Itse ostin muuten Honkkarista joku vuosi sitten halpisporakoneen, jonka kävin vaihtamassa 2 kertaa takuuseen kuukauden sisällä. Kolmatta kertaa en yksinkertaisesti kehdannut ja pidin vahinkonani. Oppirahat on aina maksettava -myös kaupanteossa.
mainosta!
niin eihän se välttämättä aina tuotteen vika ole jos se hajoaa. Kyllä väärällä käytöllä jne. saadaan hyväkin tuote hajoamaan ennen takuuaikaa. No ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Takuuta ei kuitenkaan välttämättä tarvita ollenkaan, se on vain myyjän antama lisäetu, jolla juuri houkutellaan ostajia- siis myyntikikka. Tavaran on kestettävä myös ilman takuita "kohtuullisen ajan" tai siinä on virhe. Ja jos näistä virheistä ei päästä myyjän kanssa sopimukseen, sitä varten on kanavat: yksityisillä kuluttahansuojalaki ja yrittäjien kesken kauppalaki/tavarantarkastaja. Muut huutelut on turhaa.
Itse ostin muuten Honkkarista joku vuosi sitten halpisporakoneen, jonka kävin vaihtamassa 2 kertaa takuuseen kuukauden sisällä. Kolmatta kertaa en yksinkertaisesti kehdannut ja pidin vahinkonani. Oppirahat on aina maksettava -myös kaupanteossa.
Itse ostin muuten Honkkarista joku vuosi sitten halpisporakoneen, jonka kävin vaihtamassa 2 kertaa takuuseen kuukauden sisällä. Kolmatta kertaa en yksinkertaisesti kehdannut ja pidin vahinkonani. Oppirahat on aina maksettava -myös kaupanteossa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Oppirahat on varmaan jokainen maksanut. Joillekin se on vain tullut kalliimmaksi kuin toisille....
Mutta sinuna olisin vienyt koneen kolmannen kerran honkkariin ja pyyränyt kaupan purkua. Ja perusteena vain se, että jos jokainen pitää sen koneen oppirahoina, niitä jää miljoonia tänne maapallolle turhaan. Kun kaikki palauttaa, niitä ei ole mitään järkeä tehdä ja tuotanto keskeytetään.
Mutta se siitä saarnasta. Enkä toiste erehdy mainosalalle töihin...
Mutta sinuna olisin vienyt koneen kolmannen kerran honkkariin ja pyyränyt kaupan purkua. Ja perusteena vain se, että jos jokainen pitää sen koneen oppirahoina, niitä jää miljoonia tänne maapallolle turhaan. Kun kaikki palauttaa, niitä ei ole mitään järkeä tehdä ja tuotanto keskeytetään.
Mutta se siitä saarnasta. Enkä toiste erehdy mainosalalle töihin...
Voi hemmetin hemmetti. Ois pitänyt omaan kiaan tehdä tuollainen samanlainen teippaus. Jospa ne ois saanut ongelmat korjattua. Enkä usko että ne yksityishenkilöä voi tuollaisen takia edes haastaa oikeuteen.
Tuli kyllä Kiassa mieleen että autossa on perävalotakuu kun oikeen huoltoheppu mainitsee auton ominaisuuksiin kuuluvan auton sammumisen vesisateella. Asiaa ei voi korjaa. Jepjep.
Tuli kyllä Kiassa mieleen että autossa on perävalotakuu kun oikeen huoltoheppu mainitsee auton ominaisuuksiin kuuluvan auton sammumisen vesisateella. Asiaa ei voi korjaa. Jepjep.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
jaa miksi ei voi haastaa?. Yksityishenkilöt ei nauti mitää "rikoksentekosuojaa". Muutenhan firmat palkkais "yksityishenkilöitä" herjaamaan toisaan, jos siitä ei joutuis edesvastuuseen?Nerd-O kirjoitti:Enkä usko että ne yksityishenkilöä voi tuollaisen takia edes haastaa oikeuteen.
