Lada kerhon jäsen

nojoo, ei tästä mitään väittelyä ole tarkoitus tehdä ja "ainoata oikeata", hyvä vaan, että tulee uusia näkökohtia näihin teknisiin asioihin. Keskustelemalla esitettyihin kysymyksiin saadaan lisäarvoa.
iippo

Re: Alkunykäys

Viesti Kirjoittaja iippo »

Lada Scandinavia kirjoitti:Tuota olen nyt kiinittänyt huomiota, että kun lähden esim. risteyksestä niin siinä vaiheessa, kun olen kykimen nostanut niin moottori tekee sellasen niin kuin tukehtumisen ja sitten nykäsee eteenpäin. Tämä toistuu vain liikkeellelähdössä. Onko kellään kokemusta tällaisesta ja voiko tämän korjata? Kyseessä on Samara 1.5 -90 kaasarikone.
KYSE PELKÄSTÄÄN KIIHDYTYSPUMPUSTA ota ilmaputsari pois kato kaasariin ruikkaako gasoa samal kun laittaa kaasua,pitäs tulla tasainen suihku ensiö puolelt vai toisin perin,
samarai
Lada kerhon jäsen

Re: Alkunykäys

iippo kirjoitti:
Lada Scandinavia kirjoitti:Tuota olen nyt kiinittänyt huomiota, että kun lähden esim. risteyksestä niin siinä vaiheessa, kun olen kykimen nostanut niin moottori tekee sellasen niin kuin tukehtumisen ja sitten nykäsee eteenpäin. Tämä toistuu vain liikkeellelähdössä. Onko kellään kokemusta tällaisesta ja voiko tämän korjata? Kyseessä on Samara 1.5 -90 kaasarikone.
KYSE PELKÄSTÄÄN KIIHDYTYSPUMPUSTA ota ilmaputsari pois kato kaasariin ruikkaako gasoa samal kun laittaa kaasua,pitäs tulla tasainen suihku ensiö puolelt vai toisin perin,
hyvä huomio Iipolta, kiihdytyspumpun toiminnalla on merkitystä warmasti nopeutta kiihdyttäessä! Sen toiminnalla on mielestäni merkitystä myös kaasariLadaa käynnistäessä.
Vastaa Viestiin