Löysin roskiksen viereen laitettuna pienen SONY-kotisteron kaukosäätimellä.Aikani tutkittuani havaitsin että CD-puoli ei pelannut.Se ilmoitti vain "no disck".Sen kun sain pois.Niin CD ei lähtenyt pyörimään,vaikka esivalinnat toimi.Koska rakennne oli niin integroitu en lähtenyt cd-osaa irroittamaan,vaan vedin 50mm:n mustaa teippiä cd-osan etupaneelin päälle.
Laiteessa on ULA,Keskipitkät ja pitkät aaltoalueet.
2kpl kasettidekkejä
Liitäntä levysoittimelle.
Liitännät kaiuttimille.Ei paha kun laite ei maksanut mitään
Katoppas ettei ole mekaniikka jumittunut pölyn ja rasvattomuuden seurauksena väärään asentoon. Jos edes vähän inahtaa, mutta ei muuten pelaa, niin silloin voisi olla lukupää likainen tai sitten jos sitä päätä siirretään kierukalla, niin se kierukka likainen/kuiva.
Lisäys: Tuossa on joitain Tech Tips Sonyn vehkeisiin, kato malli ja tyyppi niin pääset eteenpäin:
Polkupyörän etuvaihtajan vaijeri katkesi (jo toinen pyöräni jossa käy näin). Varaosavaijeria ei sattunut olemaan, joten laitoin kiven runkoputken ja vaihteensiirtäjän väliin, niin vaihde pysyy kolmosella.
Kun asustelin Riihimäellä ja lämmitin silloista kämppää kakluuneilla käyttäen jo aikaisemminkin selostamiani "synteettisiä halkoja", tuppasi hormi kuumenemaan ja nokeentumaan liiaksi. Vaarana oli, että syttyy nokivallkea, jolloin palokunta olisi tullut paikalle pillit päällä. Siksipä jäähdyttelin hormia aina välillä pistämällä pesään läpimäräksi kostutetun pahvinpalan, jolloin siitä vapautuva vesihöyry alensi hormissa olevien palokaasujen lämpötilaa. Senverran tehokkaista olivat nuo synteettiset halot, että joskus tuli piipun päästä kovalla pakkasella ihan kunnon loimotusta.
Kun ollaan aggregaatin perässä ja sitä ei haluta tankkauksen takia suotta sammuttaa, voidaan menetellä SA-Int malliin ja tankata lennossa. Toinen vaihtoehto on että raahataan apusäiliö lähelle aggregaattia ja mallataan puupalikoilla sopivalle korkeudelle siten, että apusäiliön polttoainepinta ei ylitä aggregaatin tankin korkin tasaa. Säiliöiden välille vaan lappoletku ja näin saadaan säiliöiden pinnankorkeudet samalle tasalle ja taas lisää käyttöaikaa. Varotoimenpiteenä suosittelisinn että ei kumpikaan tankki ole ihan piripinnassa.
Pihalle olen laittanut kaksi vanhaa auton taustapeiliä kummankin oman keppinsä nenään mallaten siten, että ne osuvat kutakuinkin takavalojen tasalle. Kun peruuttaa sopivalle etäisyydelle niistä, kykenen tarkastamaan parkkivalojen lisäksi vilkut ja jarruvalot.
Minulla on tuollainen siä- ja ulkolämpömittari, joka käy 1,5 V paristolla. Olen kokeellisesti selvittänyt että neljällä omenalla sen saa pelaamaan, kolmella on himmeä. Kussakin omenassa on Al (miinus) ja Cu (plus) puikot ja kohtiot on kytketty sarjaan. Kolmella on himmeä, mutta neljällä pelaa. koska omenat mätänevät, olen sijoittanut ne lasipurkkeihin, joiden peltikansiin olen tehnyt johdoille läpiviennit. Nyt on katseltu lämpötiloja jo pari viikkoa ilman kaupan paristoja.
Tänään piti testata erään sähkötaulun kaikki tulppavarokkeet.Koska sulakkeita ei voinut testata suoraan sähkötaulussa varokekansien rakenteen takia ja eikä ollut käytettävissä kuin jännitteenkoetin niin testasin ne tähän tapaan.Etsin suojamaadoitetun pistorasian.Maita vasten mittaamalla sain selville kumpi puoli pistorasiassa on vaihe ja kumpi nolla.Nollapuolelle tökkäsin metallivartisen ristipääruuvitaltan.Ruuvitaltan varren päälle laitoin testattavan sulakkeen,jota painoin jännitetesterin toisella päällä.Jännitetesterin toinen pää taas tuli vaihepuolelle.Yksi sulakkeista oli palanut ja homma tuli hoidettua.
Nyt kun aamulla on täällä etelässä ikkunat on kosteudesta vetiset yön jäljiltä voi käytetyllä pyyhkijän sulalla pyyhkiä kosteuden veke sivu ja takalasista.
Tulipahan käytetylle sulalle jotain uusiokäyttöä .
Olen käyttänyt muutaman €uron hintaista kävelymittaria.Siinä on koko ajan näyttö päällä.Yön ajaksi olen heilauttanut mittarin nollauksen jälkeen asentoon "1".Tämä sen takia että näytön segmenttejä on ykkösessä vähiten päällä ja patterin virtaa säästyy.
Ruohonleikkuukone ei lähtenyt käyntiin.Kun tutkin sitä niin sytytyskipinä oli hyvä mutta tulppa oli kuiva.Kaadoin bensagallonan korkista hieman bensaa ilmanputsariin niin johan lähti heti ensi nykäisyllä.Kylmänä siis huikkaa.Kyllähän tuon kuntoon saisi,mutta minulle maksetaan siitä että työnnän sitä .