Tosta lehtijutusta ei oikein käynyt selville millä keinoilla "lakimiehet hoitaa asiaa", eli onko tosta esim. tehty haastehakemus? Itse syytteen nostamisesta päättää syyttäjä, koska tämä ei varmaan mene riitajuttuna?(siis noi teippaukset). Esim. vaikka julkisesta herjauksesta ja tosta voidaan esittää vahingonkorvausvaatimuksia tms.
Ja älkää nyt hyvät ihmiset missään rakkaudessa luulko, että mä olen jotenkin ton Delta-auton puolella. Älkää ostako näitä MOKIOITA!
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lehtijutussa mainittiin että toinen yritys ei saa omalla mainonnalla tai toiminnalla aiheuttaa tietoista haittaa toiselle yritykselle. On jotain haitantekoa tai jotain.samarai kirjoitti:jaa miksi ei voi haastaa?. Yksityishenkilöt ei nauti mitää "rikoksentekosuojaa". Muutenhan firmat palkkais "yksityishenkilöitä" herjaamaan toisaan, jos siitä ei joutuis edesvastuuseen?
No tuollainenhan ei mene läpi jos sinä yksityishenkilönä päätät autos tuollain teippaa. Tosin kannattaa kyllä ensin hankkia kanssa vähän todistetta siitä että autossa kanssa on "perävalotakuu". Esim. omassa tapauksessa sellainen todiste oli olemassa kun huollon kaveri ilmoittaa että auton pitää nykiä vesisateella. Raukat kun ei löytänyt vikaa koko kesän aikana autoa vaivanneeseen sammahteluun ja nykimiseen. Ois tuo vaan silloin pitänyt keksiä. Ois ehkä hieman tullut vauhtia siihen liikkeeseen
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Jutussa ei taidettu mainita, onko KIA yrityksen nimissä, vai ei. Jos ei, niin sitten oikeusjuttu on ainakin ihan turha. Kyllä yksityshenkilö saa liimata autoonsa mitä haluaa.. Tai siis melkein mitä haluaa.
Alfa Romeot: 159 3.2 V6 Q4, 75 2.0 (ex. 156 3.2 GTA, GT JTS, GTV V6, 156 Super SW, 156 V6, 75 2.0)
CuoreV6 kirjoitti: Kyllä yksityshenkilö saa liimata autoonsa mitä haluaa.. Tai siis melkein mitä haluaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Mutta siitä saa kyllä sellaisen kuvan että KIA on yrityksen nimissä. Koska syytehän oli että toinen firma ei saa halventaa toista firmaa vai kuin se meni?CuoreV6 kirjoitti:Jutussa ei taidettu mainita, onko KIA yrityksen nimissä, vai ei.
Ja ei tuossa kyllä pitäisi olla mitään ongelmaa yksityishenkilönä. Nimittäin tuossa ei ensinnäkään mainita sen firman nimeä mistä tuo auto on ostettu. Mainitaan vain että seinäjoelta saa sekundaa
Mutta siltihän tuossa ei ketään halvenneta, solvata tms. Enintään Kiaa automerkkinä ja sen takuuta. Mikäli tuolla on edes jotain totuuden perää (luulis ainakin) niin voi olla kyllä aika heikot mahdollisuudet oikeudessa saada yksityishenkilö lopettamaan tuollainen.
Mutta minähän en siis ole mikään oikeuslaitos, enkä ole mikään oikeustieteen suuri guru
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Juu. Jos oletetaan, että auto on firman nimissä, niin minun mielestäni tuo Deltan päällikön kommentti ("Yritys ei omalla mainonnalla tai toiminnalla saa aiheuttaa toiselle yritykselle tietoista haittaa") on siltikin aika väkisin etsittyä sontaa. Varsinkin jos kyseessä ei ole edes kilpailija tai saman alan yritys. Ja toisekseen, niin kuin sanoit tekstissä ei halvenneta kuin kyseistä automerkkiä, ja sen takuuta.
