katsastamassa kävin !!

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
nsLADISTI

katsastamassa kävin !!

Viesti Kirjoittaja nsLADISTI »

noh eihän se mitään läpi menny tiesin koska läksin vikalistan hakuun mutta että suoraan AJOKIELTOON herätti lievää närästystä koska muistin jälkikäteen minkä takia näin kävi lista vioista alla
lähivalot näyttää liian alas
töötti ei toimi
takavalo parkki polttimo palanu
etu valo parkki polttimo palanu
rekisterikilvenvalo oikea polttimo palanu
helmakotelot (kumpikin puoli) ruoste vaurioita
pesulaite ei toimi
nopeusmittari ei toimi
PÄÄSTÖT (tästä kielto iski ) co-pitoisuus 9,37 (s 3,50)
hc-pitoisuus 622 (s 600)
autoni on siis merkittävästi ympäristö haitallinen
ja mikä parasta tiesin miks päästöt korkeet vaan enpä muistanu tulpata yhtä letkua imusarjasta :oops:
suurin osa vioista on jo korjattu mutta vielä vähn närästelee se kats miehen ilme ku anto paperit kätee :twisted:
Staalo

Viesti Kirjoittaja Staalo »

Itse lähdin kanssa muutama päivä sitten vikalistan hakuun, kun pakoputken pörinä alkaa häiritsemään jo naapureita. No - oululainen katsastusmies ei löytänyt koko 15 vuotta vanhasta Ladasta löytänyt muuta vikaa kuin just tuon pakoputken ekologisen hajoamisen, eli uusiksi koko putkisto (vaikuttaa siis juuri noihin päästöarvoihin). Pitääkin lähteä palloilemaan varaosaliikkeisiin ostoksille, että saa päästöarvot kohdilleen. Mutta nsLADISTIn juttuun viitaten - osa katsastusmiehistä keskittyy olennaisiin asioihin, eikä pottuile turhista, aion edelleenkin käyttää kyseistä katsastusasemaa.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kyllä katsastusmiehen asenteeseen vaikuttaa sekin, jos se huomaa, ettei edes helposti huomattavia vikoja ole korjattu
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

joo noin voi käydä.. ei uutta että tulee ajokielto lappu ikkunaan.. :lol:
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Eipä edes kannata mennä oikein näytille jos on tollasia vikoja....itsellä konttorilla käynti edessä ja päästöt käyn ennen menoa katsomassa ja jos tarvii niin säätö samaan hintaan (10 e) 8)
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Käytin kerran kaverin autoa leimalla, eikä siinä vehkeessä oikein mikään pelannut. tarkoitus oli saada 1 kk ajoaikaa. Oli lahonnut pohja niin pahaksi että ajokieltoa tuli. Eräs kohta oli (suora lainaus): " Taka-akselin vasen pitkittäistuki irti". Asiasta neuvoteltuamme päädyimme ratkaisuun että auto voidaan siirtää erityistä varovaisuuttaa noudattaen auton kotipaikkakunnalle. Koska auto ei ollut minun, eikä auton kotipaikalla ollut merkkikorjaamoa, sain vielä vongattua erikseen siirtoluvan korjattavaksi lähimmälle merkkipajalle. Hyvässä yhteisymmärryksessä homma meni. Ilman tuota vikaa ei ajokieltoa olisi kuulemma tullut, vaan olisi saatu se (pitkä) vikalista. Siirtolupaan vaikutti katsastusmiehen arvio kujettajan autonkäsitytelytaidosta, joten se oli (ainakin suullisesti ilmaistuna) henkilökohtainen. Hommasta jäi maku, että harkinnanvarainen siirtolupa riippuu auton lisäksi myös asiakkaasta jne. Homma eteni jouheasti neuvotellen; periaatteessa riitelyssä olisi saattanut siirtolupa jäädä saamatta. Nykyään ne ei kai itse kilpiä irroita, vaan tilaavat virka-apua poliisilta.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

itsellä on ollut hyviä kokemuksia katsatuksessa... parin vuoden sisään olen usean ladaan käynnyt katsatamassa(ei kaikki omia) yleensä ovat antaneet säätää päästöt ja pienet viat on saannut puhumalla läpi, kuten väljä yläpallo jne....
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

markku kirjoitti:Eipä edes kannata mennä oikein näytille jos on tollasia vikoja....itsellä konttorilla käynti edessä ja päästöt käyn ennen menoa katsomassa ja jos tarvii niin säätö samaan hintaan (10 e) 8)
nsLADISTIn tapauksessa leimakonttorilla näyttö oli pakollinen, tuo päivä kun oli viimeinen mahdollinen. Sitä ennen ei yksinkertasesti kerenny korjaamaan kaikkea joten oli pakko mennä hakemaan lisää korjausaikaa.

Inhimillinen erehdys pääsi käymään tuon imuletkun kanssa... Onhan ne päästöt vähän piälessä kun on "reikä" imusarjassa. Onneksi ei ole kuitenkaan mitään ylitsepääsemätöntä tai turhan suuritöistä vikaa löytynyt. Muutenkin vikalistalla oikeastaan kaikki on semmosia vikoja mitkä oli jo tiedossa. 8)
nsLADISTI

Viesti Kirjoittaja nsLADISTI »

aivan kuten cassu tossa sanoi ni viimeisen kats päivän aamu ja töihinkin piti viel keretä viat oli tiedossa ...
imusarjan kans kävi moka mutta tekevälle sattuu :) :oops:
tarkoitus oli siis hakea ajo aikaa mutta näin kävi onnex toinenkin kulkuneuvo pihassa tosin yhteis käytössä (ford mondeo) :D
Vastaa Viestiin