Nyt meni kolmannen pytyn sytytys pimeeks, vaihdettu on: tulppa, tulpan johto, virranjakajan kansi. Pyörijä on n. 1kk vanha. Virranjakaja ei ollut täynnä nestettä. Kokeilin viereistä tulppaa koneen kylkeen ja kipinä on kirkas. 3:nen ei kipinöi.
Eli:
- Onko se se elektrooninen sytytysboksi joka on pimeenä?
- Motonetissä myydään sekä venäläistä että Boschia, auto ei ole himassa, eli en pääse katsomaan, osaako kukaan sanoa kumpi 1987 mallisessa 1,3:sessa on?
- Motonetissä myydään myös jotain heräteanturia, ei kai se liity tähän?
- Yks kaveri, joka ei tunne ladoja, epäili että virranjakajan akselissa on jokaiselle pytylle oma nasta, joka antaa signaalin ohjaus boksille, ja että se nasta on poikki. Katsoin noita kuvia ja sitä paikka-anturia livenä ja musta näyttää siltä että siel on vaan 1 nasta. Onko kellään oikeaa tietoa??
Vaimo kolaroi autonsa jota se tarvii työ-matkoihin, meil on nyt vaan 1kpl 2105 ajokunnossa kun 2107 odottaa etupään tiiviste remppaa ja kaasarin huoltoa, taitaa olla ajoituskin kateissa...
Ei viittis polkee fillarilla näillä keleillä aamuyöstä töihin... APUA!!
Samara 1.3 -87 kärjetön sytytys???
Samaran sytkä
Vai katosi samarasta kipinä! Ootko koittanu painella modulista lähteviä johtoja samoin jakajan alla oleva liitin kannattaa tsekata. Joskus johdot saattaa "peruuttaa" liittimestä
Samarassa on perinteinen virranjakaja,jonka sisällä muovisen suojakuvun alla on Hall-anturi joka kolmen johtimen välityksellä antaa herätevirran sytytysyksikölle.Jännite puolalle tulee sulake ja releyksikön kautta virtalukolta.Yleisin vika taitaa olla sytytysyksikön kärähtäminen.Moni pitää varayksikköä varalla hanskalokerossa.
Kuulostaapa mielenkiintoiselta vialta. Jos kerran muut sylinterit saavat kipinän, niin puola ja sytytysyksikkö ovat kunnossa. Periaate on kuten Jaska esitti. Sytytystä ohjataan Hall-anturilla. Hall-anturi ohjaa sytytysyksikköä, joka taas ohjaa puolaa. Virranjakaja hoitaa kipinän oikeaan sylinteriin.
Eli, jos tulppa, johdin ja pyörijä ovat kunnossa, niin vian pitäisi olla siellä anturipäässä. En kuitenkaan osaa kuvitella mikä siellä olisi vialla, kun kerran muualle tulee kipinä?
Eli, jos tulppa, johdin ja pyörijä ovat kunnossa, niin vian pitäisi olla siellä anturipäässä. En kuitenkaan osaa kuvitella mikä siellä olisi vialla, kun kerran muualle tulee kipinä?
Vika siirtyi???
Jep,
Sain auton nilkutettua himaan, otin ohjausyksikön irti ja lähdin motonettiin, sain uuden yksikön ja laitoin sen himassa kiinni. Kas kummaa nyt ei pytty nro 1 sytytä (ennen 3:nen), sama vika (eli 1:nen ei sytytä) vanhalla yksiköllä, eli ilmeisesti kosketusvikaa jossain, vaan en löydä missä... kele
Ja muuten, bosch ja venäläinen yksikkö on sama (motonetissä), ainoastaan eri jäähdytysalusta, yksikön saa alustasta irti 2:hdella ruuvilla. Bosch on 10€ halvempi. Ja se ns. venäläinen yksikkö on tehty nähdäkseni Italiassa.
Ja niillä ei ollu kun 1 stefa 2107:aan!!! Eipä taida niidenkään varastojärjestelmä olla ihan kunnossa...
Neuvokaa ihmeessä!
Sain auton nilkutettua himaan, otin ohjausyksikön irti ja lähdin motonettiin, sain uuden yksikön ja laitoin sen himassa kiinni. Kas kummaa nyt ei pytty nro 1 sytytä (ennen 3:nen), sama vika (eli 1:nen ei sytytä) vanhalla yksiköllä, eli ilmeisesti kosketusvikaa jossain, vaan en löydä missä... kele
Ja muuten, bosch ja venäläinen yksikkö on sama (motonetissä), ainoastaan eri jäähdytysalusta, yksikön saa alustasta irti 2:hdella ruuvilla. Bosch on 10€ halvempi. Ja se ns. venäläinen yksikkö on tehty nähdäkseni Italiassa.
Ja niillä ei ollu kun 1 stefa 2107:aan!!! Eipä taida niidenkään varastojärjestelmä olla ihan kunnossa...
Neuvokaa ihmeessä!
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä