Moro
Miten kannattas korjata toi etuperä kun siitä on lähtenyt ne pulttit irti jolla murikka tulee kiinni auton runkoon,entinen omistaja on koittanut laittaa helicoil kierteen mutta oli heti särkynyt uudestaan!
Jos jollain ois myytävänä ehjä murikka niin olisin kiinnostunut!
PS.onko muilla ollut samoja ongelmia ton etuperän kanssa?
Terveisin Teemu
Nivan etuperän korjaus?
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Murikka tulee kiinni koneeseen - pikku korjaus vaan
Toi on ihan perussettiä että ne kierteet poikii, niitä tarvis muistaa kiristellä ja usein.
Itteltä menny yhestä kierteet, sen sai kuntoon vielä helicoililla.
Nyt on tuplamutterit, alkuperäset+pyöränmutterit varmistamassa ja aina ennen offikeikkaa tarkastan että on kiinni.
Ryssistä saa tollasta sarjaa:

Siinä toi kiinnitys muutetaan niin ettei enää roiku koneessa, kun se ei tosiaan kauheeta kestä, sitä on suomipoijjaat koittanu vaikka millasta pantaa yms. kehittää siihen ympärille mut ei pysy.
Mulla ois mielessä sellanen että tekis sen kuskinpuolen kiinnityksen samallalailla kun repsikan puolella, kestäis varmasti paremmin eikä tarvis kun tehä sellanen kolmiolaippa ja sit kiinnitysrauta siitä koneen kylkeen!

Toi on ihan perussettiä että ne kierteet poikii, niitä tarvis muistaa kiristellä ja usein.
Itteltä menny yhestä kierteet, sen sai kuntoon vielä helicoililla.
Nyt on tuplamutterit, alkuperäset+pyöränmutterit varmistamassa ja aina ennen offikeikkaa tarkastan että on kiinni.
Ryssistä saa tollasta sarjaa:

Siinä toi kiinnitys muutetaan niin ettei enää roiku koneessa, kun se ei tosiaan kauheeta kestä, sitä on suomipoijjaat koittanu vaikka millasta pantaa yms. kehittää siihen ympärille mut ei pysy.
Mulla ois mielessä sellanen että tekis sen kuskinpuolen kiinnityksen samallalailla kun repsikan puolella, kestäis varmasti paremmin eikä tarvis kun tehä sellanen kolmiolaippa ja sit kiinnitysrauta siitä koneen kylkeen!
Mullakin etuperän kiinnityspultit oli menny sileeksi, kun en hoksannu että niitä pitää välillä katella ja kiristellä. Yks korjaaja hitsas ne pultit niihin korvakkeisiin kiinni, ja etuperän kotelo lohkesi sen jälkeen yhen pultin vierestä kun tasauspyörästön lukko oli päällä.
Nyt siinä on sitten uus etuperä.
Nyt siinä on sitten uus etuperä.