Avautumis -teippauksen alla näyttää olevan Deltan mainostarra, mutta kyseinen firmahan liimaa sen jokaiseen myymäänsä autoon.
Avautumis -teippauksen alla näyttää olevan Deltan mainostarra, mutta kyseinen firmahan liimaa sen jokaiseen myymäänsä autoon.
Alfa Romeot: 159 3.2 V6 Q4, 75 2.0 (ex. 156 3.2 GTA, GT JTS, GTV V6, 156 Super SW, 156 V6, 75 2.0)
Jep, ei päätetä ei.samarai kirjoitti:Tota teippauksen lainmukaisuutta, kun ei Nerd0, CuoreV6 eikä samarai tule päättämään.
Tuo teippaus vaan kuullostaa ihan yhtä lainvastaiselta kuin teiniautoissa suositut "paskakottero" -takalasitarrat.
Mun mielestä omasta autostaan saa ihan julkisesti ilmaista mielipiteensä, ja tämä on vain yksi tapa muiden joukossa.
Alfa Romeot: 159 3.2 V6 Q4, 75 2.0 (ex. 156 3.2 GTA, GT JTS, GTV V6, 156 Super SW, 156 V6, 75 2.0)
Oiskohan siksi että tuo ei todellakaan edistä myyntiä Ja montakohan Kiaa myyvää liikettä on seinäjoella?
Vaikka tuossa ei suoraan ole mainittu liikettä. Mut ei tuo kyllä loppupeleissä kauheen hyvää kuvaa anna delta-auton toiminnasta kun asiakas joutuu tuollaiset teippaan autoon että jotain alkaa tapahtua.
Ois kyllä kiva olla mukana noissa delta-auto hommissa. Netin kautta saanut lukea niin paljon paskaa kyseisestä liikkeestä. Käsitelläänkö niitä yhtään mitenkään jossain kokouksissa?
Ois kyllä kiva olla mukana noissa delta-auto hommissa. Netin kautta saanut lukea niin paljon paskaa kyseisestä liikkeestä. Käsitelläänkö niitä yhtään mitenkään jossain kokouksissa?
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
näin, mutta kyllä ton yrittäjän olis ehdottomasti kannattanut tarkastuttaa toi auto ensin puolueettomalla tavarantarkastajalla, ja jos ei virheitä olisi edelleenkään korjattu tai purettu kauppaa tms., niin rupee vasta sen jälkeen keuhkoamaan. Nyt sillä ei ole periaatteessa muuta näyttöä kuin noi teippaukset ikkunassa. 
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Minun sympatiani ovat kyllä tuon teippaajan puolella. Laittomaksi homman tehnee se, katsotaanko teippaajan solvaavan autoaan vai sen myynyttä autoliikettä. Jos autoaan hluaa haukkua, sen varmaankin voi tehdä, mutta rivien välissä olevat asiat, jotka viittaavat autoliikkeeseen, kannattaa harkita tarkkaan.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
niin tossa taitaa olla kysymyksessä molemmat. Omat sympatiani olisi ton autoilijan puolella, jos tosta olisi tehty tavarantarkastus eikä homma olisi vieläkään edennyt. Sama jos tota yrittäjää vastaan joku asiakas rupee teippailemaan autoaan sen tekemistä susista ja ajelemaan ympäri Seinäjokea. Taitais jollain toisellakin alkaa hitsata.Pavlovits kirjoitti:Minun sympatiani ovat kyllä tuon teippaajan puolella. Laittomaksi homman tehnee se, katsotaanko teippaajan solvaavan autoaan vai sen myynyttä autoliikettä. Jos autoaan hluaa haukkua, sen varmaankin voi tehdä, mutta rivien välissä olevat asiat, jotka viittaavat autoliikkeeseen, kannattaa harkita tarkkaan.
Hohhoijaa, enpä olisi ikinä uskonut, että olen joskus puolustelemassa Delta-Autoa. Sinänsä tragikoomista, sen liikkeen ovia tuskin tulen koskaan avaamaan ennen kuin kyltti lähtee katolta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»