
Tyhjäkäynti kadoksissa
Tyhjäkäynti kadoksissa
Elikkä semmoinen ongelma ilmaantui tänään. Tyhjäkäynti oli aikasemminkin hiukan tukkoisen kuuloista ja seilasi
nyt sitä ei ole ollenkaan. Voisikohan suutin olla tukkeessa ja miten se puhdistetaan? Autona toimii tuo vm.87 2107 ja 1500 lohkolla.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
aika usein vika tossa tyhjäkäynnin alipainekalvossa tai jos peräti se saaste järjestelmä on kytketty toimintaan eli alipaineletku ei mene suoraa imusarjasta kaasuttimen kalvolle.

Jep, eipä tosiaan näkyny ainakaan mitään ns. "tyhmää" vikaa missään. Kaikki letkut oli kunnossa ja niin poispäin.
Koitin ottaa tosta omasta sen imusarjan ja alipainenkalvon välisen letkun pois, jolloinka laapotti tietysti sammuu.
Tässä 07:ssa kuitenkin tolla letkun poisotolla ei oo muuta merkitystä kuin se että tyhjäkäynti hieman laskee (tai siis ei tyhjäkäynti, vaan päälle 1000 olevat kierrokset, että pysyy käynnissä)
Saasteidenalennushässäkkäkin oli poiskytketty, joten silläkään ei oo ongelman kanssa tekemistä.
Nyt tosiaan kaivataan vinkkejä, mitä pitää kattoa, ja millä tosiaan paikallistaa vika tuohon kalvoon? Kalvohan ei oo ilmeisesti kummoinen vaihtaa, 3 ruuvia pois ja uutta tilalle?
Muistanko väärin että jollain oli myynnissä joskus tuon alipainekalvon korvaavia säätimiä tms...jotain mekaanisia, jotka ei tarvi alipainetta?
Auttakee, nää kaasarit ei oo oikein kummankaan alaa
Koitin ottaa tosta omasta sen imusarjan ja alipainenkalvon välisen letkun pois, jolloinka laapotti tietysti sammuu.
Tässä 07:ssa kuitenkin tolla letkun poisotolla ei oo muuta merkitystä kuin se että tyhjäkäynti hieman laskee (tai siis ei tyhjäkäynti, vaan päälle 1000 olevat kierrokset, että pysyy käynnissä)
Saasteidenalennushässäkkäkin oli poiskytketty, joten silläkään ei oo ongelman kanssa tekemistä.
Nyt tosiaan kaivataan vinkkejä, mitä pitää kattoa, ja millä tosiaan paikallistaa vika tuohon kalvoon? Kalvohan ei oo ilmeisesti kummoinen vaihtaa, 3 ruuvia pois ja uutta tilalle?
Muistanko väärin että jollain oli myynnissä joskus tuon alipainekalvon korvaavia säätimiä tms...jotain mekaanisia, jotka ei tarvi alipainetta?
Auttakee, nää kaasarit ei oo oikein kummankaan alaa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Naapurista saa sellaisia mekaanisia. Joskus vanhan kaasarin kyljessäkin on vielä sellainen mekaaninen säädin sen alipainesydeemin paikalla.Jokari_ kirjoitti:
Muistanko väärin että jollain oli myynnissä joskus tuon alipainekalvon korvaavia säätimiä tms...jotain mekaanisia, jotka ei tarvi alipainetta?
Auttakee, nää kaasarit ei oo oikein kummankaan alaa
Hinta oli 2-3 eur. Mulla ei nyt ole niitä. Pöhöllä vois olla.
Lada rules
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hittolainen kun ei ole tullut kuvattua noita osia.
nsladistin tyhjäkäyntikin taisi palata ihan vaan sillä kun vaihtoi mekaanisen palikan tilalle? samoin itellä yhdessä autossa. vaihto on helppo ei tarvii kuin pari ruuvia avata, systeemi on vielä sellaisella reunalla että meisselin kanssa mahtuu hyvin sekaan.
nsladistin tyhjäkäyntikin taisi palata ihan vaan sillä kun vaihtoi mekaanisen palikan tilalle? samoin itellä yhdessä autossa. vaihto on helppo ei tarvii kuin pari ruuvia avata, systeemi on vielä sellaisella reunalla että meisselin kanssa mahtuu hyvin sekaan.

- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
startti pilotti on hyvä tai joku muu herkästi palava aine... suihkutat kaasin juureen ja käy hetken hyvin ni tiedät että vetää ilmaa jostainMikkoo kirjoitti:Mitenköhän tuon läppäakseleiden kulumisen pystyy toteamaan? Ensin pitäisi kokeilla vaihtaa tuo alipainesysteemi.. Saakohan Delta-autosta tuommoista vehjettä?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
En millään jaksa uskoa että 63 tkm ajetussa ladassa nuo olis väljää kamaa, sillä vikahan oli tullu ihan ku salama kirkkaalta taivaalta. Nyt vaan kiinnostaa tietää, saako tuota mekaanista säädintä Deltasta muutakuin sikahintaan...eikait tuota vikaa muuten voi koittaa selvittää, muutakuin ostamalla uus vehje ja lyömällä sen kiinne.Team perseauki racing kirjoitti:startti pilotti on hyvä tai joku muu herkästi palava aine... suihkutat kaasin juureen ja käy hetken hyvin ni tiedät että vetää ilmaa jostainMikkoo kirjoitti:Mitenköhän tuon läppäakseleiden kulumisen pystyy toteamaan? Ensin pitäisi kokeilla vaihtaa tuo alipainesysteemi.. Saakohan Delta-autosta tuommoista vehjettä?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™