Jakopään ketjun kuvia ??
Jakopään ketjun kuvia ??
Elikkä oisko kellään ladan ketju jakopäästä kuvia ??
Jotain huolto kuvia/ ohjeita lähinä ajattelin
Jotain huolto kuvia/ ohjeita lähinä ajattelin
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
R.I.P Lada 2104 1700i -96
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Ja tässä tämmöinen:
http://img311.imageshack.us/img311/5893/21060473cg.jpg
http://img311.imageshack.us/img311/5893/21060473cg.jpg
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Minkähän näköinen homma noiden ketjun kiristimien vaihto...lueskelin vanhalta Ladapoortilta noita ohjeita. Eipä tuo kovin vaikealta vaikuta
Nuo laahaimet on kyllä syytä vaihtaa joskus lähiaikoina. Ketjua ei saa enää edes noilla vippaskonsteillakaan kireäksi. Tyhjäkäynnillä kun kevyesti kaasuttelee ja kuuntelee myllyä, niin ketjusta lähtevä ääni on suhteellisen hirveä. Ketju suorastaan karjahtelee, ja kuulee selvästi miten se resonoi löysyyttään
Kovempaa kiihdytettäessä ketju pitää sellasta ääntä, että pelkää myllyn tulevan syliin justiinsa.
No osat ei paljoa maksaisi...kattoo nyt josko vaikka joululomalla yrittäisi jotain...ehkäpä.
Kokemuksia saa kertoa mielellään...

Nuo laahaimet on kyllä syytä vaihtaa joskus lähiaikoina. Ketjua ei saa enää edes noilla vippaskonsteillakaan kireäksi. Tyhjäkäynnillä kun kevyesti kaasuttelee ja kuuntelee myllyä, niin ketjusta lähtevä ääni on suhteellisen hirveä. Ketju suorastaan karjahtelee, ja kuulee selvästi miten se resonoi löysyyttään

No osat ei paljoa maksaisi...kattoo nyt josko vaikka joululomalla yrittäisi jotain...ehkäpä.
Kokemuksia saa kertoa mielellään...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kannattaa muuten tehdä jotain tai saattaa olla jo myöhäistä sen kannen liipottimen kanssa... Se kun tuppaa murtumaan kinnityksistään ja sitten se tippuu tuonne apuakselin rattaan päälle (jää siihen hyppimään kun rako pienempi). Sen jälkeen kun ajetaan vielä löysällä ketjulla niin kanteen tulee kunnon kolot ja uutta liipotinta ei saakaan sinne enää hyvin kiinni. No tuon voipi varmaan korvata jollain muovinpalalla jonka ruuvaa tuohon kanteen suoraa läpi...Jokari_ kirjoitti:Minkähän näköinen homma noiden ketjun kiristimien vaihto...lueskelin vanhalta Ladapoortilta noita ohjeita. Eipä tuo kovin vaikealta vaikuta![]()
Nuo laahaimet on kyllä syytä vaihtaa joskus lähiaikoina. Ketjua ei saa enää edes noilla vippaskonsteillakaan kireäksi. Tyhjäkäynnillä kun kevyesti kaasuttelee ja kuuntelee myllyä, niin ketjusta lähtevä ääni on suhteellisen hirveä. Ketju suorastaan karjahtelee, ja kuulee selvästi miten se resonoi löysyyttäänKovempaa kiihdytettäessä ketju pitää sellasta ääntä, että pelkää myllyn tulevan syliin justiinsa.
No osat ei paljoa maksaisi...kattoo nyt josko vaikka joululomalla yrittäisi jotain...ehkäpä.
Kokemuksia saa kertoa mielellään...
Tämä siis sillä kokemuksella mitä noita koneita olen purkanut osiksi = melko monta...

