Rellu....hyyyyyyi!Lada-Jussi kirjoitti:No Mossesta oli jotain Bregaden haaveiden suuntaisia versioita, mutta eipä tainnut auttaa kun on koko tehdas nyt kyykähtänyt
http://www.azlk.ru/model/duet1/duet1.html
http://www.azlk.ru/model/duet2/duet2.html
olis Ladan, Mossen ja Rellun konetta tietääkseni joku V6:kin
2.0 tc Laittomasti Ladaan
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: hm
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
mut jos toi Rellun moottori menee Mosseen johon laitetaan myös Ladan moottori, niin kaippa se menee heittäen sitten Ladaankin?
-
RYSSA
viude
:shock:jos laittaa fiiun laatikon niin laittaa matalemmat ja jäykemmät koneen kumityynyt sit laatikon takatuen ja pohjan väliin puslat niin saa konetta ja laatikkoa alemmas ja kallistettua vähän taaksepäin(ei paljon muuten nokka kotelon takapää osuu rintapeltiin)sitten kepin kohdalle pieni koroke.fiiun laatikoissa startti voi olla kuskin tai apukuskin puolella.2.0 tc ladan laatikolla(yläpulttien väliin joutuu tekemään loven)ladan vauhtipyörällä pultin reikiä isommaksi,kannattaa kokeilla konetta.laatikkoa ja starttia toisiinsa tallin lattialla minulla kävi niin että startti ei käynyt kohdalleen koska koneen lohkossa oli kyhmy ja eikun rälläköimään konehuoneeseen.kannattaa kokeilla sitä katsastusta että sanoo koneen olevan 1.6 tc tai 1.8 tc tai vaihtaa koneen katsastuksen jälkeen.
mulla poliisi joskus kävi pellin alla kolmesti peräkkäin kattoon konetta eikä tajunnu mitään,1.6tc ilman jakohihnan suojusta ja ilmanputsaria kunnon puusilmä!!!
mulla poliisi joskus kävi pellin alla kolmesti peräkkäin kattoon konetta eikä tajunnu mitään,1.6tc ilman jakohihnan suojusta ja ilmanputsaria kunnon puusilmä!!!
-
suutari
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Nyt alkoi kiinnostaa...suutari kirjoitti:ja vielä alkuperäiseen aiheeseen et miksei putkittas tai porais 1.6 lohkoa ja heittäs sinne pyörimään 1.8L kompuran...sais aika halvalla 2.0L padan. Kestäsköhän tuo? Paljoko lie venäjällä uusi kompura, männät,kiertokanget 1.8L koneeseen? tai 1.5/6L kompura ja männät?
Onko 1.8 lohko yhtä korkea mitä 1.6, eli tuo on toteutettavissa?
Millä männillä?
Poraus toisi lisätilaa palotilojen muotoilulle, olisi isommista venoistakin enemmän hyötyä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: 1800
Entäs jos käyttäisi matalampia mäntiä, ja normaalipituisia veivejä?Jankos kirjoitti:1,8 kone on mun käsittäkseni 1,7 kone missä on 4mm pidempi iskuinen kampura ja 4mm lyhyemmät veivit.
En pitäisi sitä kovin järkevänä kun on jo pirun huono veivisuhde (1,57:1).
Siis:
Mäntä 82
Isku 84
1600:ssahan jää mäntä muutenkin 1,5mm lohkon alapuolelle, joten jos tuossa 1,7 koneessa ei ole kuin männän halkaisijaa kasvatettu, niin silloinhan mäntä tulisi vain 0,5mm lohkon yläpuolelle ihan vakiomännilläkin?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Veivit
Täytyy tässä ihan kysyä offtopic, että satutko sinäkin olemaan muusikko, kun on tuollainen signature?Jankos kirjoitti:Veivit ei tietenkään ole kuin 2mm lyhyemmät, ajatusvirhe.![]()
Kyllä sen voi ihan tuohon vakiolohkoon tehdäkin joo. Vakiomäntää muotoilee palotilan mukaiseksi reunoilta.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Muusikko?
No se sopii kyllä siihenkin!Jankos kirjoitti:No en muusikko(joskus oon jonkun soittimen nähnyt), mutta tuohon rallinajoon sitä sovellan...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
2.0 tc ladaan
Ladan laatikko käy suoraan fiatin koneeseen mutta ladan vauhtipyörä ei käy suoraan fiatin koneeseen pitää porata kiinnitysreiät 12mm:ksi fiatin 2.0 on todellakin korkeampi kuin 1.6 tc verrattavissa ladan 1.2 ja 1.5 korkeuteen eli voisi luulla että katsastuksessa ei eroa huomaa, mutta katsastusmiehet vaativat nykyään lähes aina MOOTTORIN TYYPPINUMERON JA MUUT TUNNISTUSTIEDOT JA EDELLISEN AUTON REKISTERINUMERON MISTÄ VAIHDETTU KONE ON OTETTU. En suosittele et lähdet kokeilemaan lähtee meinaan autostas kilvet jos huomaa eron!!!
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Ite kanssa tullut jonkun verran noitten TC-ladojen kanssa pelattua, tällä hetkellä ajossa yksi 1800 TC:llä ja tutkiskelen projektia josta luultavasti saisi tehtyä LAILLISEN 2l TC-ladan. Eli koppa muutoskatsastettu aikoja sitten 1600 turbolle ja sitä kautta otteessa tehoja on. Jos saisi noi paperi-asiat selviteltyä niin moinen voisi olla kilpien välissä ensi kesänä
Jos joku on terkemmin perehtynyt aikaisemmin muutoskatsastettujen autojen uudelleen muutoskatsastukseen niin kaikki vinkit olisi ihan tarpeen...