

Sieniauto
Tuo kuva siis lainattu ed. omistajan jutuista, ettehän hermostu


Jees, eka ja juurikin tuo "sieniauto" haettiin ihan ajamalla, vikaa oli jarruissa edessä eli jarruputki oli mennyt satulanpäältä poikki ym. No ajaminen onnistui hyvin, käsijarruhan toimi hienosti ja polkimestakin vauhti hiljentyi vielä (takapää), vauhtiakaan ei hirveesti pidetty lisääntyneen jarrutusmatkan takia.
Pimeässä tämä vaikutti suhteellisen hyvältä, mutta päivänvalossa sitten totesin että onhan sitä vähän paklattu ja hitsattu ratsupaikkoja yms, taka-akselilla joku laakeri paskana (mahd pyöränlaakeri), ja hitsattavaa löytyy varmasti jo lisääkin ja vanhoja paikkoja täytyy jo korjata.
Käyntihäröä hieman on eli kiihdytyspumpun kalvon takaa puuttuu jousi tai se on poikki, ykköskurkun kaasuläppä oli ilmeisesti niin kiinni ettei sen tähden käynyt tyhjäkäyntiä, koska ilman ryyppyä ei oikei pysynyt käynnissä ja tyhjäkäynnin säätöruuveilla ei ollut mitään vaikutusta. No tuo parani kun käänsin ykköskurkun läppää vähän aukipäin (ruuvia kiinnipäin

Jep tänään on tarkoitus laittaa etujarrut uusiksi ja vaihtaa myös vasemman puolen etujarruputki (pääsylinteriltä letkulle) joka oli mennyt vahingossa poikki, koitan ottaa varaosa-autosta ehjänä irti mutta jos ei onnistu niin käyn teettämässä uuden.
No positiivista on se että auto oli edullinen ja että se on vuosimallia -86 (myös rek.) eli ihan kohtuu viriaihiokin ja vielä farmari


Combi II eli 2104 1300 5 speed, runkonumerossa "H" eli -87 mutta -88 rek. Tässä ei ollut enää leimaa ja osoittautui vähäisemmästä iästään huolimatta rapeammaksi kuin tuo ensimmäinen. Leimattomuuden takia haimme auton dynalla (3.0 Diesel


Puuttuvan takavalon tilalle otin mukaan magneettiperävalot ja laturin johtoja yhdistelemällä (laturi irti) saimmekin valot toimimaan. Koska tässä autossa oli myös koukku oli helppo lykätä pistoke rasiaan ja menoksi.

