ratit ja vanteet eli..

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

ratit ja vanteet eli..

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

mistä autoista käy ratit ja vanteet ladaan..onko nappiksessa samat kuin samarassa? :lol:
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

samaran ratti ei taida käydä.
ainakin fiatin,lancian,seatin,alfan ja japsi autojen 4x100 jakoset sopii.
jotkut etuveto opelien vanteet käy myös.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
jta
Viestit: 4447
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Mutta edelleenkäänhän ei ole sitten suositeltavaa vaihtaa väärän pulttijaon omaavia vanteita autoon.
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

käykö toyotan vanteet? :shock:
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

jta kirjoitti:Mutta edelleenkäänhän ei ole sitten suositeltavaa vaihtaa väärän pulttijaon omaavia vanteita autoon.
nii en sitten tiedä. eipä siinä kyllä mitään käytännön eroa ole vaikka 100 jakoa käyttää..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

iigorr kirjoitti:
jta kirjoitti:Mutta edelleenkäänhän ei ole sitten suositeltavaa vaihtaa väärän pulttijaon omaavia vanteita autoon.
nii en sitten tiedä. eipä siinä kyllä mitään käytännön eroa ole vaikka 100 jakoa käyttää..
tästä on moneen kertaan väänetty kättä tällä foorumilla, itsekkään en kyllä ymmärrä miksei 4x100 vanteita vois käytää hyvin ovat pysyneet, eivät ole ravistaneet aj putiti ollu suoria ajokauden jälkeen
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo ja lisäksi on tärkeetä että vanteissa on oikea ET niin ei ajo-ominaisuudet kärsi. lisäksi tietysti vanteen oikea tyyppi on tärkeää että auto on orkkis.

Mun Samara Sedan taitaa olla tuunattu 110:n 13 tuuman vanteella?

http://personal.inet.fi/koti/lada-farmi ... 993_01.jpg

ainakin 14 tuuman vanteissa on eri ET kuin Samarassa, olisiko siis noissakin? kun ei sitä ole merkitty tuohon mitenkään.

kertauksena ja tarkastuksena Ladan orkkis ET:t
takaveto 13" ET35
samara 13" ET40
110 14" ET35
110 13" ET??

korjatkaa virheet!?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jartsa 67

Viesti Kirjoittaja Jartsa 67 »

Mikäs on muuten Samaran pulttijako ?
Larzan

Viesti Kirjoittaja Larzan »

Eikö se oo sama 4x98 kuin takapotkuissakin
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Larzan kirjoitti:Eikö se oo sama 4x98 kuin takapotkuissakin
Sehän se.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10538
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

4x98 on ladojen eli autojen pulttijäko
4x100 on peräkärryjen ja edelleen ihmettelen miksi noita peräkärryn vanteita pitäisi ladaan laittaa
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

pressa kirjoitti:4x98 on ladojen eli autojen pulttijäko
4x100 on peräkärryjen ja edelleen ihmettelen miksi noita peräkärryn vanteita pitäisi ladaan laittaa
Koska edelleenkin satasen jaolla olevista vanteista löytyy tarjontaa/valikoimaa ihan eritavalla kuin ysikasin jaolla olevista.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

4x100 on peräkärryjen ja edelleen ihmettelen miksi noita peräkärryn vanteita pitäisi ladaan laittaa
peräkärryjen? :shock: mun mielestä todella monissa autoissa on tuo jako esim. E30:nen Bemu, Toyota, Opel ja muita.. Ja satasen jaolla on saatavilla paljon enemmän aluja ja muita kuin tuolla ysikasilla. Tai ainakin satasella saa nätempiä vanteita kuin ysikasilla.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

RussianTUNER kirjoitti:
4x100 on peräkärryjen ja edelleen ihmettelen miksi noita peräkärryn vanteita pitäisi ladaan laittaa
peräkärryjen? :shock: mun mielestä todella monissa autoissa on tuo jako esim. E30:nen Bemu, Toyota, Opel ja muita.. Ja satasen jaolla on saatavilla paljon enemmän aluja ja muita kuin tuolla ysikasilla. Tai ainakin satasella saa nätempiä vanteita kuin ysikasilla.

Ei niin tosissaan peräkärryjen :P
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

RussianTUNER kirjoitti:
4x100 on peräkärryjen ja edelleen ihmettelen miksi noita peräkärryn vanteita pitäisi ladaan laittaa
peräkärryjen? :shock: mun mielestä todella monissa autoissa on tuo jako esim. E30:nen Bemu, Toyota, Opel ja muita.. Ja satasen jaolla on saatavilla paljon enemmän aluja ja muita kuin tuolla ysikasilla. Tai ainakin satasella saa nätempiä vanteita kuin ysikasilla.
eikös noi tossa luetellut olekin enempi peräkärryjä, muutamia kertoja olen ladalla hinaillut monta kertaa kalliimpaa Opelia ja peräkärrythän yleensä onkin ladaa kalliimpia :wink: tää on vähä niiku vitsi ja varmaa pressakin sitä tarkoitti niin, tää on kuitenkin Lada foorumi :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin