Venäläinen toimimattomuus

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Venäläinen toimimattomuus

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Kävin tuossa viime viikonlopulla vaihteeksi Pietarin seudulla vähän turistireissulla. Muutama kerta on tullut jo aikaisemmin sielläpäin käytyä.

No hotelli oli pieni ja moderni ja melko uusikin, varustettuna osin venäläisellä kalustuksella. Wc-pönttökin oli paikallista alkuperää; päällisin puolin aivan kelpo kapistus, mutta kun se ei aivan täysin toiminut, ainakaan siten kun voisi yleisesti kuvitella.
Siis kun oli tarpeensa tehnyt, niin yleensä puolet allelasketusta materiasta jäi pönttöön vedenlaskun jälkeen. Pönttö on, vettä on, mutta homma ei oikein pelannut.
No siinä sitten keksin, että kyseinen ominaisuus kuvaa hyvin venäläisten laitteiden logiikkaa:joku kohta ei aivan toimi. Samarassa on sivuikkunoiden suulakkeet liian alhaalla ikkunaan nähden, 110 kympin ilmastointi lämmityslaite on hieno, mutta pukkaa kasvoille kylmää ja jaloille lämmintä...

No sitten keksin oivan profetian:Sitten kun vessanpöntöt alkavat toimia, nousee Venäjä jälleen jaloilleen!

Aika näyttää miten käy... :lol:

Siis vielä tarkennus: toimimattomuus ei ole sama asia kuin kestävyys!
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Jos toi "pönttö" oli mallia Venäläinen jossa koko ns. jätös jää ensin lepäämään näkösälle ja vasta vedellä huuhdotaan alas, on käyttäjässä ollut vikaa tai oikeastaan tietämättömyyttä käyttötavasta.

Ensi asetetaan pari paperi liuskaa maallisen tyhjennyksen kohdalle (paperia siis niin paljon kun kuvittelee jätöstä olevan tulossa). Sitten jätös paperin päälle ja vedellä huuhdonta.

Lopputulos: Siisti, ei jälkiä, ei jäännöstä jätöksestä.

Nimimerkillä: Homman omatoimisesti opiskellut :lol: :lol: :lol: :lol: .
Lada rules
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Pöntön malli ei ollut RTJN65 mallia, vaan vapaasti hengittävä suoraan nesteeseen tiputtava malli.

On tuohon RTJN:n malliin tullut myös tutustuttua...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

mä luulen, että vika on siinä, että Pietarissa rakennusten viemäriputket ei kaikkialla ole kokoa 110mm, vaan uusimattomien viemärien halkaisija on edelleen jotain 70mm. Vessanpytty on liitetty supistajalla taloviemäriin. Tähänhän perustui aikoinaan se, että käytettyä vessapaperia(pravdaa) ei saanut laittaa pyttyyn vaan sille oli oma pönttönsä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Mikä ei pörise , eikä mahdu perseeseen?Vastaus:Venäläinen perseenpöristin!
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

samarai kirjoitti:mä luulen, että vika on siinä, että Pietarissa rakennusten viemäriputket ei kaikkialla ole kokoa 110mm, vaan uusimattomien viemärien halkaisija on edelleen jotain 70mm. Vessanpytty on liitetty supistajalla taloviemäriin. Tähänhän perustui aikoinaan se, että käytettyä vessapaperia(pravdaa) ei saanut laittaa pyttyyn vaan sille oli oma pönttönsä.
Voi näinkin olla, mutta kyseinen hotelli on kolme vuotta vanha ja kokonaan uusi rakennus.

Ei! Se ei vaan toimi! 8)

muuten: erillinen pönttö papereille on arkipäivää myös Turkissa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

noh on siellä sentään modernimmat vessat kuin täällä Lada-Farmilla
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
FSO
Viestit: 235
Liittynyt: 1.7.2005 21:39
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FSO »

Ei pahemmin liity, mutta tuli mieleen vanha TM:n slogani itäautojen osalta:

Edullinen hankintahinta saattaa selittää joitain puutteita ja epäkohtia, mutta ei tarkoituksetonta epäkäytännöllisyyttä.

:lol:
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.4 GLI 16V | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.5 SLE | FSO Polonez 1.6 SLE ja kauden mukaan vaihtuvia huumoriautoja

1980-luvun EdustusPoloneesi.
Entistäkin enemmän katetta hinnalleen.
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Muistanko oikein, että tämä lausahdus oli TM:ssä 1981 uuden Elite 1500SL:n koeajon yhteydessä kun puitiin sitä, miksi lämmityslaitteen hanan vipu on viety kojelaudan alle piiloon. Tai sitten se oli TM:ssä 4/80 Wartburgin koeajossa kun puitiin taas noita kojelaudan alla sijaitsevia vipuja.

Omasta mielestäni tuo SL Eliten lämppärin vivun sijoitus on hyvä, koska se toimii paremmin kuin 1500S-mallin kojelaudassa oleva vipu. Tämä siksi, että vaijeri on saatu lyhyemmäksi ja suoremmaksi.
Vastaa Viestiin