Pinnan säteilemän lämpötehon määrään vaikuttaa se lämpötila neljännessä potenssissa, eli kolmanneksen pudotus lämpötilassa enemmän kuin puolittaa jäähdytystehon.destor kirjoitti:Ihan näppituntumalla voisin heittää että välijäähdyttimelle tulevan ilman lämpötila voisi olla 50 - 60 astetta (turbomiehet korjatkaa jos olen pielessä), kun taas kevarissa jäähdytysnesteen lämpötila on yli 90 astetta. Tuo ero voi jopa puolittaa jäähdytystehon.
Tuosta vesi/ilma välijäähystä tuli mieleen Lotus Omegan kutoskone, jossa moista käytetään. Ainakin ahtoputkisto on siinä saatu hyvin lyhyeksi, kun ahtimet on koneen oikealla puolella, joista putket lähtee pystysuoraan ylöspäin jäähdyttimelle ja koneen vasemmalla puolella imusarja on suoraan kiinni jäähdyttimessä. Imuputkisto ei siis ole käytännössä yhtään pidempi kuin vapaastihengittävässäkään.