Lämminilma puhallus

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Kajtsu

Lämminilma puhallus

Viesti Kirjoittaja Kajtsu »

Jälleen yksi ihmettelyn aihe :shock: . Lämmintä ilmaa ei puhalla kuin alas. Kylmää tulee ikkunalle :cry: . Vivut kyllä toimii, mutta lämmintä ei ylös saa.
Jalat palaa, pää jäätyy :( .
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tuota... Siellä kuskin jalkatilassa puhaltimen vieresä on vipu joka pitäisi lukittua yläasentoon sitä reilusti nostettaessa. Silloin kaikki puhallus ikkunoille mutta ei jalkatilaan.

Jos toi ei auta niin silloin huolto/korjaustoimenpiteitä puhhaltimelle / lämmönjakoboksille.
Lada rules
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Tässäpä pari kuvaa Samaran lämmityslaitteen rakenteesta, joista pitäisi selvitä mahdolliset ongelmat.

Vanhempi malli:

http://www.zr.ru/show_image.pl?url=/pic ... 218941.jpg

Uudempi malli:

http://www.zr.ru/show_image.pl?url=/pic ... 218939.jpg
Kajtsu

Viesti Kirjoittaja Kajtsu »

Kumpikohan mahtaa olla 2000 Samarassa. Näyttää toi uudempi 110:n systeemiltä.
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Kyllä ne molemmat on Samaran (Devjatka). 110:ssä on täysin erilainen lämmityslaite.
Ainakin kuvasta voisi päätellä, että uudempi versio olisi parempi.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

mä en tiedä kiinnostaako tämä ketään, mutta löysin tollasta Samaran lämppäriä "tuunavan tötterön" netistä.

http://www2.zr.ru/zrmagazine/zr1299/136-137.htm

Yritin selvittää mitä tossa luki englannin käännöksestä, tämän mukaan toi systeemin idea olisi seuraava:

Paikallaan(esim. tyhjäkäynnillä) se lämppärinhana ei toimi moottorin lämpöjärjestelmän kanssa. Lämppärinkennosta tullut viileämpi neste menee vesipumpusta suoraan moottoriin ja laskee moottorin lämpötilaa alaspäin.

Tässä sitävastoin lasketaan lämppärinkennosta tullut viileämpi neste termarin päälle (toi tötterö kuvassa), termostaatti menee ahtaammalle ja syyläriin ei pääse enää niin paljon nestettä- moottorin lämpötila nousee ja sen mukana lämppärinkennon lämpötila.

Toisinsanoen, matalilla kierroksilla lämppärinkenno aiheuttaa jäähdyttävää vaikutusta. Kierroksilla asialla ei ole merkitystä.

No, eihän tässä tietysti muuta järkeä ole, kuin että talvella ei paikallaan alkaisi työntää viileätä.. :roll:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin