Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
43800km ja nyt meni sytkäpuolasta 1&4 sököks!!!! veto loppu lyhyeen!!!
Täytyy testata tota öljyn vaihtoa lootaan
Täytyy testata tota öljyn vaihtoa lootaan
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Jaska HKI kirjoitti:Kurkistelin peräkonttiin.Peräkonttiin,sen vasempaan laitaan oli kerääntynyt jälleen vettä.Mitään ikkunoista kerääntynyttä kondessivettä se ei ole,vaan ihan ehtaa taivaalta tullutta.Viime viikolla satoi Helsingin seudella yli 100mm.Takalasit vuotaa??....mutta mistä?
Omassa 110 HB:ssä vettä tuli sisään lisäjarruvalojen johtojen reiästä joka on spoilerin sisällä.
Samoin takavalojen johtojen reiästä vuoti.
Massasin viimekuussa molemmat reiät, ei vuoda enää.
Samalla puhdistin kaikki mahdolliset vedenpoistoreiät...
Tuli ajettua reissua kahden päivän aikana noin 1400km.Yhden kulutusmittauksen tein.602 km matkalla keskikulutus 6,35l/100km.Kulutus nousi hieman puuskittaisen tuuulen suurehkon keskinopeuden takia.Matkaan käytetty aika oli 6tuntia 25 minuuttia.Tulomatkalla Jyväskylästä Helsingin Viking-terminaaliin oli kyydissä puolalainen ja slovakialainen liftari.Puolalainen kehui kernaasti Ladan kestävyyttä jos sitä vertaa entiseen kotimaan tuotteeseen FSO Poloneziin
.Otin kehut kernaasti vastaan,varsinkin kun auto on hyvin pelannut
.


Ja taas mennään ladalla kovaa......... Uusi puola saatu ja toimii....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
39tkm Faija ehti ajaa nyt laadallaan kun paukahti jarrupääsylinteri paskaks.... tulihan vaihdettua... hintaa tuli 31€..h
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Kaverini 110:ssä oli sama vika. Haisi niin perkutisti tankin täyteen laitettua. No tankki irrotettiin ja vietin paikalliseen jäähdytinkorjaamoon.Ne upotti sen vesialtaasen tukittuaan kaikki letkunreiät jne. Sitten suhhhauttivat paineilmaa tankkiin ja ei muutakuin altaseen. No vuoto löytyi. Siinä tankin päällä oli pyöreä levy muttereilla kiinni (pumpun kiinnike). Venäjän pojalla oli jäänyt kiristelemättä tasaisesti kaikki mutterit. Niitä siinä ristiin nätistii kiristellessä vuoto loppui ja nyt ei haise enää. Kurkkaappa samaa. Ja jäähdytinkorjaamon mies ilmoitteli vaan seuraavaa. Koskaan ei Ladan tankki ole ruostumisen johdosta vuotanut hänen aikoinaanKikael kirjoitti:Nonni, kävin näyttämäs. Kuulemma siellä joku sauma ylhäältä vuosi, ainoa mitä voi tehdä niin olla tankkaamatta ihan täyteen, ei onneks kauheen paha ongelma.. Mut mitäs se meinas ku korjaaja sanoi, että mulla autossa on vanha mallin kone, onko se yleistäkin 2000 vuotisissa? Kunto moottorilla on hyvä kaikinpuolin mutta vaan vanha mallinen.jasu35 kirjoitti: Kurkistappa sinne auton alle,jos se tankki vuotaa niin kyllä sen näkee että se tankki on kyljestään märkä tai ainakin ollut märkä,todennäköisesti haju tulee siitä kun olet täyttänyt sen liian täyteen ja se puskee höyryjä tankin huohotin putkesta ulos,joten ei muuta kun kovaa ajoa vaan.

Jos vanteet on kovin piukasti navassa kiinni niin aina voi laittaa pultit takaisin mutta ei kiristä piukkaan. Ja löysillä pulteilla kun ajaa hiemankin niin johan irtoaa...110HB kirjoitti:Mun oli tarkotus vaihtaa jarrupalat tohon 110, mut jäi ny vaihtamatta kun ei rengas irronnuPultit kyllä lähti pois.
Ei uskaltanu hirveesti alkaa lekalla heilumaan kun oli tuo
orkkis tunkki vaan auton alla.
Täytyy viikonloppuna mennä kokeilemaan uudelleen, ja paremmilla
tunkeilla
Tykkääköhän aluvanteet siitä hyvääJankos kirjoitti:Jos vanteet on kovin piukasti navassa kiinni niin aina voi laittaa pultit takaisin mutta ei kiristä piukkaan. Ja löysillä pulteilla kun ajaa hiemankin niin johan irtoaa...110HB kirjoitti:Mun oli tarkotus vaihtaa jarrupalat tohon 110, mut jäi ny vaihtamatta kun ei rengas irronnuPultit kyllä lähti pois.
Ei uskaltanu hirveesti alkaa lekalla heilumaan kun oli tuo
orkkis tunkki vaan auton alla.
Täytyy viikonloppuna mennä kokeilemaan uudelleen, ja paremmilla
tunkeilla
itse huomasin vastaavassa tapauksessa (veljen 110:ssä) sorkkaraudan lekaa paremmaksi- pyörä linkkuun ja rauta tukivartta vasten+puuta vanteen suojaksi, vääntö mahd.läheltä navan keskiötä -lähti aika kivuttomasti- ei jousta kuten leka. Seuraavaa irrotusta varten hiekkapaperilla navan keskeltä hiomapaperilla ruoste pois+rasvaa. Ja katso- lähtikin viimeksi irrottaessa melkein kuin peltivanne.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ostin käytetyt vantteet, jotka olivat ennen Puntossa ja keskireikä ei kyl ole sopinut Samaraan. Sovitepalan vaihtamalla kyl selvisi, onneksi. Eli kyl se keskireikä on vähä erikoikoinen. Fiuissa on 58mm ja Ladassa 58,5 muistakseni.Jaska HKI kirjoitti:Minulla on kaksi vuotta vanhassa 110HB:ssä myös viisipuolaiset italialaiset alumiinivanteet,mutta kyllä ne ovat suosiolla lähteneet.Lieköhän toleranssit hukassa Italiassa vai Venäjällä....vaiko vähän molemmissa
Edit: tos linkissa onkin noita jakoja vähä joka merkkiin.