Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Pissapojan pumppu lakasi toimimasta. Deltassa maksaa 37e ja varaosaliikkessä 18e. Joku täällä jo aikaisemmin mainitsikin, että sen saa avattua lievää väkivaltaa käyttäen. Oikeastaan aukeaa melko helposti. Rassaamalla niitä liitinpintoja, jotka on hatun alla ja crc:llä, pumppu lähtee toimimaan. Hapettuma ei siis ollut siinä, mihin johto kiinnittyy, vaan näiden liittimien alapäässä. Pumppu oli myös selvästi kostunut, joten crc:tä kannattaa käyttää enemmänkin. Itse pumppuhan lähtee ihan vaan nykäsemällä irti, tiiviste on itse säiliössä. Molemmat, eteen ja taakse, tuli kuntoon kymmenessä minuutissa.
Viime viikolla joku oli halunnut ottaa vaimon 110 HB:stä bensiiniä. Venäläinen insinööritaito sai kuitenkin voiton, sillä polttoainetankin roskasuojus oli kiilannut letkun tukkoon, eikä rosvous ollut onnistunut. Letku oli sitten katkaistu ja jätetty paikalleen, vaimo huomasi sen tankatessaan. Vedin papukaijapihdeillä n. 1,5 metriä letkua ulos tankista.
Siispä Motonetistä 2x11,60 euroa, eli lukolliset korkit molempiin autoihin.
Muuten ei isompaa raportoitavaa sitten viime postauksen. Akun jouduin farmarista lataamaan perjantaina, kun radioasennuksen yhteydessä tuli testailtua ja oli jäänyt soitin yöksi päälle. Ihan tyhjiin ei ollut Exide Nautilus 75 Ah ehtinyt, mutta startista ei jaksanut innostua.
Käytin farkun myös pyöränkulmien säädössä, ihan etteivät uudet renkaat kulu pilalle. Ei ollut isoa heittoa, mutta camber-kulmaa oli korjattu.
Siispä Motonetistä 2x11,60 euroa, eli lukolliset korkit molempiin autoihin.
Muuten ei isompaa raportoitavaa sitten viime postauksen. Akun jouduin farmarista lataamaan perjantaina, kun radioasennuksen yhteydessä tuli testailtua ja oli jäänyt soitin yöksi päälle. Ihan tyhjiin ei ollut Exide Nautilus 75 Ah ehtinyt, mutta startista ei jaksanut innostua.
Käytin farkun myös pyöränkulmien säädössä, ihan etteivät uudet renkaat kulu pilalle. Ei ollut isoa heittoa, mutta camber-kulmaa oli korjattu.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Kyllä saa. Korkki on sama kuin Sammyssa.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Juu, mutta tuossa Motonetin korkissa oikein vielä lukee, että Lada. Tosin paketin takakansi tuntee vain Samaran.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Ostin Osaset varaosaliikkeestä Mikko PKP:n innoittamana lukollisen bensatankin korkin.Maksoin siitä 21€.Myös seuraavat korkit käy Lada 110:iin ja Samaraan,joten purkaamoistakin niitä voi saada:
-HYUNDAI:Acccent 95=>,Sonica=>
-INNOCENTI:Mille09/95=>
-LADA:Samara 2108/09-21081/93 86=>
-OPEL:Corsa sport 1,4l 93=>
-VOLVO:480=>,440 10/88=>.460
-HYUNDAI:Acccent 95=>,Sonica=>
-INNOCENTI:Mille09/95=>
-LADA:Samara 2108/09-21081/93 86=>
-OPEL:Corsa sport 1,4l 93=>
-VOLVO:480=>,440 10/88=>.460
Käsittääkseni alkuperäinen korkki päästää vain korvausilman sisään,mutta ei höyryjä ulos.Vanhassa korkissa luki:
"A LOOSE CAP MAY TURN ON SERVICE ENGINE LIGHT"....eli
"IRRALLINEN KORKKI VOI SYTYTYTTÄÄ MOOTTORIN
HUOLTOVALON PALAMAAN"
-kun imee alkuperäisen korkin kierteen suunnasta niin voi pörähdyksenä kuulla korvausilmaventtiilin toimivan.Sitä taas en tiedä miten tarvikekorkki antaa korvausilmaa tankkiin?
