Ei anna kipinää

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
saisak

Ei anna kipinää

Viesti Kirjoittaja saisak »

Tuossa lauantaina latukka jätti tielle. Sammui aivan yhtäkkiä taajamassa neljänkympin vauhdissa. Selvitin vikaa ja selvisi että ei tule kipinää yhdellekkään tulpalle.

Nyt siihen on vaihdettu uudet kärjet, sytytyspuola ja tulpat. Virranjakajan kansi ja tulpanjohdotkin on uudenkarheat. Kipinä on vieläkin
hukassa. Startti pyörii ihan normaalisti mutta ei vaan käynnisty. Oisko kellään hyviä neuvoja??

Ja auto on 1200L -88.
Avatar
pressa
Viestit: 10535
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tuleeko kärjille sähkö???
saisak

Viesti Kirjoittaja saisak »

En oo mitannu. Pitää mitata se perjantaina kun en aikasemmin pysty.
saisak

Viesti Kirjoittaja saisak »

pitäskö sinne kärjille tulla sähkö ku kääntää vaan virrat päälle?
Avatar
pressa
Viestit: 10535
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kyllä
sähkön puuttuminen olisi loogisin selitys koska kaikki osat uusittu
saattaa johtua virtalukonpohjasta tai sulakerasiasta
saisak

Viesti Kirjoittaja saisak »

sytytyspuolalle tulee sähkö nii sillonhan virtalukon pohjan pitäs olla kunnossa
eikö vaan?
Avatar
pressa
Viestit: 10535
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kyllä
eli nyt tarkistaa että kärjet aukee ja jakaja pyörii
ja ettei kondensaattori ole oikosulussa tai sen johto ota maihin
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Re: Ei anna kipinää

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Katot tosiaan ensin puolalta että sinne tulee virta kun virrat päällä ja kun starttaa!
Sitten tarkasta että virta tulee virranjakajalle ja tarkasta konkka ja kärkien toimivuus.
Testaa puolanjohto, ota virranjakajan kannesta irti ja tulppa johtoon ja kanteen kiinni ja starttaa.
saisak kirjoitti: Virranjakajan kansi ja tulpanjohdotkin on uudenkarheat.
Pyörijää siis ei ilmeisesti ole vaihdettu!!!!!!!!!!!!!

Oiskohan TAAS kerran vika pyörijässä!!!!!!!!!!!!
Kuva
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Ladassahan on ollut "ominaisuutena" virranjakajan temppuilu. Pyörijä (tai joku muu sisuksen osa, en muista) saattaa sipata kesken ajon ja virrat loppuu siihen.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
sladisti

Ei anna kipinää

Viesti Kirjoittaja sladisti »

Kannatta kattoa pyöriässä oleva hiili joka osuu kannessa oleviin napoihin..
itelläni ollu usein vikana kipinän häviimiseen (murtunut).Mittarilla katoo kulkeeko virta läpi! :wink:
saisak

Viesti Kirjoittaja saisak »

Kärjille ei tule sähköä. Mistä lähteä etsimään vikaa??
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

Jos kärjet kiinni niin ei jännitettäkään pitäisi olla, jos kärjet auki niin lähes sama kuin puolan 15+ navassa. Jos ei kummassakaan tapauksessa niin puolan vastusmittaus +15/1- nastojen väliltä. Pitäisi olla yhteys ja mitatessa toinen nasta ilman muita johtoja ettei vaikuta mittauksiin. Ja olethan mitannut +15 nastan jännitteen?
saisak

Viesti Kirjoittaja saisak »

Paljonko sen +15 nastan jännite pitäisi olla?
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

Ilman etuvastusta kärjet auki noin akun jännite.
Kärjet kiinni pitäisi noin.10v riittää hyvin. Häviön saat mitattua suoraan akun+/ 15+ napojen väliltä.
vmaxari

Viesti Kirjoittaja vmaxari »

Viimetalvena kävi niin, että Lada kuoli kesken ajon. Ei palanut edes varoitusvalot mittarissa. Totaalinen hyytyminen.

Vikana oli virtalukosta tuleva sähköjohto mikä oli mennyt rattiakselin ympäri ja lähtenyt irti virtalukon liittimistä.

Isommat kunnon nykimiset on aina minulla johtunut jollain lailla virtalukosta tai sen ympäristöstä.
Vastaa Viestiin