16-venttiili kansi

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Lada_VFTS
Viesti:

16-venttiili kansi

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Katselin unkarin ladakerhon sivuja ja huomasin tuon MTX-ladan kannen, missä näkyi olevan 16-venttiiliä ja muuta kivaa palikkaa olisi varmaan kysyntää noille palikoille harrastajien parissa. Puhelu tuohon tsekkiläiseen firmaan ja valumuotit pois hyllyn päältä ja tuotanto käyntiin, niin ei tarvii enää miettiä fiatin tc:n asennusta keulalle :D http://www.ladaclub.hu/english.html
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Olisi kiva nähdä katsastusmiehen ilme kun avaisi pellin tuollaisella kannella varustetusta... :D
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Noita ei taittu tehdä koskaan kovin montaa. Vai onko joku nähnyt tommosen muuta kun kuvissa?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Lada-Jussi

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

menee kai samaan sarjaan VFTS:n valmistaman 16-v kannen kanssa jota tehtiin muutamia koesarjoja. Toi MTX (?) on kai joku tsekkien VFTS?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mietityttää tuollaisen itse tekeminen. Koneistajille haaste heitetty! Tuli mieleen kun yksi työkaveri teki itse 4-t moottorin kun joku väitti baarissa ettei mahdollista. Olikohan ostettuja osia männänrengas, venajouset, jotain sytkän komponentteja ja jotain ruuveja :shock:

Onhan miniinkin tehty itse ohc-kansia...
julli

Viesti Kirjoittaja julli »

tousta kannesta tuli unkarilaisen työkaverin kans puhetta niin meenas että niillä on niitä niin korkeita kasoja että ei yli nää.pitää koittaa puhua että jos ja kun se liikkuu unkarin ja suomen väliä niin tois muutamat tai ainaki yhen tänne suomen maallekin
IL02

joo

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Stefa kirjoitti:Mietityttää tuollaisen itse tekeminen. Koneistajille haaste heitetty! Tuli mieleen kun yksi työkaveri teki itse 4-t moottorin kun joku väitti baarissa ettei mahdollista. Olikohan ostettuja osia männänrengas, venajouset, jotain sytkän komponentteja ja jotain ruuveja :shock:

Onhan miniinkin tehty itse ohc-kansia...
Joo, ja joskus luin jostain kuinka joku oli tehnyt 1.6 litraisen V8 koneen kuplaan yhdistamalla kaksi fiat 127:n lohkoa. Helppoa.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
micco

Viesti Kirjoittaja micco »

Tuolla on mopoon värkätty V12:
http://www.gkweb.co.uk/galleries/z26.php
Tuomas

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Onhan Suomessakin tehty 16v-kansia (tuskin Ladaan), eli kyllähän täältäkin sellaisen saa tilattua jos on talous kunnossa :) Billet-kansi, eli umpialumiinijöötistä koneistettu voi vaan maksaa jonkun euron..
ESKRacing

Viesti Kirjoittaja ESKRacing »

micco kirjoitti:Tuolla on mopoon värkätty V12:
http://www.gkweb.co.uk/galleries/z26.php

ja v48
http://www.gkweb.co.uk/galleries/showpic.php
larkkeni

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

porissa asuu yks sälli joka teki aikoinaan omaan opel asconaan b 16v kannen.. hyvin oli tehty, ku valokuvista kattelin..
André

Viesti Kirjoittaja André »

julli kirjoitti:Tuosta kannesta tuli unkarilaisen työkaverin kans puhetta niin meinas että niillä on niitä niin korkeita kasoja, että ei yli nää. Pitää koittaa puhua, että jos ja kun se liikkuu Unkarin ja Suomen väliä, niin tois muutaman, tai ainaki yhen tänne Suomenmaallekin.
Joo, mulle kans, jos ei aivan järjetöntä hintaa pidä ehjällä kannella. 8)
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

larkkeni kirjoitti:porissa asuu yks sälli joka teki aikoinaan omaan opel asconaan b 16v kannen.. hyvin oli tehty, ku valokuvista kattelin..
eikös Asconaan ollut 16v kansi 400 mallissa (jotain harvinaisia rallivehkeitä) ettei ollu kansi sellaisesta lähtöisin?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladaracing pori

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Kyllä kaveri teki kannen kokonaan itse koneistamalla.
Turbo-Torstiksi kaveria sanottiin,asui meri-porin suunnalla ja ajeli punaisella asconalla joka kulki kuin pieni raketti.
On varmaan nykyään iältään 40-45v.
Opelissa oli muistaakseni toi 16v kansi ja hiustenkuivain kyljessä.
kone tais olla 2.8l :lol: :lol:
Tuomas

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Onhan noihin Opeleihin laitettu lyhennettyjä kutosen kansia. Kannen takapäästä vaan kaksi pyttyä poikki, hitsataan umpeen, kustom nokat, vähän säätöä ja valmista tuli :)

Risseltä taitaa löytyä noita nokkia ihan hyllystä, ja muistelen että Rissellä oli aiemmin noita 400-kansiakin tarjolla.

Halpaa kuin makkara.
Vastaa Viestiin