neulaventtiilin kuula pois kaasarista ??

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
nsLADISTI

neulaventtiilin kuula pois kaasarista ??

Viesti Kirjoittaja nsLADISTI »

olen kuullut "vanhoilta " äijiltä että kun ottaa kuulan pois kaasarista ni saa ladaan huomattavasti enemmän lähtöjä voiko tämä pitää paikkansa ?
isäni oli kuulemma nuoruus vuosina tehnyt tämän tempun papan ladaan ja kuulemma tepsi mutta toimiiko se auttakaa vähä tietoista kiitän etu käteen
:oops:
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

jo skaasarin haluaa saada tulvimaan niin noin se onnistuu... tuolla haetaan ilmeisesti takaa bensan pinnan nostoa ja eiköhän se onnistu helpoiten kohoista säätämällä.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
nsLADISTI

Viesti Kirjoittaja nsLADISTI »

kuinkas se sit oikeen tapahtuu jos ottas cassun kans joskus asiax katelle koko kaasari läpi kuhan vaan kerkee tekeen kaikkee
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

nsLADISTI kirjoitti:kuinkas se sit oikeen tapahtuu jos ottas cassun kans joskus asiax katelle koko kaasari läpi kuhan vaan kerkee tekeen kaikkee
Käsittääkseni kuula on suht helppo tipauttaa kaasarista syliin ainakin varomattoman käsittelyn yhteydessä. Mutta joka tapauksessa jos meinaat hommata vaihtokaasaria kuten on puhetta ollu, niin en tiedä kannattaako tuota vanhaa sen kummemmin viritellä.

Tuntuu aika omituiselta tuo kuulan poisto. Kuten persaukisien suunnalta jo huikattiinkin, tulvimaan kaasarin saa tuolla tavalla ainakin. Kohokammion bensan pintaa säätämällä suoraan kohosta saa aikaiseksi varmasti vastaavan ilmiön - mitä tuolla sitten ikinä loppupeleissä haetaankaan.

Tulviminen on pienestä kiinni ja kuten oman ladan kohdalla on tullut ilmi, se ei oikein tykkää käydä ja toimia jos kaasari tulvii.
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Joo,poppakonsti,älä tee.Bensapinnan kohottaminen kaasarissa ei vaikuta menoon.Se on itseasiassa oltava hyvinkin tarkasti kohdallaan.Bensa siirtyy kohokammiosta eteenpäin suutimien kautta.Neulaventtiili vaan päästää ja ei päästä bensaa kohokammioon.Ja jos kohokammio ylitäyttyy,bensa valuu sinne minne pääsee,osa vuotaa läpän akseleista pihalle,osa menee moottoriin tukehduttaen sen.Suuttimien kokoa vaihtamalla voi vaikuttaa kulkuun,oikeastaan vääntöön.Tietty kulutuskin lisääntyy.Se mikä on oikea suutinkoko,onkin sitten autosta kiinni.Moottorin kunto,kanavien kohdistus ym seikat vaikuttaa.Pääsääntöisesti ensiökurkulla on pienempi pääsuutin,kuin toisiokurkulla.Mutta esim. ns sporttikaasarissa on 162/150 suuttimet,eli ensiö on isompi.
Mulla Nivassa 130/150 ja Toverilla muistaakseni 112/140 tai 150.Koita jostain löytää nippu suuttimia,lähde kokeileen.
Sit laitat molemmat kurkut aukeen yhtäaikaa,nii vaikuttaa lähtöön.Juttua löytyy täältä kun käytät hakua.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

LENNY kirjoitti:Mutta esim. ns sporttikaasarissa on 162/150 suuttimet,eli ensiö on isompi.
Mulla Nivassa 130/150 ja Toverilla muistaakseni 112/140 tai 150.Koita jostain löytää nippu suuttimia,lähde kokeileen.
Sporttisarjan suuttimetkin kuuluu asentaa niin että ensiöllä pienempi eli 150/162.
Joo mulla nyt on ne vakiosuuttimet 112/150, toi pääsuutinten keskenäinen ero juontaa juurensa sisäkurkun ja kaasuläppien kokoerosta eli siis suhteutetaan se siihen kurkkujen kokoeroon.
Kuva
Vastaa Viestiin