Olen kuullut juttua kun ladasta madaltaa takapäätä niin tulee parempi ajaa Tai yleensäkin vanhoissa autoissa.. Aattelin jos ostais motonetistä madallus jouset taakse (~4e/kpl ) et onko jutussa mitään perää...
mortteli kirjoitti:Olen kuullut juttua kun ladasta madaltaa takapäätä niin tulee parempi ajaa Tai yleensäkin vanhoissa autoissa.. Aattelin jos ostais motonetistä madallus jouset taakse (~4e/kpl ) et onko jutussa mitään perää...
Muuten noi motonetin "madallusjouset" ei oo mitään jousia, vaan siinä on semmonen pultilla kiristettävä systeemi mikä painaa jousen kasaan parin kierroksen verran.. Ei oo tarkotettu tieliikenteeseen
Ladan korihan on lisenssi 124, mutta ladaa korotettiin neuvostoliiton teiden takia jotain 30-50mm. Takapään geometria paranee hieman madalluksella, eli pitoa löytyy enemmän. Etu kadotetaan taas jos liikaa madalletaan.
Raskaalla autolla on ikävempi hallita luisuja. Hyvä vertaus on henkilöauto - pakettiauto - kuorma-auto. Tietysti jos aina ajaa kovin rauhallisesti ja hyvä etenemiskyky on tärkeä niin painoja vain kontin pohjalle mielensä mukaan.
Liika paino paksissa aiheuttaa sen, että Lata muuttuu ilkeän aliohjaavaksi. Jos sen saa sladiin, niin se menee ku väärinpäin heitetty vasara. Laiska sladi jota on vaikea korjata. Tietenkin jos on huonot renkaat niin ilman muuta jonkinverran painoa konttiin, niin ei juutu ihan joka ylämäkeen
Helposti huomasi tuon eron kun paino väheni 70 kg--> 10 kg
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.