"A LOOSE CAP MAY TURN ON SERVICE ENGINE LIGHT"....eli
"IRRALLINEN KORKKI VOI SYTYTYTTÄÄ MOOTTORIN
HUOLTOVALON PALAMAAN"
-kun imee alkuperäisen korkin kierteen suunnasta niin voi pörähdyksenä kuulla korvausilmaventtiilin toimivan.Sitä taas en tiedä miten tarvikekorkki antaa korvausilmaa tankkiin?
Ei auttanut öljyn vaihto....... rutisee edelleen.... mitäs nytten tehdään???Mikko_PKP kirjoitti:Ei välttämättä, voi olla myös, että vaihteistoöljy kiukkuaa. Itselläni takelteli ykkönen kun ostin tuon STW:n, 50 tkm ajettuna, ja öljynvaihdolla murhe poistui.Lada110 kirjoitti:nyt näyttäis siltä että olis 2vaihteen synkrot ottamassa laparit..... aj 43tkm

Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Käytiin eilen sukuloimassa Helsingin Jollaksessa.Se on yksi niistä harvoista "Ladavapaista" vyöhykkeistä Itä-Helsingissä.Pikkuteillä siellä on yleinen 30km/t rajoitus ja hidastetöyssyjä vähintään sadan metrin välein.Pois tullessa perässäni tuli joku tunig Bemari aivan autoni perässä.Ensimmäisen töyssyn jälkeen se jättäytyi huomattavan taakse....liekö saanut pohjakosketuksen.Ajoin sallittua kolmeakymppiä,mutta madalletulle tuningautolle sekin voi olla liikaa.Kyllä sitää osaa arvostaa Ladan riittävää maavaraa jo kalliin katalysaattorinkin tähden 

Uusi lada 110
Olen nyt reilun kuukauden Ladan omistanut, sinänsä ei autossa ole vikaa, mutta tuohon delta-auton huoltoon alkaa luottamus olla lopussa.
Ostettiin auto Jyväskylästä 13.8 ja ehdittiin 40 km tulla tännepäin, kun alkoi nykiä ja moottorivalo Vilkkua ja sen jälkeen palaa.
Auto vietiin hinurilla takasin ja sain sijaisauton käyttööni siksi aikaa, kun auto laitetaan kuntoon. Viikon päästä sen sai hakea.
Oli vain kuulemma ohimeneviä sytytyshäiriöitä. Olivat avanneet siellä kjotain, mutta ei ollut laite vikaa kuulemma.
Kolme viikkoa ajelin ilman ongelmia. Kimppakyydistä johtuen yksi viikko suht vähän, mutta sitten vika iski taas kun oli ruokatauolla liikenteessä. Sain ajettua sen työmaalle nykiminenkin loppui.
Soitin delta-autolle ja käskivät ajaa sinne. Lähdin iltapäivällä töistä kohti delta-autoa ja valo paloi, mutta oireita ei ollut, kunnes olin ajanut 15 km ja oireet iskivät taas. Nyt se alkoi myös hyytyä eikä ottanut kierroksia ja lopulta risteyksessä sammui (viirat jäi päälle), se kuitenkin käynnistyi heti uudelleen ja vikaa ei ilmennyt Konalan delta-autoon mennessä.
Nyt vaihdettiin tulpat, kun oli sytytyskatkoksia, sanottiin. Huollosta haettuani lähdin taas seuraavana aamuna töihin ja kotimatkalla sama vaiva iski jälleen, joskin sammumista ei tullut eikä hyytymistä. Nykimistä oli jälleen. (Mainittakoon, kun se sai nykimiskohtauksen moottorivalo vilkkui ja paloi yhtämittaisesti kun kohtaus oli ohi). Nykimiskohtauksia ehti tulla kolmasti matkalla delta-autoon. Nyt luvattiin tutkia kunnolla ja auto olikin viikonlopun yli siellä. Tiedä sitten oliko työn alla koko aikaa.
