VFTS

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
pravda

VFTS

Viesti Kirjoittaja pravda »

Eli mitä piti moinen ralliohjus sisällään?
Mitään käsitystä kun ei oo..Ainut mitä nyt äkkisältään osaan sanoa siitä on villit kanttilevikkeet..
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

vfts

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kone totaalisesti viritetty 1600 kuutioinen
Suorakytkentävaihteisto
lukko+välitys
alumiiniset ovet + etu/takaluukku
pleksilasit pl. tuulilasi

Paino 750-800kg ja tehoa noin 160heppaa.
EK

Viesti Kirjoittaja EK »

Tossa on tehtaan esite VFTS:stä:
http://www.servocomp.ru/evo2/lada_vfts.htm
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jankos! Onko se sun "ralliohjus" jonkin asteinen replika tuosta VFTS häksättimestä? Eli mitä eroa on sun biilillä tuohon VFTS:ään?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Erot

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Korihan mulla on 2101 ja vfts on 2105. Kone pitäisi olla samalla tasolla, vaihteisto ja perä on vastaavat.

Rallissahan on tänäpäivänä kielletty alumiiniluukut ja siksi mullakin on käytössä toi nappis, kun se on kevyempi koriltaan.

Tuolla mobiliassahan oli myös se valkoinen ralli-lada ja se on alunperin ollut vfts, mutta siitä on vaihdettu sääntöjen vaatimat ovet ja luukut.
brundza tuning

Viesti Kirjoittaja brundza tuning »

Eli tuolta unkarin klubin sivuilta löytyy VFTS:n FIA:n luokituspaperi eli
http://www.celtia.hu/ladaklub/english.html Ei muuta tarvita kun ranskan, englannin ja venäjän kielen taitoa :D
leksa

vfts

Viesti Kirjoittaja leksa »

mitä kyseisen auton moottoriin on tehty ja alustalle?jarrut yms...
brundza tuning

Viesti Kirjoittaja brundza tuning »

Eli VFTS oli Ladan auto ralliautoilun B-ryhmään. Kone oli 1600cc ja tehoa n. 160hv. Autot tehtiin siis Liettuassa :),(ei Latviassa) , Vilnassa, mistä tuo VFTS lyhennekin on peräisin.. Koneessa oli suurennetut venttiilit ja 45mm Weberin tuplakaasarit. Vaihdelaatikko oli suorahampainen 4- ja myöhemmin 5-vaihteinen. Autossa oli levikkeet ja osa(?) luukuista oli alumiinistä. Ikkunat oli muovia. Nykyään ainakin Unkari on VFTS- Ladojen mekka. Kannattaa tsekata heidän nettisivuja!!
Viimeksi muokannut brundza tuning, 16.3.2004 12:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

brundza tuning kirjoitti:Autot tehtiin Latviassa, Vilnassa,
siis Liettuassa 8)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
leksa

Viesti Kirjoittaja leksa »

niin ja kuinkas paljon niitä venttiileitä on isonnettu....
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Venat

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Maksimikoon venttiilit mitä sinne mahtuu on 41 imu ja 36 pako.

Näyttää muuten olevan luokiteltujen venttiilienkin koot, mutta en olekaan ennen huomannut että onkin luokattu 7mm:n varrella eli aika asiallisesti on kyllä värkätty...


Alunperin koot on muistaakseni 37 imu ja 31,5 pako?
brundza tuning

Viesti Kirjoittaja brundza tuning »

Ja kiertokanget on VFTS:ssä teräksiset, kampiakseli valurautaa.
LydååPower

Viesti Kirjoittaja LydååPower »

Ja jos ja kun tuollaisen haluais..mistä helevetistä sellasen löytää.....? :lol:
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ja jos ja kun tuollaisen haluais..mistä helevetistä sellasen löytää.....?
Ja mitäs sillä luokkarinmukaisella vfts:llä oikein sitten tekisit???
Vastaa Viestiin