Tyhjäkäynti kateissa
Tyhjäkäynti kateissa
1600:nen mylly mihin vaihdettu 286 asteinen nokka ja viime yönä joku kävi varastamassa tyhjäkäynnin.Kannattaako edes yrittä vakio kaasarilla vai hetikö solexit vaan kehiin?Loppuu ideat/hermot.Tyhjäkäyntisuutin on suurennettu milliseksi mutta pakokaasumittari näyttää edelleen että laihana käy ja se tyhjäkäynti...APUA!!!!!
Re: Tyhjäkäynti kateissa
Onko seosruuvi sitten jo kokonaan auki?ladaani kirjoitti:1600:nen mylly mihin vaihdettu 286 asteinen nokka ja viime yönä joku kävi varastamassa tyhjäkäynnin.Kannattaako edes yrittä vakio kaasarilla vai hetikö solexit vaan kehiin?Loppuu ideat/hermot.Tyhjäkäyntisuutin on suurennettu milliseksi mutta pakokaasumittari näyttää edelleen että laihana käy ja se tyhjäkäynti...APUA!!!!!
Mulla oli joskus ajossa irronnut joku letku ja tyhjäkäynti katosi kokonaan, kaasulla piti pitää käynnissä. Kun letkun tyrkkäsi takaisin sinne minne kuuluikin niin johan löytyi taas se tasainen tyhjäkäyntikin.
Tuosta nokasta sen nyt ei ainakaan pitäisi johtua, ei ole kuitenkaan tolkuttoman jyrkkä vielä.
Tuosta nokasta sen nyt ei ainakaan pitäisi johtua, ei ole kuitenkaan tolkuttoman jyrkkä vielä.
.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Toissa aamuna ilmeni nappiksessa ongelma. Ei tahtonut pysyä käynnissä kuin pari sekunttia kerrallaan ja ryypyn kun laittoi päälle niin sammui kokonaan. Oli kyseinen laite kiukutellut toki aikaisemminkin mutta nyt teki täyden tenän. Tarpeeksi kun sai starttailtua ja käyteltyä pienissä pätkissä niin moottorin lämmettyä alkoi jo käydä tyhjäkäyntiä. Ryypyn jos veti tai painoi kaasua niin sammui välittömästi. Moottorin lämmettyä kunnolla rupesi toimimaan normaalisti. Kaasutinvialtahan tuo vaikutti ja niin se olikin. Eli kakkaa ja vettä kohokammiossa. Jäätyessään vesi tukki suuttimet ja lämmettyään suli ja polttoaine pääsi taas virtaamaan. Autosta ei muuten löytynyt minkäänlaista polttoainesuodatinta joten sellainen täytyi asentaa. Asiasta toiseen. Löysin sattumalta vanhasta 70 luvun ladasta(tuhottu valitettavasti jääratakäytössä)kaasuttimen, jossa on väkisin aukeava toisiokurkku ja kumpikin kurkku samankokoinen?? Yleensä olen tottunut näkemään kyseisissä laitteissa erikokoiset kurkut. Täytyypi joskus ensi vuonna kokeilla miten kyseinen kaasutin toimii ladassani. Uskon ettei tuota pettymystä, koska oli kovin yksinkertaisen näköinen laite.