Nyt syyksi todettiin virtapuola joka oli viallinen. Nyt odottelen auton kanssa virtapuolaa venäjältä, kun ei niitä ollut varastossa. Yhtenä päivänä olen ajanut eikä vikaa ilmennyt, mutten viitsi paljo ajella, jollei ole pakko, kun tiedän että vialle ei ole tehty nyt mitään.
Nyt odotan että saan tuon virtapuolan ja hieman epäillen toivon, että se nyt olisi oikea vika vihdoin. Mielenkiintoista on myös se ettei uskaltaneet luvata mitään milloin se tulee, edes viikoissa. Sain auton myyjäältä tuotepäällikön numeron, jonka kanssa voi sopia sijaisautosta, jos osan tulo viivästyy paljon. Ihmetyttää vaan että eikö autoliikkeillä ole minkäänlaisia toimitusaikoja tiedossa.
Onko tälläisestä kokemuksia ja onko toivoa että nyt löytyi oikea vika?
Ostettiin auto Jyväskylästä 13.8 ja ehdittiin 40 km tulla tännepäin, kun alkoi nykiä ja moottorivalo Vilkkua ja sen jälkeen palaa.
Auto vietiin hinurilla takasin ja sain sijaisauton käyttööni siksi aikaa, kun auto laitetaan kuntoon. Viikon päästä sen sai hakea.
Oli vain kuulemma ohimeneviä sytytyshäiriöitä. Olivat avanneet siellä kjotain, mutta ei ollut laite vikaa kuulemma.
Kolme viikkoa ajelin ilman ongelmia. Kimppakyydistä johtuen yksi viikko suht vähän, mutta sitten vika iski taas kun oli ruokatauolla liikenteessä. Sain ajettua sen työmaalle nykiminenkin loppui.
Soitin delta-autolle ja käskivät ajaa sinne. Lähdin iltapäivällä töistä kohti delta-autoa ja valo paloi, mutta oireita ei ollut, kunnes olin ajanut 15 km ja oireet iskivät taas. Nyt se alkoi myös hyytyä eikä ottanut kierroksia ja lopulta risteyksessä sammui (viirat jäi päälle), se kuitenkin käynnistyi heti uudelleen ja vikaa ei ilmennyt Konalan delta-autoon mennessä.
Nyt vaihdettiin tulpat, kun oli sytytyskatkoksia, sanottiin. Huollosta haettuani lähdin taas seuraavana aamuna töihin ja kotimatkalla sama vaiva iski jälleen, joskin sammumista ei tullut eikä hyytymistä. Nykimistä oli jälleen. (Mainittakoon, kun se sai nykimiskohtauksen moottorivalo vilkkui ja paloi yhtämittaisesti kun kohtaus oli ohi). Nykimiskohtauksia ehti tulla kolmasti matkalla delta-autoon. Nyt luvattiin tutkia kunnolla ja auto olikin viikonlopun yli siellä. Tiedä sitten oliko työn alla koko aikaa.
Nyt syyksi todettiin virtapuola joka oli viallinen. Nyt odottelen auton kanssa virtapuolaa venäjältä, kun ei niitä ollut varastossa. Yhtenä päivänä olen ajanut eikä vikaa ilmennyt, mutten viitsi paljo ajella, jollei ole pakko, kun tiedän että vialle ei ole tehty nyt mitään.
Nyt odotan että saan tuon virtapuolan ja hieman epäillen toivon, että se nyt olisi oikea vika vihdoin. Mielenkiintoista on myös se ettei uskaltaneet luvata mitään milloin se tulee, edes viikoissa. Sain auton myyjäältä tuotepäällikön numeron, jonka kanssa voi sopia sijaisautosta, jos osan tulo viivästyy paljon. Ihmetyttää vaan että eikö autoliikkeillä ole minkäänlaisia toimitusaikoja tiedossa.
Onko tälläisestä kokemuksia ja onko toivoa että nyt löytyi oikea vika?
