Alkunykäys
- Lada Scandinavia
Alkunykäys
Tuota olen nyt kiinittänyt huomiota, että kun lähden esim. risteyksestä niin siinä vaiheessa, kun olen kykimen nostanut niin moottori tekee sellasen niin kuin tukehtumisen ja sitten nykäsee eteenpäin. Tämä toistuu vain liikkeellelähdössä. Onko kellään kokemusta tällaisesta ja voiko tämän korjata? Kyseessä on Samara 1.5 -90 kaasarikone.
- Lada Scandinavia
-
- Viesti:
koneen kääntyminen
Kone liikkuu akselin varassa sivuttain. Eikös se ollut niinpäin, että vastasuuntaan kampiakselin kiertoon nähden. Samara poikittaismoottorisena liikkuu ns. edestakas.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Mites se vaikuttaa, kun Samara on vaijerikaasulla eikä millään vivustolla? Minusta tuo vika on lähinnä "ominaisuus" kaasari-Samaroissa, ainakin sen kokemuksen perusteella, mitä itselläni on ollut noita kaasarikoneellisia Sammyjä. Tietysti Samaraan on saatavilla, tai ainakin aikaisemmin oli, tukikumien jäykennyssarjaa. Itse ainakin pariin autoon olen hankkinut ja asentanut sellaisen sarjan, pitäisi saada paikallisesta Deltasta. Tosin kehottaisin perehtymään mieluummin tuon kaasarin toimintaan, eli suutinten yms. perusteellinen puhdistaminen ja säätöjen tarkistaminen. On taidettu tuo Samara ruuvata melko pienelle syönnille, kun ilmenee tuota nykimistä.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Re: Alkunykäys
KYSE PELKÄSTÄÄN KIIHDYTYSPUMPUSTA ota ilmaputsari pois kato kaasariin ruikkaako gasoa samal kun laittaa kaasua,pitäs tulla tasainen suihku ensiö puolelt vai toisin perin,Lada Scandinavia kirjoitti:Tuota olen nyt kiinittänyt huomiota, että kun lähden esim. risteyksestä niin siinä vaiheessa, kun olen kykimen nostanut niin moottori tekee sellasen niin kuin tukehtumisen ja sitten nykäsee eteenpäin. Tämä toistuu vain liikkeellelähdössä. Onko kellään kokemusta tällaisesta ja voiko tämän korjata? Kyseessä on Samara 1.5 -90 kaasarikone.
Re: Alkunykäys
hyvä huomio Iipolta, kiihdytyspumpun toiminnalla on merkitystä warmasti nopeutta kiihdyttäessä! Sen toiminnalla on mielestäni merkitystä myös kaasariLadaa käynnistäessä.iippo kirjoitti:KYSE PELKÄSTÄÄN KIIHDYTYSPUMPUSTA ota ilmaputsari pois kato kaasariin ruikkaako gasoa samal kun laittaa kaasua,pitäs tulla tasainen suihku ensiö puolelt vai toisin perin,Lada Scandinavia kirjoitti:Tuota olen nyt kiinittänyt huomiota, että kun lähden esim. risteyksestä niin siinä vaiheessa, kun olen kykimen nostanut niin moottori tekee sellasen niin kuin tukehtumisen ja sitten nykäsee eteenpäin. Tämä toistuu vain liikkeellelähdössä. Onko kellään kokemusta tällaisesta ja voiko tämän korjata? Kyseessä on Samara 1.5 -90 kaasarikone.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»