Wanha kaasutin uudempaan Ladaan
Wanha kaasutin uudempaan Ladaan
Sopiiko 74-vuoden 1500s-mallin kaasari 94-vuoden 1500-takavetoladaan? Solenoidiviat ja muut aksteks-ämpyilyt kyrsii, joten olen aikeissa karsia kattipaskat autostani seuraavaan katsastukseen saakka ja korvata ne ikiaikaisilla käsiryyppyratkaisuilla.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Tietysti kattipönttökin pois. vuoden päästä kun taas katsastuksen aika koittaa, vaihtelen rutinoituneesti akstekin pönttöineen takasin.
Kiitoksia neuvoista.
Mielenkiintoista muuten:
...olen nyt neljä kertaa katsastanut kattiladani. Kolmena ekana vuonna päästöt ovat olleet ihan hilkulla läpi, mutta nyt meni kirkkaasti alle raja-arvojen, vaikka autosta on tullut ihan hirveä ajettava. Nykii ja öhkii jos vähänkin pintakaasua raskaammin poljinta käyttelee, ja toisaalta nykii jos hiuksenhienosti rullailla koittaa. tasaisesti ajaminen on melkoista kirurgintarkkuutta vaativaa puuhaa. Liekö seossuhteet liian laimeat, koska kulutus on pysynyt noin 8ltr/100km:lla.
...Oli savupäästöt kohdillaan vaikka viime kesänä ajelin 2kk (oli vähän kiireitä- ei ehtinyt korjaamaan) tyhjäkäyntisolenoidi rikki. itse asiassa koko solenoidi oli irti ja pelkkä tulppa siinä tilalla. Kävi pirun hyvin tyhjäkäyntiä ja kulkikin mukavasti jos ei "pieniin" nykäyksiin varsinkin 4-vaihteelta viitoselle vaihdettaessa kiinnittänyt huomiota.
Olikohan katsastusäijä ihan selvä??? Vai olinkohan Ladoineni vaan niin säälittävä tapaus, että pakko antaa leima? Edes yhtään välttävän kuntoista iskaria ei autossani ole (yksi niistä meni poikki 2pv leiman jälk... ja loput antavat heijata jumalattomasti)... Ja jarrut puoltavat... ja pakoputki on ihan seula (mitä tosin yritin paikkailla wurthin tahnalla... outoa, sillä kattiauton putkireiät sotkevat savuanalyysituloksen koska liikaa happea pääsee pakokaasuihin. Tämänkin pitäisi testissä näkyä)... ja öljyvuotoja esiintyy siellä sun täällä (mm.takamurikka vuotaa stefoistaan tasaisesti takajarruihin)... ja yleisesti kuuluu kaiken maailman kolinoita joka puolelta...
Kiitoksia neuvoista.
Mielenkiintoista muuten:
...olen nyt neljä kertaa katsastanut kattiladani. Kolmena ekana vuonna päästöt ovat olleet ihan hilkulla läpi, mutta nyt meni kirkkaasti alle raja-arvojen, vaikka autosta on tullut ihan hirveä ajettava. Nykii ja öhkii jos vähänkin pintakaasua raskaammin poljinta käyttelee, ja toisaalta nykii jos hiuksenhienosti rullailla koittaa. tasaisesti ajaminen on melkoista kirurgintarkkuutta vaativaa puuhaa. Liekö seossuhteet liian laimeat, koska kulutus on pysynyt noin 8ltr/100km:lla.
...Oli savupäästöt kohdillaan vaikka viime kesänä ajelin 2kk (oli vähän kiireitä- ei ehtinyt korjaamaan) tyhjäkäyntisolenoidi rikki. itse asiassa koko solenoidi oli irti ja pelkkä tulppa siinä tilalla. Kävi pirun hyvin tyhjäkäyntiä ja kulkikin mukavasti jos ei "pieniin" nykäyksiin varsinkin 4-vaihteelta viitoselle vaihdettaessa kiinnittänyt huomiota.

Heitämpä nyt vähä kapuloita rattaisiin miksi se katti täytys ottaa pois
vaikka laittas sen tavallisen kaasuttimen? kertokaas viisaammat.
tehtiinhän ne ensimmäiset kat autot että ei ollut säädelty järjestelmä
eihän se rikki mene kun on seokset kohillaan ja kyllähän se toimii
vaikka ei ole lambdaa ym. värkkejä. Ja voihan olla paremmat arvot
kuin axteekilla.
vaikka laittas sen tavallisen kaasuttimen? kertokaas viisaammat.
tehtiinhän ne ensimmäiset kat autot että ei ollut säädelty järjestelmä
eihän se rikki mene kun on seokset kohillaan ja kyllähän se toimii
vaikka ei ole lambdaa ym. värkkejä. Ja voihan olla paremmat arvot
kuin axteekilla.
99
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
katti vehkeiden Solexissa menee kaasuvivusto toiselle puolella kaasaria, joten vivuston joutuu vaihtamaan, lisäksi vanhoissa kaasuttimissa ei ole alipainereikää virranjakajan alipainesäätimelle, joten kattiladan kärjetön jakaja ei kai toimisi. Helpoimmalla kait pääsisi jos joku hommaa venäjältä edulisesti vastaavanlaisen korkeapäästöisen solexin eli 21053-1107010, kokemusten perusteella siellä ei uusi kaasutin maksa kuin noin 50 euroa.
Re: hmm
Lada-Jussi kirjoitti:katti vehkeiden Solexissa menee kaasuvivusto toiselle puolella kaasaria, joten vivuston joutuu vaihtamaan, lisäksi vanhoissa kaasuttimissa ei ole alipainereikää virranjakajan alipainesäätimelle,
Alipaineen saa imusarjasta kärjettömään jakajaan toimii myös paremmin kun vetää ennakon pienemmillä kierroksilla:)
joten kattiladan kärjetön jakaja ei kai toimisi. Helpoimmalla kait pääsisi jos joku hommaa venäjältä edulisesti vastaavanlaisen korkeapäästöisen solexin eli 21053-1107010, kokemusten perusteella siellä ei uusi kaasutin maksa kuin noin 50 euroa.
Rahalla saa ja Nivalla pääsee