Takapää alemmaksi

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
mortteli

Takapää alemmaksi

Viesti Kirjoittaja mortteli »

Olen kuullut juttua kun ladasta madaltaa takapäätä niin tulee parempi ajaa
:?: Tai yleensäkin vanhoissa autoissa.. Aattelin jos ostais motonetistä madallus jouset taakse (~4e/kpl :lol: ) et onko jutussa mitään perää... :roll:
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Ei mitään madallusjousia, laitat 4x 50 kilon sementti säkkiä paksiin. Jo mataloituu, eikä lähde talvella helposti lapasesta :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Re: Takapää alemmaksi

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

mortteli kirjoitti:Olen kuullut juttua kun ladasta madaltaa takapäätä niin tulee parempi ajaa
:?: Tai yleensäkin vanhoissa autoissa.. Aattelin jos ostais motonetistä madallus jouset taakse (~4e/kpl :lol: ) et onko jutussa mitään perää... :roll:


Muuten noi motonetin "madallusjouset" ei oo mitään jousia, vaan siinä on semmonen pultilla kiristettävä systeemi mikä painaa jousen kasaan parin kierroksen verran.. Ei oo tarkotettu tieliikenteeseen :!:
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ladan korihan on lisenssi 124, mutta ladaa korotettiin neuvostoliiton teiden takia jotain 30-50mm. Takapään geometria paranee hieman madalluksella, eli pitoa löytyy enemmän. Etu kadotetaan taas jos liikaa madalletaan.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
sinihelmi
Viestit: 338
Liittynyt: 3.11.2005 19:24
Paikkakunta: blues city jäke

Viesti Kirjoittaja sinihelmi »

:shock: lada muutenkin venka auto ja talvella lähtee helposti sladiin hiekka säkkiä takapaksiin
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Lisäpaino perässä taitanee ennemminkin saada perän vieläkin herkemmin mutkassa sivuun? Tai ainakin sen saaminen takaisin hallintaan vaikeutuu?

Liikkeellelähtö tietysti helpottuu...
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Raskaalla autolla on ikävempi hallita luisuja. Hyvä vertaus on henkilöauto - pakettiauto - kuorma-auto. Tietysti jos aina ajaa kovin rauhallisesti ja hyvä etenemiskyky on tärkeä niin painoja vain kontin pohjalle mielensä mukaan.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Liika paino paksissa aiheuttaa sen, että Lata muuttuu ilkeän aliohjaavaksi. Jos sen saa sladiin, niin se menee ku väärinpäin heitetty vasara. Laiska sladi jota on vaikea korjata. Tietenkin jos on huonot renkaat niin ilman muuta jonkinverran painoa konttiin, niin ei juutu ihan joka ylämäkeen :lol:

Helposti huomasi tuon eron kun paino väheni 70 kg--> 10 kg :o
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin