Niva ja huono käynti, DAAZ

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Niva ja huono käynti, DAAZ

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Elikkäs potilas on Niva 1600 vm -80 (tyyppikilvessä -79). Kylmänä/puolikylmänä se potee tyhjäkäynnin puutetta ilman ryyppyä ja kuumana sitä on liikaakin, paitti jos joutuu kytkin pohjassa jarruttaan, jolloin se saattaa sammua kuumanakin. Käynti seilaa kuin axtecissa.

Kaasutin on 2106-1107010, elikkä Daaz. Virranjakajan tuossa mallissa pitäisi olla oktaaniluvun säätimellä varustettu, mutta tossa näyttäisi olevan 30.3706(-01?), jota tavataan kai Ozonin kanssa. Siinä on se alipainetörppö kyljessä. Ja alipainetörpöstä törröttävä putki on kääntynyt vinoon. Liekö sillä merkitystä.

Mutta voiko noita kahta, kaasaria ja virranjakajaa edes käyttää yhdessä?

Lähenkö eka vaihtaan virranjakajaa, vai heitänkö Ozonin Daazin tilalle, vai laitanko kärjettömän ja Daazin, kärjettömän ja Ozonin vai onko mun pakko hankkia semmonen Weber niin kuin kaikilla Nivoissa on? :shock:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Kun painaa jarrua ja kone sammuu, niin tulee meieleen että on jarrutehostimessa ilmavuotoa.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Se voi olla sekin juu, mutta mahtaisko se selittää koko pakan ja tosiaan kiinnostaa miten noi virranjakaja ja kaasari käy yhteen.

Ja mikä olisi toimivin yhdistelmä tossa. Axtekki? :twisted:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Re: Niva ja huono käynti, DAAZ

Viesti Kirjoittaja liero »

Nonnis kirjoitti: vai onko mun pakko hankkia semmonen Weber niin kuin kaikilla Nivoissa on? :shock:
on joillain vielä otsooni mallikin käytössä...
tulppaa tehostajan letku kaassarin päästä ja testiä, muutenkin alipaine vutotoa epäilisin...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mulla oli aikanaan linnussa ozooni ja vanha jakaja ja ne ei kyllä oikein pelannut yhdessä, mutta miten sitten tossa, jotkut sanoo että tommosilla pikkujutuilla ei ole väliä, mutta toisaalta sitten manailee toimintahäiriöitä, mun mielestä jos alipainesäädin on se tarvii olla käytössäkin... mulla olisi tohon sopiva saasteversio ozooni jos saan ton sun nykyisen kaasarin vaihdossa :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyl mullakin ozoni löytyy ;)

Tolta alipainesäätimeltä menee kyl alipaineletku imusarjalle :?

Otin eilen kuvia noista ja laitan ladagalleriaan kunhan saan jollain ne kutistettua.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kannattaa etsiä alipainevuotoja, jakajan alipainekellon voi kokeilla imaisemalla (myös puhallus käy) siitä letkusta, ei saisi suhista läpi. Jarrutehostimeen pätee sama juttu. Noiden jälkeen vuodon haku tiivisteistä suihkuttelemalla jotain nestettä laippojen juureen.

Jakaja ja kaasari käyvät varmasti yhteen jos molemmat ovat vain kunnossa. Tuo jakajan alipainesäätö ei ole mitenkään pakollinen, laskee tosin kulutusta. Voi ohittaa tulppaamalla letkun ja kääntämällä ennakkoa lisää.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

vika voisi kai olla myös tuossa tyhjäkännin solenoidisuuttimessa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Reippaina käymme rekkain alle Kuva
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

Lada-Jussi kirjoitti:vika voisi kai olla myös tuossa tyhjäkäynnin solenoidisuuttimessa?
Ei ainakaan kuvassa näy olevan 15+johto paikallaan?
Ja aika outo viritys tuo alipaineliitäntä, tosin ei varmaankaan vaikuta tuohon vaivaan.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

audiq kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:vika voisi kai olla myös tuossa tyhjäkäynnin solenoidisuuttimessa?
Ei ainakaan kuvassa näy olevan 15+johto paikallaan?
Ja aika outo viritys tuo alipaineliitäntä, tosin ei varmaankaan vaikuta tuohon vaivaan.
joo eli virtaa ei tule suuttimelle, eikös se meinaa että tyhjäkäynti suutin on kokoajan kiinni, eli voi selittää tyhjäkäntiongelman?

meneekö tossa tosiaan tuolta imusarjan ylivuotoputkelta letku jakajan alipainesäätimelle? :roll:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Joo näyttää menevän, katsoin sitä kuvasta vasta tarkemmin, pitänee ottaa pois koska ei varmaankaan ole paras paikka...

Onko tyhjäkäyntisuutin todella koko ajan kiinni jos virtaa ei tule?

mistäs sille pitäs tulla piuha?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Ota toi sähkösuutin pois ja laita ihan normaali tyhjäkäyntisuutin tilalle jos on.

Jos toi ylivuotoputkelta lähtevä letku tosiaan menee virranjakajan alipainekelloon niin tuskin toimii kauheen hyvin, alipaine pitäis saada kaasuläppärungolta ja tossa DAAZ-mallissa sitä alipaineen ulosottoo ei ole.

Mahtaiskohan noihin DAAZeihin saada kaasuläppärunkoo jossa tuo alipaineputki olis, OZONissa taitaa olla kurkut erikokoset ettei sen läppärunkoo viitti käyttää.

Mulla on vielä omassa OZON ja kärjellinen sytkä ja skulaa mut benesaakin kyl palaa, tarvis DAAZ saada viriteltyy sinnekin toimivaks.
Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Toimiikos jakaja jos otan sen alipaineletkun vaan pois ja torppaan umpeen? Näin mulle ainaskin vazili irkissä väitti.

Saakos noita tyhjäkäyntisuuttimia jostain?

Ja viekö Daaz muka vähemmän bensaa kuin Ozon, vai mitä Toveri Niva meinasi?

Ja voiko Daaziin yhdistää kärjettömän sytkän?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Nonnis kirjoitti:
Onko tyhjäkäyntisuutin todella koko ajan kiinni jos virtaa ei tule?

mistäs sille pitäs tulla piuha?
Niin ton sähkösuuttimen suunniteltu funktiohan on estää jälkikäynti eli kun katkasee virrat autosta niin suutinkin menee kiinni ja jos suutinsysteemi on kaikinpuolin ehjä niin silloin se on kiinni jos ei sinne mene virtaa.
Senhän voit kokeilla vetämällä akulta virtapiuhan sille, jos ei sitä alkuperästä johtoo mistään löydy.
Kuva
Vastaa Viestiin