Ladan ovien säätäminen

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Ladan ovien säätäminen

Viesti Kirjoittaja Boris »

Tunnetusti Ladan ovissa on sellainen ominaisuus, etteivät ne mene kiinni kuin keskimääräistä suurempaa voimaa käyttäen. Näin on siis euroautoilijoiden näkökulmasta.

Omassa kanttilampussa takaovet toimivat ihan mainiosti, mutta etuovet sitävastoin ovat jotenkin repsahtaneet, eivätkä sulkeudu kokonaan kovin helposti. Ratkaisu on tietysti ilmeinen, eli ovien asennon säätäminen, mutta en haluaisi ihan pioneerihengessä operaatioon ryhtyä.

Onkos kukaan ratkaissut ongelmaa, eli saako Ladan ovet säädettyä helposti sulkeutuviksi?
A-P

Viesti Kirjoittaja A-P »

lainaten yhdestä klassikosta

"älä lyö sitä kiinni se on paskana"

omassa kun ei välillä nuo ovet tahdo sulkeutua niin pienellä potkulla siitä selviää :wink:

eli siis voimaa vaan kehiin kyllä se sen kestää :!:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mun Lintta-Lada on kierähtänyt katon kautta ympäri ja kaikki ovet täytyy sulkea aikamoisen voimakkaalla läväytyksellä :lol: , mutta elämää se vaan on...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
laurinko

vastakappale

Viesti Kirjoittaja laurinko »

Lukon vastakappaleella saa hyvää tulosta. mutta jos ovi roikkuu saranoistaan,niin asiaa täytyy korjata rankemmin.

Ovea nostetaan alareunasta voimakkaasti ja väännetään oikeaan asentoon. Kylkipokkauksista saa hieman kuvaa kun oikein katsoo.

Jos ovi taas sivuttain kallellaan niin säätöä saranoiden kiinnityksestä.

voi mennä hetki aikaa...........
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Vanja-eno kirjoitti:Mun Lintta-Lada on kierähtänyt katon kautta ympäri ja kaikki ovet täytyy sulkea aikamoisen voimakkaalla läväytyksellä :lol: , mutta elämää se vaan on...
Kiitos vaan enolle ja APlle sympatiasta, mutta viestinne eivät sinänsä vastanneet kysymykseeni mitenkään, vaan toistivat sen alkuosaa enemmän tai vähemmän. 8-) Nojoo..

Laurinkon ohjeen mukaista toimintaa harrastin oikeastaan ennen kuin asiasta kysyinkään, ja jo nopealla vastakappaleen näpräämisellä sain ovien sulkeutumista helpotettua. Tosin pienen eron voi voimankäytössä euroautoon vielä huomata, mutta se sallittakoon.

Vielä kun sais noi ovet auki...

:O
Avatar
Bregade
Viestit: 170
Liittynyt: 1.10.2003 8:09
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bregade »

Kummisetäni joka oli 80-luvulla rakentamassa Togliattiin Lada-tehtaalle uusia halleja, kertoi tarinaa siitä miten tehtaalla oiottiin tuotantolinjan lopulla valmiiden autojen kieroja ovia. Oven ja kynnyksen väliin laitettiin puukapula, jota sitten rykäistiin ylöspäin kunnes ovi vääntyi sille korkeudelle, että se meni kiinni niinkuin piti.. :roll:
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Vastaa Viestiin