Kaupunkilaisen valinta - Samara City 1100

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Kaupunkilaisen valinta - Samara City 1100

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Niinpä, eli kauan kaupiteltu City-Samara päätyikin sitten miulle. Kävi nimittäin niin, että kun kattelin kuinka nopeasti Noose hankkiutui omasta lahja-asteekista eroon, niin päätinpä sitten kokeilla itsekkin. Hintaa riittävästi ja nettiautoon. Hups, Asteekki oli myyty 18 tunnissa, ja kyllä sitä kysyttiin. Loppujen lopuksi oli kolme ihmistä jonossa eli jollei eka katsoja olisi ottanut niin oli vielä kaksi varalla... No, eka sen vei heti 2 min katsomisen jälkeen.

Niin, aikoinani Lada-harrastusta (vai pitäisikö sanoa Lada harrastusta) aloittaessani tuumin, että katti-ladoista ja samaroista pysyn sitten erossa. No, tulos on tässä. Kun lipsuu kerran, tekee sen toistekin. Ja kun kerran tuo Asteekin myyntikokeilu onnistui, niin piti sitten ostaa sellainen jota ei ihan heti saa myydyksi :lol: :lol: :lol:

Kun alkoi parin tunnin Asteekin myynnin jälkeen näyttää siltä, että se tosiaan viedään käsistä, niin otin sitten yhteyttä kaveriini joka myi Sammya ja kysyi että mikähän olisi toveri-tarjous. Ja kun Asteekki saatiin myytyä, niin kävin sitten samoin tein hakemassa Sammyn pois, että olisi joku auto millä jouluna ajella, kun Mersu on pitemmässä huoltoremontissa...

Että tämmöinen. Laitoin ne myyntikuvat tänne linkkeinä niin pääsette ihastelemaan upeaa "city-sputnikkia"

Kuva

Oikea kylki
Kuten kuvasta näkyy, ovat valtaisat downforcet vääntäneet Sammyn takasiiven jo mutkalle
Vasen kylki
Ohjaamo, jossa lähes Recaron veroiset ergo-istuimet :lol:
Vasemmalta etuviistosta
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hieno ratkaisu Vanja. Itse en miettisi hetkeäkään kumman valitsisin käyttöautoksi Kantillisen Katin vai katittoman Samaran. Sanon vaan, että nyt se auton "turha rassaus" loppui ja voit keskittyä tärkeämpiin tehtäviin (esim. jää aikaa enemmän Ladafoorumille). 8) Samara on Auto. :wink: :D
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä jo noita avatareja ehin kattelee ja tiesin mistä on kyse, oikein hyvä ratkaisu, Samara se on aito Lada.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

No, ei tää kyllä Ladalta tunnu vaan sarvis-pulkalta oikeaan Ladaan nähden, on myovia muovia muovia, mutta kyllähän tuolla ajaa. Tässä on alla dunlopin nastarenkaat, jota pitävät yllättävän ärhäkästi, kesäkiekot näytti olleen Good yearit. Radio on aito kiikkarimalli, josta on vaikeaa saada asemaa kuulumaan kunnolla, mutta asiansa ajaa. Tarvis pissapojan säiliön tähän tai hyvän neuvon millä saa paikattua pitävästi.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Mikkoo
Viestit: 300
Liittynyt: 16.10.2005 13:19
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Mitäs tommonen kuluttaa? Luulis, ettei noilla moottorin tilavuuksilla hirveitä voi viedä. :roll:
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

:lol: :lol: :lol: ,noin sitä pitää vanja. :lol: ,muistan kyllä kun tehtiin ekaa kertaa keskenämme nappikauppaa kun sä kauhistelit kun kerroin ostavani samaran. :lol: :lol: ,ei vaan kyllä mun mielestä samara hakkaa mennen tullen takavedon kaikessa muussa paitsi liukkailla leikkiessä. 8) jatoi samara kyllä kiinnosti/kiinnostaa minua edelleen,ei vaan näin joulun alla ollu rahaa sijoitella,mutta ilmoittelet varmaan kun laitat myyntiin. :roll:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Onnea vaan Vanja ! Helsinki City Boy :wink: Saranan hankkimisen johdosta ja reilusti huolettomia kilometrejä :!:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

jasu35 kirjoitti:mutta ilmoittelet varmaan kun laitat myyntiin. :roll:
No, sä oot eka jolle tuun ilmoittaan sitten kun pitää tuosta eroon päästä :wink:

Vaihdekeppi tossa tuntuu olevan tosi lyhyt eikä toimi niin täsmällisesti kuin takapotkuissa, mutta kyllähän tuolle menee eteenpäin. :D

Kulutusta ruvetaan mittailemaan jossain vaiheessa kun saa tankin täyteen.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tänään iltapäivällä testattu kylmäkäynnistys. Käynnistyi justiinsa niin kuin kaasari-Ladan pitääkin ja kävi nätisti auton harjauksen ajan. Lämpeni tosi nopeasti ja pelasi hyvin. Vas. etujarrussa kuuluu jotain ajoittaista kahinaa, täytyy tarkistaa mikä siellä ääntää. Huomenna tankki täyteen ja reissuun, niin pääsee tarkkailemaan kulutusta. :D
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tuli käytyä lasten kanssa Lohjalla. Sellainen 80 km/h matkanopeus on helppo ylläpitää, mutta 100 km/h jos halusi niin täytyi jo hieman ajatuksella painaa pedaalia. Ylämäet on aika kauhistus, varsinkin jos on pitkä ja loiva, mutta jollei ole kiire niin leppoisasti näyttää kuitenkin taival taittuvan.

Penkit ovat tosi hyvät, ei käynyt yhtään matka puuduttamaan, jotta olisi sitä pitempäänkin ajanut.

Tuntuu että tuo kaasupoljin on hieman jäykkä, välillä tuntuu että saa oikein kunnolla painaa... ei tunnu lainkaan niin herkältä kuin takapotkussa. Asiaa kun en ole aiemmin tutkinut tai siis en ole ehtinyt tutkimaan, niin onko tuon Samaran kaasu nyt sitten vaijerilla vai vivustolla? Täytysi yrittää hieman saada sitä kevyemmäksi...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

Kaasarissa on jousi vaijerille, joka on voitu vaihtaa jäykemmäksi, kun tuntuvat vähän katoilevan ne "löysemmät". Meillä parani veto kun laittoi 1.5l koneen Cityn oman laatikon jatkeeksi ja kulutus pieneni. Nyt kiihtyy paremmin kuin tuo uudempi vm-02 Samara.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Aha, täytyy hommata vähän löysempi jousi kunnon silmukkapäillä tms. niin ei katoa mutta tulisi herkempi pedaali... (ja kiitos mustanaamiotakin nopeammasta vastauksesta :wink: )
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tsekkasin kaasuvaijerin jousen, eikä kyllä vaikuttanut kovin jäykältä. Ettei olisi vaijeri vaan rasvauksen tarpeessa? No, ehkäpä tuossa viikonloppuna tulee otettua se irti ja rasvattua kunnolla.

Yritin myös paikata pissapojan säiliötä, siltä varalta että Team P.A Racingin lähettämän säiliön matka keski-suomesta Keravalle kestää. Kontaktiliima, silikonitahna ja roudariteippi systeemi ei pitänyt sitten yhtään paremmin kuin edellisen omistajan sikaflex-paikkaus... :? No, ei voi mitään...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Samara City 1100 kulutuslukemista kiinnostuneille.

Tapaninpäivänä kävin tankkaamassa tankin täyteen ja nyt aamuyöllä töistä tullessa, kun kävin taas tankilla, oli takana 343 km sekalaista ajoa. Näppituntumalla laskettuna 3/4-ajosta oli matka-ajoa maantiellä ja 1/4-ajosta kaupungissa. Vedin tankin täyteen ja laskin kulutuksen ja tulos oli n. 8,2 ltr/100km eli aika tasan 2 ltr/100km vähemmän kuin 1500 Asteekillani oli.

Ei huono talvirenkailla talviaikaan, kesällä kulutus pudonnee varmaan litran verran...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei toi kulutus mikää paha ole, samanlaisessa ajossa ja samalla mittausmenetelmällä itellä menee ruiskusamaralla 7,8-8 litraa/100 km, kesällä litran vähemmän. Pelkässä kaupunkiajossa mahtaako toi kulutus olla City arvonimen luokkaa?

Ite ihmettelin Samaran yli 8 litraan noussutta kulutusta, mutta sitten tarkistin rengaspaineet 0,5 baaria puuttu joka renkaasta, nyt tuntuisi menevän taas paljon mukavammin, pakkanenko noita renkaita oli tyhjentänyt ja ehkä kovat pakkaset nosti kulutustakin vähän.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin