VFTS
Jankos! Onko se sun "ralliohjus" jonkin asteinen replika tuosta VFTS häksättimestä? Eli mitä eroa on sun biilillä tuohon VFTS:ään?
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Erot
Korihan mulla on 2101 ja vfts on 2105. Kone pitäisi olla samalla tasolla, vaihteisto ja perä on vastaavat.
Rallissahan on tänäpäivänä kielletty alumiiniluukut ja siksi mullakin on käytössä toi nappis, kun se on kevyempi koriltaan.
Tuolla mobiliassahan oli myös se valkoinen ralli-lada ja se on alunperin ollut vfts, mutta siitä on vaihdettu sääntöjen vaatimat ovet ja luukut.
Rallissahan on tänäpäivänä kielletty alumiiniluukut ja siksi mullakin on käytössä toi nappis, kun se on kevyempi koriltaan.
Tuolla mobiliassahan oli myös se valkoinen ralli-lada ja se on alunperin ollut vfts, mutta siitä on vaihdettu sääntöjen vaatimat ovet ja luukut.
Eli tuolta unkarin klubin sivuilta löytyy VFTS:n FIA:n luokituspaperi eli
http://www.celtia.hu/ladaklub/english.html Ei muuta tarvita kun ranskan, englannin ja venäjän kielen taitoa
http://www.celtia.hu/ladaklub/english.html Ei muuta tarvita kun ranskan, englannin ja venäjän kielen taitoa

Eli VFTS oli Ladan auto ralliautoilun B-ryhmään. Kone oli 1600cc ja tehoa n. 160hv. Autot tehtiin siis Liettuassa
,(ei Latviassa) , Vilnassa, mistä tuo VFTS lyhennekin on peräisin.. Koneessa oli suurennetut venttiilit ja 45mm Weberin tuplakaasarit. Vaihdelaatikko oli suorahampainen 4- ja myöhemmin 5-vaihteinen. Autossa oli levikkeet ja osa(?) luukuista oli alumiinistä. Ikkunat oli muovia. Nykyään ainakin Unkari on VFTS- Ladojen mekka. Kannattaa tsekata heidän nettisivuja!!

Viimeksi muokannut brundza tuning, 16.3.2004 12:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Venat
Maksimikoon venttiilit mitä sinne mahtuu on 41 imu ja 36 pako.
Näyttää muuten olevan luokiteltujen venttiilienkin koot, mutta en olekaan ennen huomannut että onkin luokattu 7mm:n varrella eli aika asiallisesti on kyllä värkätty...
Alunperin koot on muistaakseni 37 imu ja 31,5 pako?
Näyttää muuten olevan luokiteltujen venttiilienkin koot, mutta en olekaan ennen huomannut että onkin luokattu 7mm:n varrella eli aika asiallisesti on kyllä värkätty...
Alunperin koot on muistaakseni 37 imu ja 31,5 pako?