Kiristymättömyys voi johtua myös sellaisesta hommasta ettei tuo laahain liiku jousivoimalla tuossa tapissaan, mikä johtuu siitä että ajettu huonoilla öljyillä ja tuo pultti jumissa laahaimeen (monessa purkamassani 1200 koneessa). Voi auttaa jos ottaa tuon kiristin palikan irti ja lyö tapilla sitä laahainta ja sitten koittaa samalla toimiiko toi kiristin oikein ennekuin lykkää sen takaisin...
124/2101 practical beauty
Vaihdoin veljen kanssa viime talvena 2105 1200s:n ensin olin purkanut edellisenä päivänä kaikki tarvittavat tieltä syyläri jne, valosassa alotettiin ja lopeteltiin pimeellä/hämärässä ulkona pienessä lumisateessa 500w:tin halogeenin kanssa ja vaihto onnistu tosi hyvin.
Ei oo vaihdon jälkeen kilkattanu.
Vaihdetut osat oli ketju, kiristimet, laahaimet.

Ei oo vaihdon jälkeen kilkattanu.
Vaihdetut osat oli ketju, kiristimet, laahaimet.

Homma ei paha ole.Aikaa menee,mutta onnistuu kyl helposti.Teppo selosti aika tarkkaan homman tuolla "Ladapoortilla".Että siitä vaan.Ja pistä vähän tiivistesilikonia,kun laitat Jakopäänkopan takas.Vallankin sinne alas,mistä se on öljypohjassa kii.Jokari_ kirjoitti:Minkähän näköinen homma noiden ketjun kiristimien vaihto...lueskelin vanhalta Ladapoortilta noita ohjeita. Eipä tuo kovin vaikealta vaikuta![]()
Kokemuksia saa kertoa mielellään...
Taidanpa nykästä tuon kiristinpalikan huomenissa irti ja koittaa naputella sitä laahainkenkää. Koneella on ilmeisesti ajeltu paskoilla öljyillä ainakin kahden edellisen omistajan verran. Enempää en tiedä. Mutta jos nuo on alkuperäset laahaimet (100% varmuudella on) niin kyllähän tuo 163 tkm syö ne ihan loppuun.arpati kirjoitti:Kannattaa muuten tehdä jotain tai saattaa olla jo myöhäistä sen kannen liipottimen kanssa... Se kun tuppaa murtumaan kinnityksistään ja sitten se tippuu tuonne apuakselin rattaan päälle (jää siihen hyppimään kun rako pienempi). Sen jälkeen kun ajetaan vielä löysällä ketjulla niin kanteen tulee kunnon kolot ja uutta liipotinta ei saakaan sinne enää hyvin kiinni. No tuon voipi varmaan korvata jollain muovinpalalla jonka ruuvaa tuohon kanteen suoraa läpi...Jokari_ kirjoitti:Minkähän näköinen homma noiden ketjun kiristimien vaihto...lueskelin vanhalta Ladapoortilta noita ohjeita. Eipä tuo kovin vaikealta vaikuta![]()
Nuo laahaimet on kyllä syytä vaihtaa joskus lähiaikoina. Ketjua ei saa enää edes noilla vippaskonsteillakaan kireäksi. Tyhjäkäynnillä kun kevyesti kaasuttelee ja kuuntelee myllyä, niin ketjusta lähtevä ääni on suhteellisen hirveä. Ketju suorastaan karjahtelee, ja kuulee selvästi miten se resonoi löysyyttäänKovempaa kiihdytettäessä ketju pitää sellasta ääntä, että pelkää myllyn tulevan syliin justiinsa.
No osat ei paljoa maksaisi...kattoo nyt josko vaikka joululomalla yrittäisi jotain...ehkäpä.
Kokemuksia saa kertoa mielellään...
Tämä siis sillä kokemuksella mitä noita koneita olen purkanut osiksi = melko monta...
![]()
Kiristymättömyys voi johtua myös sellaisesta hommasta ettei tuo laahain liiku jousivoimalla tuossa tapissaan, mikä johtuu siitä että ajettu huonoilla öljyillä ja tuo pultti jumissa laahaimeen (monessa purkamassani 1200 koneessa). Voi auttaa jos ottaa tuon kiristin palikan irti ja lyö tapilla sitä laahainta ja sitten koittaa samalla toimiiko toi kiristin oikein ennekuin lykkää sen takaisin...
Kiristimet vois koittaa tosiaan vaihtaa joululomalla, mutta kettinkiä en käy edes yrittämään. Ketjuhan kestää myllyn eliniän.
Tuli taas ehkä vähän liioiteltua tuon äänen määrän kanssa, ei se niiiiin hirveää ääntä pidä kuin tekstistä saa käsityksen. Kyllä tuon ketjun saa paljon löysemmällekin, kun säätää sopivasti sen kiristimen kanssa. Silloin se vasta hirveää meteliä pitääkin.
Mutta kyllä se ketju siellä pärähtelee nytkin, se on tosiasia

