Tunnetusti Ladan ovissa on sellainen ominaisuus, etteivät ne mene kiinni kuin keskimääräistä suurempaa voimaa käyttäen. Näin on siis euroautoilijoiden näkökulmasta.
Omassa kanttilampussa takaovet toimivat ihan mainiosti, mutta etuovet sitävastoin ovat jotenkin repsahtaneet, eivätkä sulkeudu kokonaan kovin helposti. Ratkaisu on tietysti ilmeinen, eli ovien asennon säätäminen, mutta en haluaisi ihan pioneerihengessä operaatioon ryhtyä.
Onkos kukaan ratkaissut ongelmaa, eli saako Ladan ovet säädettyä helposti sulkeutuviksi?
Ladan ovien säätäminen
Mun Lintta-Lada on kierähtänyt katon kautta ympäri ja kaikki ovet täytyy sulkea aikamoisen voimakkaalla läväytyksellä
, mutta elämää se vaan on...

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
vastakappale
Lukon vastakappaleella saa hyvää tulosta. mutta jos ovi roikkuu saranoistaan,niin asiaa täytyy korjata rankemmin.
Ovea nostetaan alareunasta voimakkaasti ja väännetään oikeaan asentoon. Kylkipokkauksista saa hieman kuvaa kun oikein katsoo.
Jos ovi taas sivuttain kallellaan niin säätöä saranoiden kiinnityksestä.
voi mennä hetki aikaa...........
Ovea nostetaan alareunasta voimakkaasti ja väännetään oikeaan asentoon. Kylkipokkauksista saa hieman kuvaa kun oikein katsoo.
Jos ovi taas sivuttain kallellaan niin säätöä saranoiden kiinnityksestä.
voi mennä hetki aikaa...........
Kiitos vaan enolle ja APlle sympatiasta, mutta viestinne eivät sinänsä vastanneet kysymykseeni mitenkään, vaan toistivat sen alkuosaa enemmän tai vähemmän. 8-) Nojoo..Vanja-eno kirjoitti:Mun Lintta-Lada on kierähtänyt katon kautta ympäri ja kaikki ovet täytyy sulkea aikamoisen voimakkaalla läväytyksellä :lol: , mutta elämää se vaan on...
Laurinkon ohjeen mukaista toimintaa harrastin oikeastaan ennen kuin asiasta kysyinkään, ja jo nopealla vastakappaleen näpräämisellä sain ovien sulkeutumista helpotettua. Tosin pienen eron voi voimankäytössä euroautoon vielä huomata, mutta se sallittakoon.
Vielä kun sais noi ovet auki...
:O
Kummisetäni joka oli 80-luvulla rakentamassa Togliattiin Lada-tehtaalle uusia halleja, kertoi tarinaa siitä miten tehtaalla oiottiin tuotantolinjan lopulla valmiiden autojen kieroja ovia. Oven ja kynnyksen väliin laitettiin puukapula, jota sitten rykäistiin ylöspäin kunnes ovi vääntyi sille korkeudelle, että se meni kiinni niinkuin piti.. 

Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00