kunhan keli on simmoinen, että ovet ja takaluukun voi jättää loppupäiväksi auki, jotta sisään falskanneet vesilitrat haihtuu pois.
Miten peset autosi?
-
minttu
-
arnagath
oman pesin kerran kesällä ja kerran kävin harjattomassa pesussa.
mutsin uuden karhean Nissanin pesen kesäisin käsin ja talvisin EHDOTTOMASTI harjallisessa. Harjattomassa kun rahat menee hukkaan ja pinttynyt lika ei lähe pois.
Ehkä saatta harjallisessa maalipinta mennä huonoksi mutta vahalla sen saa korjattua
mutsin uuden karhean Nissanin pesen kesäisin käsin ja talvisin EHDOTTOMASTI harjallisessa. Harjattomassa kun rahat menee hukkaan ja pinttynyt lika ei lähe pois.
Ehkä saatta harjallisessa maalipinta mennä huonoksi mutta vahalla sen saa korjattua
-
lada2107mies
- Pakkasukko
- Viestit: 101
- Liittynyt: 29.9.2003 17:55
- Viesti:
Pesu
Kerran, pari vuodessa käsipesu ja käsivahaus. Yleensä alkukesästä ja sitten ihan syksyllä kesän lopuksi. Muuten pesukadulle jossa pesu ja vaha.
Ladamerkkistä henkilöautoilua vuodesta 1990
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vesitilanteesta riippuen kun en asu kunnallistekniikan ulottuvissa. Yleensä keväällä ja alkukesällä kaivovedellä, loppukesällä ja alkusyksyllä sadevedellä. Loppusyksyllä ja talvella suojasäällä kaivovedellä, jos on. Keväällä ja syksyllä käsivahaus. Automaatissa käyn vain, jos vettä ei riitä perustarpeiden yli.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
-
smerch
vaihtelee
Käyttö(länsi)pelin talvella harjapesussa, SELLAISESSA MISSÄ PÄÄSEE ENSIN RUISKIMAAN PAINEPESURILLA. Kesäaikaan käsin pihalla, tai niin ainakin uskottelen kaikille.
Latat ja skodat ja kaiken maailman tatsunit käsin, vähän tarpeesta riippuen -> jos et aja, et pese.
Kesätöissä Essolla letkunjatkeena tuli aikoinaan opittua, että harjakone voittaa aina harjattoman, pesutuloksessa, hellävaraisuudessa ja näköjään hinnassakin. Ehdoton edellytys vain on, että asemalla putsataan harjat vähintään päivittäin; kura-aikaan jynssäsin veijon putiikissa niitä kolmesti päivässä.
Latat ja skodat ja kaiken maailman tatsunit käsin, vähän tarpeesta riippuen -> jos et aja, et pese.
Kesätöissä Essolla letkunjatkeena tuli aikoinaan opittua, että harjakone voittaa aina harjattoman, pesutuloksessa, hellävaraisuudessa ja näköjään hinnassakin. Ehdoton edellytys vain on, että asemalla putsataan harjat vähintään päivittäin; kura-aikaan jynssäsin veijon putiikissa niitä kolmesti päivässä.
Usein autoni pesen. Varsinkin kesäautona toimivan Pappa-Ladan. Huoltoaseman käsipesurilla ja itse pihassa sangolla ja sienellä.
Vahaus kuuluu loppusilaukseen... Mikäs on muuten paras vaha? Vaikka nyt onkin talvi, mutta on niin ikävä Pappa-Ladaa, että täytyy muistella aikoja jolloin kesällä sitä pesin.
Niva pestään säännöllisen epäsäännöllisesti, yleensä pikapesulassa (autopesula).
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
-
Veli Aapee
MITÄ!!! Pitääkö autoa pestäkin??? Mä kun luulin, että bensaa vaan tankkiin ja öljyä lisää, jos vajenee alamerkkiin...
Ei vaan. Kun ostin nykyisen Ladani 2003 kesällä, se oli kauttaaltaan kuivuneen kuran peitossa. Kun sitten ajelin muutaman viikon, niin alkoi tuo lika oikein haittaamaan. Pesin sen sitten pois, ja voihan vee... kyljet kauttaaltaan ruostekukkien peitossa!
Kliinerin kanssa sitten piskojen kimppuun, mutta kun olivat niin sitkeässä, alkoi alumaali jo paistamaan sinnikkään hinkkaamisen takia
. Tässä vaiheessa toivoin, etten olisi koskenutkaan likaan, ajanut vaan...
Ja jos ihan tosissaan ollaan, niin Suomessa on auton pesu, myös alustan, erittäin tärkeää auton ruosteeneston kannalta. Nimittäin Tielaitoksen talvella Suomen teille kylvämä supersuola syövyttää jopa ruostumatonta terästä...
Ei vaan. Kun ostin nykyisen Ladani 2003 kesällä, se oli kauttaaltaan kuivuneen kuran peitossa. Kun sitten ajelin muutaman viikon, niin alkoi tuo lika oikein haittaamaan. Pesin sen sitten pois, ja voihan vee... kyljet kauttaaltaan ruostekukkien peitossa!
Kliinerin kanssa sitten piskojen kimppuun, mutta kun olivat niin sitkeässä, alkoi alumaali jo paistamaan sinnikkään hinkkaamisen takia
Ja jos ihan tosissaan ollaan, niin Suomessa on auton pesu, myös alustan, erittäin tärkeää auton ruosteeneston kannalta. Nimittäin Tielaitoksen talvella Suomen teille kylvämä supersuola syövyttää jopa ruostumatonta terästä...
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
tulihan sitä kesällä parikolme kertaa pestyä muttakun ei oikein ole pesumahdollisuutta missään. ja talvella en pesis muutenkaan kun tuppaa varmaan jäätymään.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