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kumma ettei veljet ole tohon laahaimen ja kiristäjän kohdalle laittaneet alkujaan jo rullia.Meinaan vaan että perk...sti täytyy ton liukupinnan kestää,eikä silti syö ketjua.
Muutamia tuhansia kilsoja Nivalla ajoin sen jälkeen kun noi vaihdoin.Tossa kun tota konehommaa tein otin molemmat,laahaimen ja kiristimen irti,ni olihan ne kulunut siinä jo kunnon urille.
Muutamia tuhansia kilsoja Nivalla ajoin sen jälkeen kun noi vaihdoin.Tossa kun tota konehommaa tein otin molemmat,laahaimen ja kiristimen irti,ni olihan ne kulunut siinä jo kunnon urille.
Paljonkos noissa kiristimissä on kulutuspintaa noin suurinpiirtein?LENNY kirjoitti:Kumma ettei veljet ole tohon laahaimen ja kiristäjän kohdalle laittaneet alkujaan jo rullia.Meinaan vaan että perk...sti täytyy ton liukupinnan kestää,eikä silti syö ketjua.
Muutamia tuhansia kilsoja Nivalla ajoin sen jälkeen kun noi vaihdoin.Tossa kun tota konehommaa tein otin molemmat,laahaimen ja kiristimen irti,ni olihan ne kulunut siinä jo kunnon urille.
Missäköhän jamassa ketju on pitemmän päälle kun kummallakin puolella laahaa metalli vasten metallia

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Nyhräsin tossa aikasemmin päivällä sen kiristimen pois.
Meisselillä kun koitin tuuppia laahainkenkää, niin se liikkui todella herkästi. Jostain syystä muutaman kymmenen kertaa sitä tuupittuani se jäi jumiin taka-asentoon eli löysälle. Siinä vaiheessa tulikin jo kylmä hiki äijälle. Tuupin ladaa vaihde päällä muutaman metrin ja kas kummaa, rupesi laahain taas pelittämään.
Mutta jokatapauksessa päätin, että vaihdan nuo laahaimet. Taidanpa tilata hilut ja tiivisteet Motonetistä, noista paikallisista puljuista ei kuitenkaan löydy siedettävään hintaan.
Meisselillä kun koitin tuuppia laahainkenkää, niin se liikkui todella herkästi. Jostain syystä muutaman kymmenen kertaa sitä tuupittuani se jäi jumiin taka-asentoon eli löysälle. Siinä vaiheessa tulikin jo kylmä hiki äijälle. Tuupin ladaa vaihde päällä muutaman metrin ja kas kummaa, rupesi laahain taas pelittämään.
Mutta jokatapauksessa päätin, että vaihdan nuo laahaimet. Taidanpa tilata hilut ja tiivisteet Motonetistä, noista paikallisista puljuista ei kuitenkaan löydy siedettävään hintaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
No ei oo paljoa pintaaLENNY kirjoitti:Kulutuspinta on noin 3mm ja jotain muuta materiaalia kuin metallia.Ihan kuin muovia,mutta ei varmaan ole.Jokari_ kirjoitti:
Missäköhän jamassa ketju on pitemmän päälle kun kummallakin puolella laahaa metalli vasten metallia

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tuota kyllä vähän epäilen ettei kestä koneen koko elinkää... Ja muutenkin kun tuo ketjukin kun venyy aikaa myöten niin ei saa enää ajoituksiakaan täysin kohdalleen ja loppujen lopuksi ei saa enää ees kiristyyn koko ketjua kun se on jo venyny niin pahasti. Eli kannattaa se ketjukin vaihtaa jossain vaiheessa. En tarkoita että se juuri nyt pitäisi vaihtaa mutta jossain välissä sen joutuu kyllä vaihtaan.Jokari_ kirjoitti:Ketjuhan kestää myllyn eliniän.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05