Ei anna kipinää
Ei anna kipinää
Tuossa lauantaina latukka jätti tielle. Sammui aivan yhtäkkiä taajamassa neljänkympin vauhdissa. Selvitin vikaa ja selvisi että ei tule kipinää yhdellekkään tulpalle.
Nyt siihen on vaihdettu uudet kärjet, sytytyspuola ja tulpat. Virranjakajan kansi ja tulpanjohdotkin on uudenkarheat. Kipinä on vieläkin
hukassa. Startti pyörii ihan normaalisti mutta ei vaan käynnisty. Oisko kellään hyviä neuvoja??
Ja auto on 1200L -88.
Nyt siihen on vaihdettu uudet kärjet, sytytyspuola ja tulpat. Virranjakajan kansi ja tulpanjohdotkin on uudenkarheat. Kipinä on vieläkin
hukassa. Startti pyörii ihan normaalisti mutta ei vaan käynnisty. Oisko kellään hyviä neuvoja??
Ja auto on 1200L -88.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Re: Ei anna kipinää
Katot tosiaan ensin puolalta että sinne tulee virta kun virrat päällä ja kun starttaa!
Sitten tarkasta että virta tulee virranjakajalle ja tarkasta konkka ja kärkien toimivuus.
Testaa puolanjohto, ota virranjakajan kannesta irti ja tulppa johtoon ja kanteen kiinni ja starttaa.
Oiskohan TAAS kerran vika pyörijässä!!!!!!!!!!!!
Sitten tarkasta että virta tulee virranjakajalle ja tarkasta konkka ja kärkien toimivuus.
Testaa puolanjohto, ota virranjakajan kannesta irti ja tulppa johtoon ja kanteen kiinni ja starttaa.
Pyörijää siis ei ilmeisesti ole vaihdettu!!!!!!!!!!!!!saisak kirjoitti: Virranjakajan kansi ja tulpanjohdotkin on uudenkarheat.
Oiskohan TAAS kerran vika pyörijässä!!!!!!!!!!!!
Ei anna kipinää
Kannatta kattoa pyöriässä oleva hiili joka osuu kannessa oleviin napoihin..
itelläni ollu usein vikana kipinän häviimiseen (murtunut).Mittarilla katoo kulkeeko virta läpi!
itelläni ollu usein vikana kipinän häviimiseen (murtunut).Mittarilla katoo kulkeeko virta läpi!

Jos kärjet kiinni niin ei jännitettäkään pitäisi olla, jos kärjet auki niin lähes sama kuin puolan 15+ navassa. Jos ei kummassakaan tapauksessa niin puolan vastusmittaus +15/1- nastojen väliltä. Pitäisi olla yhteys ja mitatessa toinen nasta ilman muita johtoja ettei vaikuta mittauksiin. Ja olethan mitannut +15 nastan jännitteen?
Viimetalvena kävi niin, että Lada kuoli kesken ajon. Ei palanut edes varoitusvalot mittarissa. Totaalinen hyytyminen.
Vikana oli virtalukosta tuleva sähköjohto mikä oli mennyt rattiakselin ympäri ja lähtenyt irti virtalukon liittimistä.
Isommat kunnon nykimiset on aina minulla johtunut jollain lailla virtalukosta tai sen ympäristöstä.
Vikana oli virtalukosta tuleva sähköjohto mikä oli mennyt rattiakselin ympäri ja lähtenyt irti virtalukon liittimistä.
Isommat kunnon nykimiset on aina minulla johtunut jollain lailla virtalukosta tai sen ympäristöstä.