Kyseessä on nappiksen raidetangon päiden suojakumien vaihto. Onko tietoa mitä kokoa kyseiset kumit ovat? Onko suojakumien vaihdossa mitään erityistä muistettavaa? Viime vuoden katsastuksessa halusivat ne vaihdettaviksi, mutten oo vielä ehtinyt.
No niin... Saattaa olla ettei ole enää hyvä pelkällä kumin vaihdossa jos vuoden ajan on mennyt hiekoitus sorat ja muut sepelit sinne niveleen. Eli saattaa olla että menee vaihtoon myös ne niveletkin. Onneksi ne ei motonetissä paljoa maksa.
No, onneksi on tullut hyvin vähän ajettua kun talven seisoi. Toki vaurioita saattaa olla nivelissäkin. Mutta onko tossa mitään suurempaa muistettavaa? Ja olisi hyvä tietää sen kumin millikoko...
Täkäläisistä kaupoista saa noitä raidetangonpäitä 7-9e kpl, ja on ainakin uudet sitten. Kumi on käytännössä myöhäistä vaihtaa sitten kun siinä havaitsee vian, pallonivel on jo väljä jos kumi on mennyt rikki
kumit ei tahdo kestää puoltavuotta italian osat mitä ladaankin asenetaan raidetankon päät ite vaihdoin uuden keväällä pitäs varmaan hommata kortsu lisäksi siihen päälle
Jos on saatavilla joitain muita kuin italialaisia raidetangon päitä niin kannattaa ottaa sellaiset... Itellä alkaa meneen hermo jo noidan italialaisten päiden kans. Saa jatkuvasti olla vaihtamassa... Aina kumit särki... Kuten joskus aikaisemmassa vastaavassa topicissa olikin joku sanonut että toivottavasti italialaiset ei valmista kondomeja kun tuo kumi on mitä on.
Kumpa olisin ajoissa tiennyt että jouduin vaihtamaan 2kpl raidetangonpäitä ja yhden yläpallon olisin tilannyt venäläiset osat, ja koko laakin kerralla. Pöhö-Andrein kautta. Nyt on autossa berlusconi niveliä, saa nähdä miten käy.