Missä sähkö luuraa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
tovirtan

Missä sähkö luuraa

Viesti Kirjoittaja tovirtan »

Auttaisittekon miestä, joka risteyksessä seisoo. Risteystä lähestyttäessä alkaa tyhjäkäynnillä latausmittari heittelehtia laidasta toiseen, kunnes koko auto sammuu. :shock:

Eipä muuta kuin ulos autosta ja työntämään. Ja tietenkin keskikaistalta risteyksen yli tienlaitaan. Auto on muuttunut mykäksi ja kun avaimesta kääntää niin mitään, ei siis kerrassaan mitään tapahdu. Eivät edes kojelaudan valot syty, auto on siis mykkä kuin hullu paskalla. :evil:

Avulias kanssa autoilija mittaa, että akussa on virtaa. Voisiki vika olla virtalukon pohjassa? :idea: Onko kellään vastaavia kokemuksia? Keroisitteko ennenkuin tyhmyyksissäni riisun autosta kaikki piuhat löytämättä vikaa. :oops:
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Vaikka mitään en ymmärrä, niin veikkaisin juu virtalukon pohjaa... Vähän samanlaisia oireita kuin Veli Alexeilla, mutta rajumpana.. Sillä se vika kai paikantui virtalukon pohjaan?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
nanno
Viestit: 367
Liittynyt: 30.8.2003 0:48
Paikkakunta: Östermyra

Viesti Kirjoittaja nanno »

maadoitus poikki, akunkengät löysällä???
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Akku sökö? Mulla teki edellisessä nappiksessa huono akku samantyyppisiä oireita.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
tovirtan

sähköä lisää

Viesti Kirjoittaja tovirtan »

Kyllä kyllä, nää perusjutut olen tarkistanu. Akku vaikka viimesiään veteleekin on vielä startti kuntoinen ja akunkengät ok. Akun navatkin putsasin voin 1kk sitten, enkä jaksa uskoa, että virta siihen jäisi. :cry:

Maajohdon (siis suurimman) tilasta ei ole tietoa. Muutoinkin maadoitukset toistaiseksi katsomatta. :?

Mitä mieltä olette jännitteensäätäjän osallisuudesta? Se vaihdettiin kans noin kuukausi sitten. Sillä mietin kun lataus alkoi heittelehtiä välillä 0-16 hieman ennen totaali pysähdystä. :o
Avatar
nanno
Viestit: 367
Liittynyt: 30.8.2003 0:48
Paikkakunta: Östermyra

Re: sähköä lisää

Viesti Kirjoittaja nanno »

tovirtan kirjoitti: Maajohdon (siis suurimman) tilasta ei ole tietoa. Muutoinkin maadoitukset toistaiseksi katsomatta. :?

Tehtaantekemä maadoitus tulee vaihteiston kiinnikkeeseen auton alla.
Omastani katkesi ja tein uuden maadoituksen imusarjan pultin alle.
Omani ei kylläkään pimentynyt kokonan, starttausta yrittäessä kapiini vaan täyttyi savulla.
Katsoppas vielä vanha keskusteluaihe ylijännitteestä...
http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=744
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: sähköä lisää

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

[quote="tovirtan"Akku vaikka viimesiään veteleekin on vielä startti kuntoinen ja akunkengät ok. Akun navatkin putsasin voin 1kk sitten, enkä jaksa uskoa, että virta siihen jäisi. :cry:[/quote]

Mutta jos sinne akun pohjalle on päässyt kertymään sakkaa joka vetää kennot oikariin? Kyllä mullakin akku oli starttikuntoinen. Nää sähköjutut kyllä voi johtua melkein mistä vaan, on se sen verran henkimaailman juttuja :?
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
JV

Re: sähköä lisää

Viesti Kirjoittaja JV »

tovirtan kirjoitti: Maajohdon (siis suurimman) tilasta ei ole tietoa. Muutoinkin maadoitukset toistaiseksi katsomatta. :?

Mitä mieltä olette jännitteensäätäjän osallisuudesta? Se vaihdettiin kans noin kuukausi sitten. Sillä mietin kun lataus alkoi heittelehtiä välillä 0-16 hieman ennen totaali pysähdystä. :o
Jos kerran virtaa ei tule edes auton sammuksissa ollessa mittareille ei kai jännitteensäätäjässä voi vikaa olla. Tai siis voi siinä olla vikaa, mutta kun se ei tee mitään ennenkkuin laturi pyörii :). Tuo jännitteitten heittely voisi aiheuta juuri esim. maajohdosta joka on irti ja hakkaa runkoon ja jää sitten irti jolloin tapahtuu totaali stoppi.

Eli tarkista ensin ne maajohdot ja jos ovat kunnossa alat mittailemaan akulta virtalukkoa kohti niin näät mihin virtaska jää. Maajohtojen lisäksi omia arvauksiani ovat se virtalukonphja ja sulakerasia.
tovirtan

Kiitos -kumastaa syvään-

Viesti Kirjoittaja tovirtan »

He

Kiitoksia kaikille asiaan vihkiytyneille. Neuvoistanne oli suuri apu etsiessäni kadonnutta graalin maljaa (lue 12 voltin jännitettä). :lol:

Kaikki selvisi nopeammin kuin uskoinkaan ja maadoitus ongelmat selvisivät. En siis joutunut edes perehtymään (ainakaan toistaiseksi) virtalukon ihmeelliseen elämään. :D

Joten kiitos vinkeistä, sillä niinhän se on ettei päivää ettei pätkääkään (oppia nimittäin). Nyt ei muuta kuin liukkaalle tielle kahva edellä kulkemaan. 8)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Starttikaapelit mukaan

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

On ollut aina tapana kuljetella starttikaapeleita (ei mitään kuuden neliömillin naruja).Useinkin sitä antaa muille virtaa,kuin itse pyytää.Hätätapauksessa kaapelilla voi maadoittaa akun miinusnavan moottorin lohkoon.Se voi pelastaa pulasta.
A-P

mullakin sähköt kateissa

Viesti Kirjoittaja A-P »

elikkäs samasta aihepiiristä sellasta kyselisin kun apukuskin puolen ajovalo oli mennyt pimeäksi, siis pelkkä puolikas, pitkä toimi kyllä hyvin.
kokeilin sitä lamppua sitten toiselle puolelle ja kas kummaa se toimi.
sitten otin yleismittarin käteen ja mittasin jännitteet ja ne näytti olevan kunnossa niissä lampun johdoissa ja kiinnikkeessä.

ja sitten kun siihen sen lampun laittaa niin se ei vaan pala. aikani sitä siinä ihmettelin ja poistin kaikki mahdolliset kosketuhäiriöt ja ei vaan syttynyt mutta mittari näytti kaiken olevan kunnossa. :o

ei auttanut muu kuin vetää rosvopiuha toiselta lampulta :idea:
Vastaa Viestiin