Tyhjäkäynti kateissa

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ladaani

Tyhjäkäynti kateissa

Viesti Kirjoittaja ladaani »

1600:nen mylly mihin vaihdettu 286 asteinen nokka ja viime yönä joku kävi varastamassa tyhjäkäynnin.Kannattaako edes yrittä vakio kaasarilla vai hetikö solexit vaan kehiin?Loppuu ideat/hermot.Tyhjäkäyntisuutin on suurennettu milliseksi mutta pakokaasumittari näyttää edelleen että laihana käy ja se tyhjäkäynti...APUA!!!!!
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

jos seos laihalla niin isompaa suutinta
ja tyhjäkäyntikierrosluku pitää nostaa tuonne 950 r/min tuntumaan
olethan tarkistanut ettei ilmavuotoja missään??
ladaani

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Ei ainakaan imusarjan juuresta vuotanut ja kaasarin kiristin.Niitä suuttimia mäkin epäilen.
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhjäkäynti kateissa

Viesti Kirjoittaja micco »

ladaani kirjoitti:1600:nen mylly mihin vaihdettu 286 asteinen nokka ja viime yönä joku kävi varastamassa tyhjäkäynnin.Kannattaako edes yrittä vakio kaasarilla vai hetikö solexit vaan kehiin?Loppuu ideat/hermot.Tyhjäkäyntisuutin on suurennettu milliseksi mutta pakokaasumittari näyttää edelleen että laihana käy ja se tyhjäkäynti...APUA!!!!!
Onko seosruuvi sitten jo kokonaan auki?
ladaani

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Meinas tippua lattialle!
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Ei ny luulis että se moottori mitään hirveitä määriä bensaa tarvii. Olisikohan tyhjäkäyntipiiri tukossa tai sitten mylly saa jo liikaa keittoa...
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Mulla oli joskus ajossa irronnut joku letku ja tyhjäkäynti katosi kokonaan, kaasulla piti pitää käynnissä. Kun letkun tyrkkäsi takaisin sinne minne kuuluikin niin johan löytyi taas se tasainen tyhjäkäyntikin.

Tuosta nokasta sen nyt ei ainakaan pitäisi johtua, ei ole kuitenkaan tolkuttoman jyrkkä vielä.
.
ladaani

Viesti Kirjoittaja ladaani »

Kyllä kaikki letkut on kiinni.Oliskohan kaasarin perushuolto nyt paikallaan ja uusi yritys paremmalla onnella?
kurppa81

Viesti Kirjoittaja kurppa81 »

ruuvaa se seosruuvi että se on noin 2 kierrosta auki ja tarkasta sytytys...tai sit on tukossa jokin kanava...
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

itsekkin temuilin vastaavan nokan kanssa ja jonkin aikaa kokeilein eri kaasuttimia säätöihin.. mutta vasta tuplien kanssa huomas nokan hyödyn sitä ennen viri nokan huomas lähinnä bensan kulutuksena ja epämääräissenä tyhjäkäyntinä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
M.S.H

Viesti Kirjoittaja M.S.H »

Toissa aamuna ilmeni nappiksessa ongelma. Ei tahtonut pysyä käynnissä kuin pari sekunttia kerrallaan ja ryypyn kun laittoi päälle niin sammui kokonaan. Oli kyseinen laite kiukutellut toki aikaisemminkin mutta nyt teki täyden tenän. Tarpeeksi kun sai starttailtua ja käyteltyä pienissä pätkissä niin moottorin lämmettyä alkoi jo käydä tyhjäkäyntiä. Ryypyn jos veti tai painoi kaasua niin sammui välittömästi. Moottorin lämmettyä kunnolla rupesi toimimaan normaalisti. Kaasutinvialtahan tuo vaikutti ja niin se olikin. Eli kakkaa ja vettä kohokammiossa. Jäätyessään vesi tukki suuttimet ja lämmettyään suli ja polttoaine pääsi taas virtaamaan. Autosta ei muuten löytynyt minkäänlaista polttoainesuodatinta joten sellainen täytyi asentaa. Asiasta toiseen. Löysin sattumalta vanhasta 70 luvun ladasta(tuhottu valitettavasti jääratakäytössä)kaasuttimen, jossa on väkisin aukeava toisiokurkku ja kumpikin kurkku samankokoinen?? Yleensä olen tottunut näkemään kyseisissä laitteissa erikokoiset kurkut. Täytyypi joskus ensi vuonna kokeilla miten kyseinen kaasutin toimii ladassani. Uskon ettei tuota pettymystä, koska oli kovin yksinkertaisen näköinen laite.
Vastaa Viestiin